پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با ابراز تاسف از توهین یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره انتخاباتی به جایگاه علمی حوزه های علمیه، گفت: متاسفانه در شب شهادت رئیس مکتب و در جریان مناظرات انتخاباتی، به مدارک و درجه علمی حوزه های علمیه و میراث گرانبهای هزار و چهارصد ساله مکتب امام صادق علیه السلام جاهلانه توهین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، در جمع اساتید و فضلای شهرک مهدیه قم که بعد از شرکت در عزاداری شهادت رئیس مکتب، امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد امیرالمومنین علیه السلام این شهرک اجتماع کرده بودند، با بیان ویژگی ها و شرایط خاص دوران آن حضرت، گفت: امام صادق(ع) با سیاست، درایت و علم الهی خود بهترین استفاده را از شرایط خاص زمان کردند و با یک مبارزه تمام عیار فرهنگی و مقابله با جریانات منحرف و شبهات، زمینه اضمحلال شجره ملعون بنی امیه را فراهم آودند.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به شیوه های مبارزاتی امام صادق علیه السلام در دوران خفگان خلفای ظلم و جور، اظهار کرد: یکی از ابزارها و شیوه های کارآمد امام صادق علیه السلام در تبیین حقایق دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام، مناظره با علما و پیروان مکاتب الحادی و منحرف بود. صادق آل محمد با استدلال و منطق و رعایت اخلاق و بدون تخریب و توهین به روشنگری و تحکیم مبانی دین پرداختند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از  توهین یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره انتخاباتی به جایگاه علمی حوزه های علمیه، افزود: متاسفانه در شب شهادت رئیس مکتب و در جریان مناظرات انتخاباتی، به مدارک و درجه علمی حوزه های علمیه و میراث گرانبهای هزار و چهارصد ساله مکتب امام صادق علیه السلام جاهلانه توهین شد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان از مسئولین صدا و سیما و کمیسیون نظارت بر انتخابات درخواست کرد طبق قانون، زمینه ارائه پاسخ به این توهین آشکار و جلوگیری از تکرار موارد مشابه را فراهم نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha