پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امکانات حوزه های علمیه برای نامزدهای انتخاباتی صرف نمی شود و رسالت حوزه افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر یکشنبه ۱۶ خرداد ماه در نشست روحانیون و مبلغین ورامین که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد، در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در ایام ۱۵ خرداد در جمع پیشگامان نهضت اسلامی حضور یافته ام.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که دل های حوزویان مالامال از عشق به امام راحل است، افزود: شما ورامینی ها پیشگام دفاع از مرجعیت و امام بودید و در روزگار سیاه که نسل امروز شاید نتواند آن را درک کند، مردم این خطه پیشگام و پیشتاز حرکتی عظیم شدند و تا مرز شهادت و آخرین مراحل ایثار و فداکاری پیش رفتند و این خاطرات از نوجوانی با من همراه بوده است و این مجاهدت در راه خدا و پیش آهنگی روحانیت و مجاهدت مردم این منطقه تا امروز نیز تداوم پیدا کرده است.

وی با اشاره به نقش پررنگ مردم دیار ۱۵ خرداد در مسیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز وجود تعداد بالای شهدای دفاع مقدس، جانبازان و شهدای مدافع حرم در این منطقه نشانه استمرار این راه طولانی از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تاکنون است و باید سر تعظیم برابر این امت بزرگوار فرود بیاوریم و امیدواریم مسئولین نیز در مسیر دفاع از ولایت و شهیدان و خدمت به مردم عزیز و شریف راه را ادامه دهند.

عضو فقهی شورای نگهبان در ادامه با تسلیت شهادت امام صادق(ع)، بیان کرد: درباره جایگاه بزرگ امام صادق(ع) و احیا گری اندیشه های ناب شیعی همین بس که ایشان شیخ الائمه(ع) بودند و فرق دوران امامت ایشان با ائمه(ع) دیگر این است که در فرصت های ایجاد تحول بزرگ و نقطه عطف عظیم احیای اسلام، توانستند چهارهزار شاگرد که ره آورد این جهاد عظیم علمی بود را تربیت نمایند.

آیت الله اعرافی، منزلت علمی امام صادق(ع) و گسترش آن در جهان اسلام را شگفت انگیز توصیف کرد و افزود: احادیث امام صادق(ع) تمام معارف اسلامی را در برگرفته است و حدود ۸۰ درصد معارف فقهی و اخلاقی در این احادیث وجود دارد و افتخار ما این است که حوزه های علمیه از گنج فاخر امام صادق (ع) صیانت و به نسل های بعدی منتقل کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: امروز به برکت ۱۵ خرداد و حضور چهل باره در عرصه انتخابات و صدها مرتبه در راهپیمایی ها، جمهوری اسلامی ایران صاحب گفتمان و اندیشه مترقی و جهانی است و مبادا این اندیشه را با ضعف ها و سستی ها خدشه دار کنیم که خطایی بزرگ است.

وی افزود: پیام جمهوری اسلامی در جهان خریدار دارد و در کشورهای منطقه، پیروزی جمهوری اسلامی دلها را شاد و خدای ناکرده غم جمهوری اسلامی، ملت های آزاده را متاثر می کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد، عنوان کرد: ابزار انتخابات برای ما نشانگر ترمیم نقاط ظعف و احیای نقاط قوت در جمهوری اسلامی است و در سطوح مختلف مدیریتی در انتخابات باید پالایش و آمایش صورت گرفته و در این راه ظرفیت حوزه علمیه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد بکار گرفته می شود.

وی با انتقاد از افکار و بیان سخنانی علیه جایگاه حوزه های علمیه، گفت: کسانی که به جایگاه های رفیع حوزه های علمیه با سخنان نسنجیده حمله می کنند، بدانند حوزه های علمیه در افکار دانشمندان و فیلسوفان عالم جایگاه رفیعی دارند و در عصر جدید حوزه های علمیه افزون بر میراث گران بهای خود، وارد علوم اسلامی و دانشگاهی شده اند و حوزه به دانشگاه و ترقیّات علمی بها می دهد، اما به پیشینه و ترقیّات حوزه هم باید احترام گذاشت.

آیت الله اعرافی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای حوزه های علمیه در سراسر کشور، اظهار کرد: برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه به حوزه ها ابلاغ شده است و در حال آغاز است و همه در کشور درصدد اجرای آن می باشند و مقرر گردیده است حوزه های علمیه منتخب که بصورت رسمی در درس خارج فقه وارد شوند، گسترش یابند.

مدیر حوزه های علمیه کشور متذکر شد: امکانات حوزه های علمیه برای نامزدهای انتخاباتی صرف نمی شود و رسالت حوزه افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

وی در پایان با تجلیل از خدمات آیت الله محمودی که عمر خود را در خدمت مردم با مجاهدت مخلصانه سپری کرده است، گفت: از نشانه های بزرگی این عالم و ابوالشهید وجود فرزندانی در حوزه ترویج فرهنگ اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha