شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 961946
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
حضرت امام خمینی(ره)

حوزه/ جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(قدس سره) و قیام ۱۵ خرداد، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(قدس سره) و قیام ۱۵ خرداد، پیامی صادر کرد که متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

۱۴ خرداد، یادآور غمی سترگ است. در چنین روزی، روح پرفتوح رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی، «با دلی آرام و قلبی مطمئن» به دیار ابدی سفر کرد و آزادگان، مستضعفان و دلدادگان انقلاب شکوهمند اسلامی را در جای جای گیتی به سوگ نشاند.

سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا ارتحال جانسوز امام خمینی(قدس سره) اندک بود و سراسر حادثه؛ در آن دوران، ایران اسلامی از سویی، با دسیسه‌هایی همچون تجزیه‌طلبی‌ها، ترور و بمب‌گذاری و... روبه‌رو بود و از سوی دیگر، استکبار جهانی و ایادی آن، جنگی هشت ساله را بر ملت انقلابی ایران تحمیل کردند که طولانی‌ترین جنگ قرن لقب گرفت.

در چنان هنگامه‌ای، امام خمینی(قدس سره) با عزمی پولادین و دل‌سپاری به مدبرالامور، قدم به قدم نظام مقدس اسلامی را در مسیر پیشرفت راهبری کردند. در ادامه نیز مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با رهبری حکیمانه و داهیانه خویش، کاروان انقلاب اسلامی را با صلابت به پیش بردند و امروز، پیام راستین نظام جمهوری اسلامی در گوش جهان طنین‌افکن شده و فریاد عدالت‌خواهی و آزاداندیشی از حلقوم مظلومان عالم بلند است.

۳۲ سال پیش در چنین روزی، بزرگ‌مردی از تبار سیدالشهدا(علیه‌السلام) به دیار باقی پرکشید که ندای اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی وی پشت زرسالاران را می‌لرزاند و حکومتی را پیش چشم جهانیان به تصویر کشید که وجهه همت خویش را تحقق آموزه‌های ناب اسلامی، عقلانیت، عدالت و معنویت در دنیا قرار داده است.

این روزها یادآور قیام ۱۵ خرداد نیز هست؛ قیامی که در واکنش اعتراض‌آمیز مردم پشتیبان نهضت اسلامی به دستگیری امام خمینی(قدس سره) رخ داد و فراگیر شد و سرانجام منجر به پیروزی انقلاب اسلامی گردید.

در مسیر پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، جان‌های پاک زیادی تقدیم شده و ملت ایران، پیمانی ناگسستنی با آنان امضا کرده است. شهیدان گلگون کفن قیام ۱۵ خرداد، تنها بخشی از کاروان شهدای انقلاب به شمار می‌روند.

جامعةالمصطفی‌العالمیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای جاویدان قیام ۱۵ خرداد، بر صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ادامه راه معمار بزرگ انقلاب اسلامی تأکید می‌ورزد و اعلام می‌دارد که در این مسیر، گوش به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و امید دارد که این کاروان با قافله‌سالاری ایشان به سرمنزل مقصود و دولت جهانی موعود منتظر امام زمان(ارواحنافداه) برسد.

جامعةالمصطفی‌العالمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha