شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابوترابی

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: در حالی که دیروز تحلیل عدم توانایی انقلاب در مقابل جبهه استکبار و امریکا بود، امروز سازمان سیا و موساد به این نتیجه رسیده اند که تداوم انقلاب با افول جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی و عزت روز افزون ایران همراه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امروز در همایش بزرگ صاحبان سخن نافذ که با حضور روحانیون، ائمه جماعات  و مبلغین حوزه علمیه اصفهان در گلستان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل پیوند مرجعیت با امت برای مبارزه با سردمداران شرک و کفر  و پیوند فقه و سیاست بود.

وی تاکید کرد: دشمن شناسی و طاغوت شناسی و ایستادگی در برابر طاغوت یکی از آموزه های قطعی و سیاست های تردید ناپذیر اولیای  دین بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در پاسخ به اینکه پیروان اهل بیت(ع) برای احقاق حق خود در زمان طاغوت چه کنند، گفت:  حضرت فرمودند باید به افرادی که سه ویژگی دارند، یعنی کسانی که با متون دینی مرتبط هستند و دوم اینکه در فهم دین تحقیق کرده و در تبیین عوامل الهی اهل نظرند و سوم اهل معرفت واجتهاد باشند، مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در آخر روایت امام صادق(ع) می فرماید، چنین افراد حاکمان اصلی هستند، لذا مدرسه اهل بیت(ع) راه را برای حرکت قیام ۱۵ خرداد هموار کرد، انقلاب اسلامی دستاورد این روایت امام صادق(ع) است.

 ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: چه تحولی رخ داد،  ایرانی که در یک نشستن و برخاستن در مجلس شاهنشاهی به تجزیه ایران رای دادند و اعتراض مردمی صورت نگرفت، امروز به یک الگوی اقتدار و عزت در منطقه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امام راحل فقیه و اسلام شناس برجسته بود که در راس قیام انقلابی ایستاد و می می دانست عزت و استقلال ملت از کدام راه عبور می کند.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: وحدت امت اسلامی در سایه بازگشت به هویت دینی و در پرتو این رهبری شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: اقتدار و استقلال امروز ایران را باید پاسداشت و بدانیم این امر در سایه توجه و عمل به روایت امام صادق(ع) که تاکید بر حاکم کردن علما دارد، محقق شده است.

 ابوترابی فرد متذکر شد: این مسئولیت، امروز بیشتر بر دوش نخبگان علمی و حوزوی است؛ جمهوری اسلامی ایران اولا تمام نگاه خود را به حاکمیت ملت معطوف داشته و ملت ایران تکیه گاه این حرکت عظیم بوده و سرنوشت را تعیین می کنند.

وی بیان کرد: دولتمردان باید با توجه به مطالبات صحیح مردم راه را برای مشارکت مردم ترسیم کنند، امروز امنیت های ملتهای مختلف با هم گره خورده است و ما در کنار هم مقتدر هستیم.   

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولان و کسانی که قرار است سکان جامعه را در دست بگیرند باید به مطالبات مهم مردم توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر از دستاوردهای انقلاب در چهار دهه گذشته به دور از اشرافی گری و تاکید بر شایسته سالاری درست استفاده شود، ظرفیت ها شکوفا می شود.

 ابوترابی فرد اذعان کرد: شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه باید در کشور انجام شود، ایستادگی ما در مقابل استکبار نه تنها اقتدار ما را کاهش نداده، بلکه به اقتدار ما منجر شده است.

وی افزود: امروز دو تحلیل واقعی وجود دارد، در حالی که دیروز تحلیل عدم توانایی انقلاب در مقابل جبهه استکبار وامریکا بود، امروز دشمنان ما سازمان سیا و موساد به این نتیجه رسیده اند که تداوم انقلاب با افول جبهه استکبار و رژیم صهیونیست و عزت روز افزون ایران همراه است.

وی در پایان گفت: روشن است که آینده متعلق به جبهه حزب الله بوده و در آینده رژیم صهیونیستی در منطقه حضور ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha