سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
انتخابات

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ اسدی نسب، در نشست «اقتضائات دینی و انقلابی در عرصه‌ی انتخابات» گفت: اگر رئیس جمهور تدارکات چی است! پس چرا دوباره کاندیدار شدید و یا کسانی را تشویق کردید که در انتخابات کاندیدا شوند؟ رئیس جمهور کلیدی ترین مسئول نهادهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. پس فریب این حرف‌ها را نخوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی اسدی نسب، در نشست علمی  پژوهشی با عنوان «اقتضائات دینی و انقلابی در عرصه‌ی انتخابات» در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه هاجر خمین و فاطمه الزهرا ( سلام‌الله علیها ) اراک که در تالار پژوهشی سامانه مدرس برگزار شد، گفت: یک محور مهم فلسفه انتخابات در نظام اسلامی است. درست است که مشروعیت نظام اسلامی و نظام ولایت فقیه با مردم نیست، اما مقبولیت نظام اسلامی با انتخابات رقم می‌خورد. با انتخابات ما به نظامی رأی می‌دهیم که در راستای ولایت‌فقیه عمل کنند. رهبری نیز همیشه تأکید زیادی بر مشارکت فعال داشته‌اند مخصوصاً در این دوره از انتخابات. 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسخ به این شبهه که انتخاب ما اثری ندارد، گفت: انتخابات آثار فراوانی دارد، از جمله اینکه شرعی است، وظیفه ساز است، محقق کننده نظام اسلامی است و نشان دهنده ی کارآمدی است. 

وی افزود: بر خلاف نظام های غیر اسلامی انتخاب هم حق مؤمنین است و هم وظیفه. یک بحث نظری است که انتخاب حق است یا وظیفه؟ انتخاب از نظر اسلام هم وظیفه است و هم حق است، بنده‌ی خدا هستیم و در مسیر سعادت خودمان هم حق داریم قدم برداریم و هم باید قدم برداریم. اگر کسی انتخاب نکند مرتکب گناه و کار حرام شده است با توجه به دلائل ضرورت دین.

حجت‌الاسلام‌ اسدی نسب خاطر نشان کرد: در فلسفه انتخابات به دلیل تأثیرگذاری انتخابات، مقابله با دشمنان و اجرای آموزه های دین و برای اینکه افراد ضعیف و مسئله دار رأس کار نباشند، رأی مجدد به نظام اسلامی است و دیگر اینکه نباید سرنوشت خود را به دست دیگران بدهیم، لذا باید در انتخابات شرکت کنیم. همچنانکه که رهبر معظم انقلاب تأکید بر مشارکت حداکثری دارند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: عملکرد ریاست‌جمهور گذشته نشان‌دهنده اثر انتخابات است، اگر انتخابات اثر ندارد، پس چرا رؤسای جمهور قبلی دوباره در انتخابات ثبت نام می کنند؟ اگر رئیس جمهور تدارکات چی است! پس چرا دوباره کاندیدا شدید و یا کسانی را تشویق کردید که در انتخابات کاندیدا شوند؟ رئیس جمهور کلیدی ترین مسئول نهادهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. پس فریب این حرف‌ها را نخوریم.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha