پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان بر ضرورت الگوگیری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از امیرالمومنین(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی  سلیمانی، عصر چهارشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان  که با حضور استاندار اصفهان در دفتر امام جمعه کاشان برگزار شد، با تسلیت سالگرد ارتحال امام و گرامی داشت قیام ۱۵ خرداد، اظهارداشت: بر این باوریم که از کلام و وجود امیرالمومنین (ع) در شرایط جاری و انتخابات می توانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه را همانند قرآن باید درک کنیم، افزود، هیج انسانی به غیر از حضرت علی(ع) در تاریخ بشریت پیدا نشد که انتخابات در زندگی اش آنچنان نقش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار کرد: به دلیل این که هیچ پدیده ای درسال ۱۴۰۰ مهمتر از انتخابات نیست ما می توانیم نهج البلاغه را الگوی انتخابات ۲۸ خرداد قرار دهیم.

ضرورت استفاده از روش‌های خلاقانه برای بسط فرهنگ نهج‌البلاغه

دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان هم در این جلسه گفت: کاشان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مانند علمای بزرگ، فرهنگ بالا، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های بزرگ و مردم متدین به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه انتظارات ما از کاشان با قدمت دیرینه و مردم متدینش بسیار بالاست، اظهار کرد: لازم است با توکل به خدا از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این شهرستان، استان و کشور برای بسط فرهنگ نهج‌البلاغه در بین مردم استفاده کرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده از روش‌های خلاقانه برای بسط فرهنگ نهج‌البلاغه در ارکان مختلف زندگی انسان اضافه کرد: در این راه باید از ظرفیت اداره‌های مختلف استفاده شود و درنگ در این کار جایز نیست.

رضایی با اشاره به اینکه اعتباراتی نیز برای این کار تخصیص خواهد یافت، تصریح کرد: اگر بخواهیم تا زمان ابلاغ ضوابط بودجه سال ۱۴۰۰ منتظر بمانیم، دیر می‌شود به همین دلیل نباید فرصت‌های موجود را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه از امکانات موجود مانند وقف، شهرداری و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها می‌توان برای پیشبرد برنامه‌های "کاشان پایتخت نهج البلاغه" استفاده کرد، گفت: ایجاد دوباره تشکیلاتی برای این کار و در این شرایط خاص کشور و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای دولت امکانپذیر نیست.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه امکانات موجود در بخش‌های مختلف دولتی برای چنین روزهایی باید با تدبیر و مدیریت استفاده شود، افزود: زمان بسرعت می‌گذرد و ما باید بکوشیم با بهره‌گیری از داشته‌های موجود، خروجی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه قرار نیست از بودجه پایتخت نهج‌البلاغه برای اموری مانند ایجاد ساختمان اداری استفاده شود، تصریح کرد: هنوز ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۰به هیچ استانی ابلاغ نشده است و از طرفی نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا فرصت‌ها از کف برود و کاری انجام نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha