جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام معینی

حوزه/ حجت الاسلام معینی با اشاره به خدمات ارزنده امام راحل(ره) در جامعه، گفت: تا زمانی که اندیشه‌های امام راحل(ره) در جامعه تحقق پیدا نکند، نتیجه‌ای‌ عایدمان نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام معینی به مناسب رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این‌که امر ظهور متوقف بر حداقل قیام برای امام زمان(عج) است، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که ظهور زمانی اتفاق می‌افتد که مستضعفین شرایط ظهور را برای آن امام همام فراهم کنند و ما حوزویان  بایستی مقدمه‌ساز این جریان باشیم.

وی ادامه داد: اگر به قیام امام راحل(ره) نگاهی داشته باشیم می‌شویم زمانی که مردم به توصیه ایشان باعث تحقق زمینه‌سازی اراده الهی شدند، به موفقیت رسیدند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به موضع‌گیری امام راحل(ره) در برابر"انقلاب سفید" در سال ۱۳۴۱، تصریح کرد: دلیل موضع‌گیری معظم له آن بود که انقلاب سفید در واقع استحاله ارزش‌های اسلامی بود و بر اساس وظیفه الهی خویش در این خصوص کوتاه نیامدند.

حجت الاسلام معینی با بیان این‌که چند ماه بعد از آن امام خمینی(ره) در خصوص قانون کاپیتولاسیون موضع‌گیری کردند و باعث زندانی شدن مجدد ایشان شد، عنوان کرد: مردم ورامین در رابطه با دستگیری ایشان اعتراض کردند و قیام ۱۵ خرداد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در آن زمان تغییر مردم به هر اندازه که اتفاق افتاد، اراده الهی منجر به پیروزی گردد.

حجت الاسلام معینی با تاکید بر این‌که مسئله انتخابات یکی از بخش‌های قانون اساسی است، ادامه داد: اگر انتخاب مواجه با یک تفکر و حاکمیت جریانی صورت بگیرد که منطبق بر قوانین الهی نباشد، تغییر آن خیلی مشکل است؛ ما در آستانه یک تجدید نظر در بحث انتخابات هستیم.

وی ضمن اشاره به خدمات ارزنده امام راحل(ره) در جامعه، یادآور شد: تا زمانی که فرامین و اندیشه‌های امام راحل(ره) در جامعه تحقق پیدا نکند، نتیجه‌ای‌ عایدمان نخواهد شد و مبانی و اصول سیاست‌های اسلامی از دیدگاه امام راحل(ره)، تنها راه نجات جامعه است.

وی ادامه داد: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردمی و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی، مخالفت صریح با جبهه قلدران‌ بین‌المللی و مستکبران، اعتماد به استقلال ملی و رد سلطه‌پذیری از مهمترین اصول اندیشه‌ امام راحل(ره) بود که نباید از اهمیت آن غفلت شود.
انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha