جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدری قزوین

 حوزه / حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: نام امام خمینی (ره) به عنوان مصلح جهانی در قرن ما درخشید و نهضت دینی او یادآور قیام‌ انبیا و اولیای الهی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین حیدری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین، ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) انسانی شایسته، فقیه، عارف و فیلسوف  بودند که در مسیر احیای اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه های  حضرت امام صادق (ع) قدم های راسخی برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: نهضت اسلامی امام خمینی (ره)  معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت و نظام نوینی را در دنیای دو قطبی به وجود آورد و در این نظم جدید اسلام به عنوان قدرتی دینی و مردم سالار در مناسبات جهانی متجلی شد .

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین ادامه داد: نام امام خمینی (ره) به عنوان مصلح جهانی در قرن ما درخشید و نهضت دینی او یادآور قیام‌ انبیا و اولیای الهی شد.

 حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: هنر حضرت امام خمینی (ره) این بود که نظریه ولایت فقیه را که در لابلای کتب فقهی و علمی مهجور مانده بود، زنده کرد و با نظام سازی خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال کنونی جهان، آن را به اجتماع عرضه نمود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین عنوان کرد : در بیان  و کلام امام خمینی (ره) هیچ گاه وابستگی به شرق و غرب دیده نمی شد و همواره جهان اسلام مورد توجه است و وحدت و انسجام امت اسلامی همواره مورد تاکید این عزیز سفر کرده بوده و است.

وی همچنین یاد وخاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

حجت الاسلام حیدری به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد پرداخت و بیان کرد: از دلایلی که شرکت در انتخابات را پر اهمیت می سازد، بحث امنیت است و دیگری تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی حال است. اگر حضور مردم در پای صندوق های رای کمرنگ باشد بحث تحریم ها نیز افزایش می یابد.

در پایان این مراسم حضار با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، به مقام شامخ این شهدای عزیز ادای احترام کردند و بر عهد و پیمان خویش با شهدا و امام شهدا و منویات مقام عظمای ولایت تاکید کردند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha