سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام خمینی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان، با بیان اینکه امام بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است، گفت: مکتب حضرت امام دارای شاخصه‌های متعددی است که چکیده آنها در «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» قابل جمع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، ویژه برنامه سی‌ودومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد.

در این نشست، خانم کابوسی به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پرداخت و گفت: امام به عنوان "رهبر" با هیچ‌یک از رهبران سیاسی دنیا قابل مقایسه نیست و باید ایشان را با اولیاء و انبیای الهی مقایسه کرد که شاگرد و دنباله‌رو آن بزرگواران بودند.      

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) را فردی مومن، متعهد و انقلابی معرفی کرد و در تشریح شاخصه "مومن بودن" ایشان گفت: همواره امام راحل با صفات متعددی ذکر می‌شوند اما مومن بودن صفتی جامع است به معنای؛ معتقد، مومن به خدا، مومن به هدف، مومن به مردم و مومن به راهی که ایشان را به هدف می رساند.

وی همچنین با برشمردن صفات پیامبراکرم(ص) به ویژه عبد بودن و ارتباط این صفت با امام خمینی(ره) بیان کرد: ضمن اینکه در قرآن به همه انسانها عبدبودن تاکید شده است، امام راحل نیز به‌شدت این صفت را دارا بوده و اهل دعا، خشوع، تضرع و مناجات در نیمه شب بودند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: بازتاب عبد بودن حضرت امام در کلام و راه ایشان نمایان بود و باعث می‌شد ایشان در برابر هیچ مستکبری واهمه نداشته و با شجاعت و صلابت طی طریق نمایند.

کابوسی، اظهار کرد: حضرت امام هم یک فقیه برجسته و بزرگ و هم یک فیلسوف و نیز صاحب‌نظر در عرفان نظری بود و در مسائل و مباحث و بخش‌های فنی و علمی، یک سرآمد به حساب می‌آمد اما شخصیت برجسته ایشان به هیچ‌یک از این امور وابسته نیست بلکه شخصیت اصلی امام در تحقق مضمون آیه «و جاهدوا فی الله حق جهاده» بودند که با دارابودن آن زمینه‌ها، وارد میدان مجاهدت فی سبیل‌الله شد و تا آخر عمر ادامه دادند و حرکت عظیمی را به وجود آوردند.

وی، همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات، به اندیشه‌های سیاسی امام نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امام بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است، توضیح داد: مکتب حضرت امام دارای شاخصه‌های متعددی است که چکیده آنها در «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» قابل جمع است.

مبلغ حوزه خواهران گفت: امام مظهر عینی حرکت عظیمی هستند که ملت ایران با آغاز آن، تاریخ خود را متحول و در آن مسیر حرکت کرد که ادامه راه بستگی به شناخت درست نقشه راه دارد.

کابوسی با اشاره به این مطلب که بدون شناخت اصول امام خمینی(رض)، نقشه راه شناخته نخواهد شد، خاطرنشان کرد: حرکت عظیم امام خمینی(ره) نه تنها در کشور ایران که در کشور خود بلکه در منطقه و در همه دنیای اسلام و به یک اعتبار در همه جهان، محصول این حرکت بی‌نظیر بوده است و با اتکال به قدرت پروردگار و اعتماد به او، موجب می‌شد ایشان مواضع انقلابی خود را صریح اعلام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha