جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت امام خمینی

حوزه/ رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: امام خمینی(ره) پیوند مستحکمی امام خمینی با قرآن و سنت داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق در همایش بین‌المللی بزرگداشت امام خمینی(ره) که به میزبانی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد،ابراز کرد: امام خمینی(ره) مردی بود که از ظلم و ظالم نهراسید و شیرینی قدرت نیز او را سرگرم نکرد؛ ایشان هیچ گاه از پیروزی ها احساس غرور نمی کرد.

وی با بیان اینکه امام(ره) پیوند مستحکمی با قرآن و سنت داشتند گفت: سیاست ایشان در راستای خدمت به مردم و صلاح دین و دنیای اسلامی بود، ایشان می فرمودند: غرب در عرصه معنوی فقیر است و اسلام به دنبال تعالی انسان است امام غرب در این زمینه فقیر است.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق، ادامه داد: امام (ره) به تزیکه نفس تاکید داشتند و آن را اساس تغییر در دنیا می دانستند. ایشان معقتد بودند باید امت اسلامی را از نظر فکری و روحی برای مبارزه با نیروهای اهریمنی همچون استکبار جهانی که ملت ها را به مستضعف و مستکبر تقسیم می کنند آماده کنیم.

آیت الله محمدحسن اختری مدیر عامل بنیاد بین‌المللی عاشورا نیز در ادامه این همایش، عنوان کرد: امام خمینی (ره) دارای شخصیت بی نظیری پس از ائمه معصومین(ع) بودند و در میان رهبران، علما، فقیهان، مراجع عظام تقلید و... نمونه بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) از سوی خدا برگزیده شده بود و خدا موهبت بزرگی را به ایشان عنایت کرد که ما امروز شاهد برکات آن در زندگی هستیم.

آیت الله اختری تصریح کرد: امام خمینی(ره) قدرتمند به میدان آمدند و نه تنها در مقابل طاغوت ایران بلکه مقابل امریکا ایستادند و مقاومت کردند، همه چیز امام راحل(ره) خدایی بود و از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تا امروز حرکت امام هیچ گاه عقب نشینی نکرده است،

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha