پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان، نخبگان و طلاب و فضلای استان های کرمان، قزوین، ایلام، کردستان و یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: امروز شش درصد منابع جهان در ایران اسلامی وجود دارد؛ در حالی که یک درصد جمعیت جهان را دارا هستیم و مدیریت داخلی ما دچار مشکل است که در چنین وضعیتی قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان، نخبگان و طلاب و فضلای استان های کرمان، قزوین، ایلام، کردستان و یزد که در مسجد أمیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، با اشاره به مسئله مهم انتخابات، اظهار داشت: اگر مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند و گوش به فرمان اشرار باشند، ضرر خواهند کرد و دست حمایت خدا از آنان برداشته خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امروز بسیاری از ملت های مسلمان دنیا به دنبال اخبار ایران هستند؛ چراکه عزت ایران در ذهن آنان وجود دارد و اخبار ایران برای آنان مهم است.

دبیر قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی تصریح کرد: امروز شش درصد منابع جهان در ایران اسلامی وجود دارد؛ در حالی که یک درصد جمعیت جهان را دارا هستیم و مدیریت داخلی ما دچار مشکل است که در چنین وضعیتی قرار داریم.

این استاد حوزه بیان کرد: امروز برخی مسئولان با نگاه به غرب، ذلتی همچون برجام را به کشور تحمیل کردند که مشکلاتی را برای کشور و از جمله دستاوردهای هسته ای آن به وجود آورد و داشته های ما را تحت شعاع قرار داد؛ اما مصوبه مجلس انقلابی درباره مسائل هسته ای جلوی بسیاری از ضررها را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: استقلال کشور از مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید در این مسیر قدم برداریم تا شاهد شکوفایی هایی بیش از پیش در کشور باشیم.

وی ابراز داشت: یکی از تذکرات رهبر معظم انقلاب، مسئله فضای مجازی در کشور بوده است و تکالیفی را برای مسئولان شورای عالی فضای مجازی تعیین کرده بودند؛ اما مسئولان مربوطه، کاری را انجام نداده و منویات رهبر معظم انقلاب عملیاتی نشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ما با شرکت در انتخابات، انتخاب صحیح و ... تحت ولایت ولی فقیه قرار می گیریم و با پشتیبانی و حمایت از رهبر معظم انقلاب می توانیم به عزت و استقلال کشور خود بیفزاییم.

وی تصریح کرد: پیروزی در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب شخصی است که با سکاندار انقلاب و نظام هماهنگ باشد، خواهد بود.

این استاد حوزه در پایان به برخی از سؤالات پاسخ داد.

     

با وجود شش درصد منابع جهان در ایران نباید در چنین وضعیتی باشیم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این نشست اظهار داشت: در گام دوم انقلاب هستیم و ان شاءالله با انتخاب رئیس جمهوری اصلح برای کشور، گام مناسبی در این مسیر برمی داریم.

وی ابراز داشت: تاریخ برای گرفتن عبرت است و با عبرت گرفتن از اتفاقات صدر اسلام می توانیم راه خود را به درستی مشخص نماییم؛ عدم اطاعت از فرمان پیامبر (ص) یکی از دلائل اتفاقات صدر اسلام بوده است و امروز نیز باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم تا از مشکلات کشور بکاهیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود آرزوی بسیاری از بزرگان را برآورده کرد و در رأس آن رهبری عارف و بزرگ وجود داشت که این معجزه را به وجود آورد و آن را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: این انقلاب با زحمات بسیار به پیروزی رسید؛ اما عده ای با اشرافی گری و عدم کارآیی خود اشکالاتی را در این کشور به وجود آوردند و یأس و ناامیدی را رواج دادند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: یکی از مسائلی که باعث وجود اشکالات در کشور شده است، مسئله نفوذ است که از گذشته در کشور وجود داشته و هم اکنون نیز شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: امروز فرصتی به وجود آمده تا آب از جوی رفته را به جوی برگردانیم؛ روحانیت باید در میدان حاضر شده تا در کنار حضور حداکثری مردم در انتخابات، شخصی اصلح انتخاب شود تا آرمان های انقلاب به سرانجام برسد.

      

با وجود شش درصد منابع جهان در ایران نباید در چنین وضعیتی باشیم

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر امروز خلاف منویات امام خمینی (ره) و امام خامنه ای، حرکتی در کشور انجام شده و مستضعفین و پابرهنگان دلسرد شده اند و مردم با شعار تدبیر، امیدوار شده و در عمل ناکارآمدی دولتمردان، امیدشان مبدل به یأس شده است، زمینه ای فراهم شده است که مردم را امیدوار کرده و با تحول و تغییر، انقلاب را بهاری نماییم و در مسیر خود قرار دهیم.

وی ابراز داشت: با انتخاب شخصی ولایی و انقلابی در رأس مدیریت اجرایی کشور، دشمن انقلاب و اسلام مأیوس خواهد شد و برای ایجاد دولت جوان و انقلابی، طلاب و فضلا وظیفه داشته و باید در میدان حاضر باشند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: اگر امروز در بُعد نظامی موفق هستیم و سپاه پاسداران ما زبانزد دنیاست، نشانه این است که در اطاعت از ولایت فقیه موفق عمل کرده است و در سایه عمل به منویات امام خامنه ای توانسته است به دستاوردهای بزرگ در دنیا برسد؛ ما نیازمند به آن هستیم که شخصی در رأس کار قرار گرفته و مشی سپاه پاسداران را در پیش بگیرد و شاهد تغییرات و تحولات مؤثر و گسترده اقتصادی در کشور باشیم.

وی بیان داشت: امروز ناامیدی و یأس با ناکارآمدی های موجود در کشور در میان مردم گسترش پیدا کرده و روحانیت باید با حضور پررنگ خود در میان مردم، از این ناامیدی ها و یأس ها بکاهد.

با وجود شش درصد منابع جهان در ایران نباید در چنین وضعیتی باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha