شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سقای بی ریا

حوزه/دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه خطاب به کاندیداهای انتخابات سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نامه نوشت.

حجت الاسلام رسول ساکی دبیر "ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از ارسال نامه‌ی این ستاد، خطاب به کاندیدای انتخابات سیزدهمین  دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی افزود: این نامه با امضای رئیس ستاد حجت الاسلام و المسلمین سقای بی‌ریا  به نامزدهای این دوره ارسال شده یا در حال ارسال است.

متن نامه بدین شرح است؛

باسمه تعالی

نامزدهای محترم ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سلام علیکم و رحمة الله

همانگونه  که مستحضر هستید پیامدهای مسائل خانواده یکی از چالش‌های فعلی و بزرگ  ملت ایران است و بدون توجه به این چالشها نمی توان گام درستی در راستای تحقق آرمانها و ارزشهای تمدن اسلامی برداشت، از این جهت خواستار آن هستیم برنامه‌های شما در این رسالت خطیر به شکل شفاف به اطلاع ملت ایران برسد تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشن.

لطفا در تبلیغات انتخاباتی خود به سوالات زیر پاسخ دهید:

۱)  قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۱۳۸۴ را که ۱۶ سال از آن می گذرد، چگونه ارزیابی‌ می فرمائید و لطفا پاسخ دهید؟

 الف:برای اجرایی کردن آن چه برنامه ای دارید؟  

ب: برای  رفع موانع (از قبیل بیکاری، نداشتن هزینه های لازم ومتعارف، مسکن و ...)برای جوانانی که تمایل به ازدواج دارند، چه برنامه و تسهیلاتی دارید؟

ج :با توجه به آمار بالای طلاق، برای تداوم و پایداری ازدواج ها که منجر به جدایی نشوند چه تدبیری دارید؟

۲)  از آنجایی که جامعه ایرانی به سرعت رو به سالمندی پیش می رود و احتمال ورشکستگی صندوق های بازنشستگی نیز وجود دارد؛ دولت شما برای تعدیل این روند و ایجاد زیرساخت های لازم برای زندگی توأم با کرامت و سلامت سالمندان چه برنامه ای  ارائه می دهد؟

۳)  مستحضرید سه میلیون زوج نابارور ایرانی در آرزوی فرزند،   دچار فشارهای روحی، روانی فراوانی هستند که تامین هزینه‌های درمان ناباروری آن را مضاعف می کند. دولت شما چه فرآیندی را برای تسهیل این مسیر در نظر دارد؟

۴)  چگونه می توان سیاست و اقدام را در ابعاد مختلف و وزارتهای متعدد دولت آینده، به سمت خانواده محوری پیش  برد؟

۵) متولدین داخل دولت شما که برای ۱۸ سال آینده وارد سن کار می شوند، چه تدابیری برای آینده شغلی آنان اندیشیده اید و در جهت تحقق  آن چه تضمینی وجود دارد؟

۶)  در بودجه نویسی دولت شما برای سال ۱۴۰۱، سهم حق همسر و حق فرزند نسبت به سهم حق تحصیلات و رتبه ی مدیریتی، در إشل حقوق ماهیانه کارمندان دولت چیست؟

۷) درصد قابل توجهی از مسئولیت اداره خانواده های ایرانی با زنان سرپرست خانوار می باشد و بخشی از آنان از بانوان جوان و آسیب دیده ی اجتماعی هستند  که تمایل به زندگی مجدد دارند. برنامه دولت شما در این خصوص  برای استفاده از امکانات و تسهیلات  جهت تشکیل خانواده سالم و فرزندان جدید برای پیوستن به کانون گرم خانواده چیست؟

رئیس ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه

ناصر سقای بی‌ریا

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بی نشان IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام علیکم، شما که مدعی ستاد راهبری در این امر هستید! چه کرده و برنامه راهبری شما چیست؟!