شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه فارس گفت: حوزه علمیه فارس به واسطه سوابق طولانی جایگاه آن بالاتر از وضع فعلی است و باید هدف گذاری مناسب برای ارتقای جایگاه حوزه استان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفراس با شرکت در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و تخصصی سراسر استان فارس که در مجتمع فرهنگی مذهبی مفتاح مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲ موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را پیش رو داریم، اظهار کرد: امیدواریم ان شاءالله شاهد یک دولت جوان حزب الهی باشیم و حرکت به سوی دولت اسلامی و تمدن سازی اسلامی را که در بیانات مقام معظم رهبری است را بتوانیم با این انتخابات آغاز کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ائمه جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری اعلام رسمی در انتخابات نخواهند کرد، اما همه متوجه شده اند که شخصی در این انتخابات وجود دارد که با بقیه فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: حوزه علمیه فارس به واسطه سوابق طولانی که دارد جایگاه آن بالاتر از آن چیزی است که در آن هستیم، از این جهت نیازمند هدف گذاری مناسبی از ناحیه مدیرت استان و همکاری مدیریت مدارس است که به جایگاه اصلی حوزه علمیه استان برسیم.

وی تصریح کرد: اگر بگوییم به عنوان حرم سوم پس از قم و خراسان، همچنین باید سومین حوزه علمیه در سطح ایران باشیم نباید تردیدی به وجود بیاید، وجود مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) عنایت خواهند داشت و این جهت تامین خواهد شد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: الگو برداری از حرکتی که در مشهد شده و مجتمع مفتاح مطلوب است که امیدواریم بتوانیم همفکری های مطلوبی داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) مطرح کرد: باید با کمک حوزه علمیه، شکبه سازی مساجد را بیش از پیش پررنگ کنیم، و شبکه تبلیغی و ترویجی دینی را همراه با مدیران جامعه اسلامی بتوانیم سازماندهی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha