جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست روشنگری و بصیرت افزایی انتخاباتی در مدرسه علمیه الزهرا دزفول

حوزه/ یک استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه کشورهای بیگانه نگاهشان به انتخابات ایران است، گفت: بر شما طلاب و مبلغین لازم است که بیش‌ازپیش به روشنگری، آگاه‌سازی و ترغیب مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات بپردازید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست روشنگری و بصیرت افزایی انتخاباتی، به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) با سخنرانی سید محمد هاشمی نیا، استاد حوزه و دانشگاه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول برگزار گردید.

در این جلسه، هاشمی نیا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و ارتحال امام خمینی(ره)، پیرامون مناسبت‌های پیش رو، قیام ۱۵ خردادماه و انتخابات، بیان داشت: ۱۵ خردادماه سالروز قیام مردم تهران و ورامین آن‌قدر عظمت داشت که امام خمینی(ره) آن روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سالیان سال تلاش کردند تا موفق شدند ستاره‌ای همچون امام خمینی(ره) را تحویل جهان اسلام دهند، گفت: آیت‌الله جوادی آملی در اربعین امام خمینی(ره) نقل می‌کند: کاری که امام راحل(ره) کرد بسیاری از انبیا نکردند! من مطمئنم که ایشان از بسیاری از انبیا بنی‌اسرائیل پیش‌تر هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: یکی از نمایندگان امام خمینی(ره) نقل می‌کند، ما وقتی به دیدار امام خمینی(ره) می‌رفتیم بعد از دیدار ایشان، تا ۴۸ ساعت حتی عمل مکروه هم انجام نمی‌دادیم و این مسئله گویای عظمت تأثیر روحانی امام خمینی(ره) بود.

هاشمی نیا، مصادف شدن ایّام الله چهاردهم و پانزدهم خردادماه با شهادت امام صادق(ع) را حکیمانه دانست و بیان کرد: در سال ۱۳۴۱ نیز قیام علماء از ۶ فروردین‌ماه هم‌زمان با شهادت امام صادق(ع) آغاز شد و به قیام ۱۵ خردادماه ختم گردید.

وی در ادامه به جریان شناسی انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و اظهارداشت: در قرن گذشته برای رقابت‌های مهم در صحنه‌های مختلف چه در مسائل خردتر مثل ورزش و چه در مسائل کلان سیاسی، جریان دوگانه سازی به راه افتاده و این یک مدل غربی و دیکته شده است که متأسفانه هم‌اکنون نیز درگیر آن هستیم.

هاشمی نیا، افزود: از سال ۱۳۷۲ به بعد در انتخابات ایران چنین جریانی به راه افتاد، که امسال نیز اگرچه بین اشخاص نیست! اما بین رأی دادن و رأی ندادن است.

وی اظهارداشت: سه گروه با رأی دادن و مشارکت مردم در انتخابات مخالف هستند! «کشورهای متخاصم همچون آمریکا، عربستان، امارات»، «ضدانقلاب‌ها با طیف وسیع و در رأس آن منافقین و سلطنت‌طلب‌ها در رأس آن‌ها رضا پهلوی» و «سیاسیون داخلی که در اثر عجب و منیت روبه روی نظام ایستاده‌اند».

هاشمی نیا در پایان با بیان اینکه کشورهای بیگانه نگاهشان به انتخابات ایران است، اظهارداشت: بر شما طلاب و مبلغین لازم است که بیش‌ازپیش به روشنگری، آگاه‌سازی و ترغیب مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات بپردازید.

نگاه دشمنان به انتخابات ایران است / مراقب رأی‌هایتان باشید

نگاه دشمنان به انتخابات ایران است / مراقب رأی‌هایتان باشید

نگاه دشمنان به انتخابات ایران است / مراقب رأی‌هایتان باشید

نگاه دشمنان به انتخابات ایران است / مراقب رأی‌هایتان باشید

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha