جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی پای دولت را از گلوی مردم برداشت

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت شما برای ساماندهی یارانه‌ها چیست؟ افزود: یارانه زمانی مورد نیاز است و وظیفه دولت هاست که آن را بپردازند که شکاف طبقاتی ایجاد شده باشد؛ وقتی قدرت خرید در یک جامعه مانند کشور ما فاصله زیادی گرفته باشد که بنا بر گزارش‌هایی براساس نسبت درآمد دهک بالاتر به پایین‌ترین دهک، حدود ۱۵ و نیم برابر است. وی ادامه داد: زمانی که شکاف طبقاتی زیاد می‌شود و توزیع اقتصاد، ناعادلانه و ساختارها استضعاف گر است و زمانی که تفاوت میان طبقات مختلف اجتماعی بین مناطق مختلف کشور داریم و مجبوریم جبران کنیم که راه آن، یارانه است. قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه نحوه توزیع یارانه در کشور ما اشکال اساسی دارد افزود: این نحوه بر مبنای تعدیل قیمت‌ها تولید پول و یارانه را توزیع می‌کند به عبارتی بهتر، گرانی را خلق می‌کند و هزینه‌های عمومی را بالا می‌برد و از این محل، منابعی را ایجاد و سپس توزیع می‌کند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من مخالف هدفمند کردن یارانه‌های پنهان عجیب و غریب نیستم، گفت: ما چند ده برابر یارانه مستقیمی که پرداخت می‌کنیم یارانه پنهان می‌پردازیم و هر میزان پول ملی کاهش می‌یابد، شکاف قیمتی در حال افزایش است. قاضی زاده هاشمی افزود: زمانی در گاز، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان می‌پرداختیم که اکنون تا دو برابر آن را ذکر می‌کنند. وی با بیان اینکه نظام جامعی را به عنوان «نظام جامع بیمه، مالیات و حمایت» طراحی کردیم گفت: این سامانه برای تک تک خانوارهای ایرانی شناسنامه‌ای را در نظر می‌گیرد و مردم به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ آن‌هایی که درآمدشان بیش از هزینه ماهیانه شأن است؛ آن‌هایی که درآمدشان کمتر از هزینه‌های شأن است و آن‌هایی که سر به سر هستند. نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ارز ۴ هزار تومانی و برنامه‌های دولت آینده سلام اضافه کرد: با رویه ارز ۴ هزار تومانی مخالف هستم و آن را رویه‌ای در شرایط فعلی دانست که قرار بود اقلام و مایحتاج مردم به صورت ارزان قیمت به دست مردم برسد البته این کار با این تصور انجام شد که نتایج مثبت آن نصیب مردم شود و نیت خیر دولت کافی است تا مردم به نتیجه برسند البته این کار بدون نظام توزیع هوشمند انجام شد ما اول انقلاب که کوپن به مردم داده بودیم عملاً یک شبکه توزیع ایجاد شده بود البته این کار کم و بیش در فضای انقلابی اول انقلاب جواب می‌داد، اما الآن مردم هم چوب را می‌خورند و هم پیاز را، هم ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌هایشان کم می‌شود که معلوم نیست به کجا می‌رود که کلی سلطان ایجاد می‌شود و دستگاه قضاء نیز باید برای محاکمه آن‌ها ورود کند و از طرفی دیگر باید اصل این سیاست را اصلاح کرد. قاضی زاده هاشمی گفت: ما سیاست تعدیل ارز را و رساندن آن به نرخ واقعی برای جلوگیری از قاچاق، رانت و چند نرخی شدن آن ایجاد می‌کنیم البته ما در دولت سلام تمام کارها دست نهادهای مردمی انجام می‌شود و دولت کار تنظیم گری دارد و معتقدیم دولت به طور کامل باید خود را کنار بکشد و پایش را از گلوی مردم بردارد هم اکنون دولت مانع خیلی از چیزهاست و خیلی از جاها که کار را به بازار واگذار کردیم، مشکلات حل شد.

منبع:مهر

جلیلی برنامه صادرات کولبرها ها را تشریح کرد

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه "رئیس‌جمهور و  جوانان" که عصر امروز از شبکه سه سیما پخش شد، جلیلی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای مناطق آزاد چیست، گفت: منطقه آزاد بر این مبنا شکل گرفت که سکوهایی برای صادرات کشور باشند. همچنانکه پایانه های مرزی باید اینطور باشند. وقتی میگوییم اشتغال و ارزآوری افزایش یابد یعنی بواسطه صادرات بیشتر تولید را تقویت کند. وی افزود: در برنامه اشتغال و ارزآوری ما راهبرد این است که برای همه‌ی دستگاه‌های دولتی ماموریت تعریف کرده‌ایم که صادرات نیز بخش عمده‌ای از این برنامه است؛ مصوبه‌ای اخیرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد که ما می‌گوییم اگر مناطق آزاد سکوی صادراتی هستند، خوب است افزایش پیدا کند اما اگر به دریچه واردات تبدیل بشوند، اشتغال و ارزآوری را تهدید میکند.

منبع:تسنیم

تولیت آستان قدس از تهمت‌ ها انتقاد تند کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی‌ با اشاره به ایام برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور، اظهار داشت: مردم مشکلات و گلایه‌هایی دارند که بسیاری از آنها نیز بحق است، اما این نباید باعث شود که ما کنار بکشیم، روحانیون باید سخنان و گلایه‌های مردم را گوش دهند، باید سنگ صبور مردم باشند، درددل‌های مردم را بشنوند و احساس همراهی و همدردی کنند، اما توجیه مردم در دفاع از انقلاب، اسلام و نظام اسلامی مسئله‌ای نیست که بتواند تحت‌الشعاع مشکلات، گلایه‌ها و شکایت‌ها قرار گیرد. وی افزود: آیا اگر با انتخابات قهر کنیم به‌نفع ما است؟ اگر صندوق‌های رأی خلوت باشد و آن حضور حداکثری که رهبری معظم انقلاب همواره بر آن تأکید دارند، محقق نشود چه‌کسی صدمه می‌بیند؟ اشخاص و مسئولین صدمه نمی‌بینند، این اسلام است که صدمه خواهد دید. تولیت آستان قدس رضوی(ع) با انتقاد شدید از اهانت و توهین برخی کاندیداها ‌به رقبای خود در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر برای ادای تکلیف آمده‌اید چرا این‌همه دروغ و اهانت می‌کنید؟

منبع:تسنیم

جامعه اهل تسنن از "نامزد انقلابی" اعلام‌ حمایت کرد

عضو شورای فقهی مدارس علمیه اهل تسنن کشور گفت: آیت‌الله رئیسی گزینه مورد حمایت جامعه اهل تسنن خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۰ است. حاج آخوند گلدی کمالی با اشاره به وضعیت حساس کنونی کشور، خطاب به اهل سنت استان خراسان شمالی اظهار داشت: دلم می‌خواهد بدانید هر اتفاقی در عرصه انتخابات بیفتد و فارغ از نتیجه آن و پیروزی هر شخصی در این عرصه، تک تک شما مردم عزیز در قلب من جای دارید و خداوند آگاه است که بنده، هیچ‌گاه راضی نیستیم حتی دل یک نفر از شما به هیچ قیمتی بشکند و ارزش هیچ کرسی و پست ومقامی را با دل صاف و پاک شما برابر نمی‌دانیم. وی افزود: لکن اینک ما مردم ایران عزیز و بالاخص اهل سنت در برهه سرنوشت‌ساز و حساسی قرار گرفته‌ایم و بر ماست که با حضوری پرشور و همگانی در پای صندوق‌های رای  حماسه‌ای بزرگ رقم بزنیم و با رای ما شخصی لایق و توانا سکان قوه مجریه را به دست بگیرد. زیرا که سیاست‌های او می‌تواند نقش مهمی در توسعه یا عدم توسعه یافتگی کشور و این خطه از مملکت داشته باشد. مدیر حوزه علمیه اهل تسنن خراسان شمالی با اشاره به لزوم حضور جدی مردم در صحنه‌ گفت: از این رو حضورمان را در انتخابات پررنگ کرده تا تاثیر آن در زندگی تک تک مان نمود پیدا کند. وی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر  نظرسنجی‌ها و بحث و بررسی‌های زیادی در بین بزرگان علمای اهل سنت در ارتباط با انتخاب فرد اصلح و این که به چه کسی اعتماد کنیم صورت گرفت و در نهایت نظر بر این شد که با همه ارادتی که به دیگر نامزدها داریم با توجه به سیاست‌های عدالت‌گرایانه حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی‌ به ایشان اعتماد کنیم. آخوند کمالی تصریح کرد: از همه شما عزیزان قوم ترکمن در استان خراسان شمالی در هر جایی که هستید و با هر سلیقه و تفکر انتظار می‌رود ضمن حضوری پرشور و همگانی در پای صندوق‌ها با رای خود به ‌آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه برگ زرین دیگری را در تاریخ استان خراسان شمالی و قوم ترکمن رقم بزنید.

منبع:تسنیم

حزب موتلفه شایعه کاندیدای پوششی را رد کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به این که موقعیت رئیسی در میان نامزدها به لحاظ پایگاه اجتماعی جلوتر است و فاصله قابل توجهی با سایر نامزدها دارد، فکر نمی‌کنم بابت خورد شدن آرا جای دغدغه و نگرانی وجود داشته باشد. حمیدرضا ترقی در خصوص احتمال کناره‌گیری کاندیداهای اصولگرا به نفع ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: بنا نیست کاندیدایی به نفع آقای رئیسی کناره‌گیری کند. سعید جلیلی نیز بنا ندارد که از انتخابات کناره‌گیری کند و در صحبت‌های اخیر او نقطه نظری دال بر اینکه بخواهد کناره‌گیری کند ندیده‌ام. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که در صورت عدم کناره‌گیری کاندیداهای اصولگرا، احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: خیلی بعید است انتخابات به دور دوم کشیده شود. با توجه به این که موقعیت رئیسی در میان نامزدها به لحاظ پایگاه اجتماعی جلوتر است و فاصله قابل توجهی با سایر نامزدها دارد، فکر نمی‌کنم بابت خورد شدن آرا جای دغدغه و نگرانی وجود داشته باشد. حتی اگر نامزدهای اصولگرا هم کنار نروند باز هم آرا به سمت رئیسی خواهد آمد. وی در خصوص میزان مشارکت احتمالی مردم در انتخابات افزود: وجود گفتمان‌های مختلف با وجود عناصر متعدد و ارائه راهکارهای مناسب از سوی نامزدها برای حل مشکلات مردم، به آنان امیدواری می‌دهد. نامزدها در این مدت نیز باید به مردم را به آینده امیدوار کنند. مردم وقتی احساس کنند که مشکلات فعلی آنان لاینحل نیست و می‌تواند حل شود، قطعا مشارکت‌ در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع:ایسنا

برنامه‌های روز صداوسیما برای کاندیداها اعلام شد

امروز دوشنبه (۱۷ خرداد ماه)، سه شبکه تلویزیونی و سه شبکه رادیویی برای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری برنامه پخش می‌کنند. شبکه های تلویزیونی یک، دو و چهار و شبکه های رادیویی ایران، فرهنگ و اقتصاد در دهمین روز از تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه های جدید خود را پخش می کنند. بر اساس قرعه کشی صورت گرفته در صداوسیما، از شماره ۱۱ تا ۱۷ به ترتیب به میرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی میرقائد، سعید جلیلی، سید ابراهیم رئیسی، محسن مهرعلیزاده و علیرضا زاکانی برای تایین زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی، تعلق گرفت. امروز دوشنبه (۱۷ خرداد ماه)، برنامه‌های تبلیغاتی هفت کاندیدای ریاست جمهوری در تلویزیون بدین شرح است: شبکه یک:مستندی که فردا به روی آنتن می‌رود، به کاندیدای شماره ۱۷، علیرضا زاکانی اختصاص دارد که قرار است در ساعت ۲۰ پخش شود. شبکه دو:فردا بخش خبری ۲۰:۳۰ و گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو مربوط به کاندیدای شماره ۱۲ ـ عبدالناصر همتی ـ خواهد بود. شبکه چهار:برنامه «با نخبگان» مربوط به کاندیدای شماره ۱۵، سیدابراهیم رییسی ساعت ۱۷ به روی آنتن می‌رود. امروز دوشنبه (۱۷ خرداد ماه)، برنامه‌های تبلیغاتی هفت کاندیدای ریاست جمهوری در رادیو هم بدین شرح است: برنامه «شمارش معکوس» مربوط به کاندیدای شماره ۱۵، سید ابراهیم رییسی، ساعت ۱۸ از رادیو ایران به پخش می‌رسد. همچنین گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با حضور کاندیدای شماره ۱۲ ـ عبدالناصر همتی ـ که ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه دو به پخش می‌رسد، از رادیو ایران به طور همزمان پخش خواهد شد. طبق جدول، تکرار برنامه «انتخاب و فرهنگ» مربوط به کاندیدای شماره ۱۶ ـ محسن مهرعلیزاده ـ  ساعت ۷ صبح باید به پخش می‌ رسید، که به علت نرسیدن این نامزد انتخاباتی به ضبط پخش نخواهد شد. تکرار برنامه «دومین گام» مربوط به محسن‌ رضایی، ساعت ۱۶ از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد. رادیو پیام نیز پیام های انتخاباتی نامزدها خطاب به مردم را در طول روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ پخش می کند.

منبع:ایسنا

ستاد رییسی برای پاسخ به تهمت ها درخواست تایم کرد

ستاد حامیان ابراهیم رئیسی از مدت ۵ دقیقه زمان جهت پاسخگویی به اظهاراتی که مهرعلیزاده و همتی علیه ابراهیم‌رئیسی در مناظره اول داشتند، خبر داد . در یادداشت توییتری ستاد حامیان ابراهیم رئیسی آمده است: پیرو نامه رسمی نماینده سیدابراهیم‌رئیسی به کمیته تبلیغات انتخابات صداوسیما، پس از رسیدگی‌های صورت گرفته، اعتراض ستاد انتخاباتی رئیسی وارد دانسته و مدت ۵ دقیقه زمان جهت پاسخگویی به اتهامات کذب آقایان مهرعلیزاده و همتی برای سیدابراهیم‌رئیسی منظور خواهد شد.

منبع:ایسنا

رئیسی خط قرمز فساد و ناکارآمدی را پاک کرد

سید ابراهیم رییسی گفت: طی دوسالی که به دستگاه قضایی آمدم شاهد پرونده ها و موضوعاتی هستم که نشان می دهد دغدغه های مردم نسبت به فساد و تبعیض کاملاً به حق است و به عنوان دستگاه قضایی اثبات کردیم می شود با فساد برخورد کرد و گفتیم در این کار هیچ خط قرمزی نداریم و ثابت هم کردیم که می شود در کشور خط قرمز نداشت و این رویه در دولت مردمی نیز دنبال می شود. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در اجتماع عزاداران اسلامشهری که به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) گردهم آمده بودند تصریح کرد: من با همه وجود وارد این میدان شدم و برای رضای خدا و انجام وظیفه و گره گشایی از کار مردم و نجات آنها، تیرهای تهمت و ناسزا را تحمل می کنم. وی که در اجتماع مردم عزادار اسلامشهر به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، سخن می گفت، معرفت آموزی و حضور عالمانه و آگاهانه در صحنه ها را وظیفه ای همگانی برشمرد و تأکید کرد: باید در مسیر زندگی دوست و دشمن را بشناسیم تا گرفتار نشویم. وی افزود: انسان موظف است در انتخاب خود راه درست و اشخاص را بشناسد و این که بگوییم نادانسته و نشناخته نظر دادم پذیرفته نیست. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز شرایط کشور به نحوی است که مردم گرفتار سختی ها شده اند و زندگی آنها و وضعیت تولید و بازار ما به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. رئیسی آرامش خاطر مردم در تأمین معیشت شان را در گرو ثبات بازار دانست و افزود: امروز سفره مردم وضعیتی پیدا کرده که برخی کالاهای اساسی به ویژه برای خانواده های کم درآمد و ضعیف جامعه به کالای لوکس تبدیل شده و حتی دستیابی به گوشت هم برای بسیاری دشوار است. وی با اشاره به ناکافی بودن درآمد مردم برای گذران زندگی تصریح کرد: کسب و کار مردم دچار آسیب شده و وضعیت بازاری، کاسب و تولیدکننده نابسامان و نگران کننده است. رئیسی گفت: قرار بود فساد و تبعیض نداشته باشیم و فقر را در جامعه ریشه کن کنیم اما برخی مسئولان خلاف آنچه امام و رهبری فرمودند عمل کردند و امروز مردم می پرسند چرا با وجود امکانات فراوانی که کشور دارد، مشکلات حل نمی شوند و کشور دچار سیاسی بازی شده و زد و بند بر مسائل حاکم است؟وی ادامه داد: من در برخورد با مفاسد کار ویژه ای نکردم فقط به عنوان یک طلبه و سرباز نظام و خادم مردم وارد میدان شدم و وظیفه ام را انجام دادم ولی در میانه راه هستیم و کارهای زیادی می توان انجام داد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به درخواست های مردمی برای حضورش در عرصه انتخابات، گفت: مردم در یک سال گذشته مکرر از من خواستند که برای سامان دادن وضعیت نابسامان موجود وارد میدان شوم و خدمتگزارشان باشم. رئیسی با تأکید بر این که «من مطلقاً هوس قدرت و قدرت افزایی ندارم» افزود: جایگاه من به عنوان رئیس قوه قضاییه بسیار مهم است اما مگر می شود بگویم جایگاهی که دارم خوب است و بنشینم و نسبت به وضع کارگر، مشکلات کشاورزان و وضعیت جوانان جویای کار و مستأجران بی تفاوت باشم؟وی ادامه داد: چرا باید در کشوری که تسهیلات بانکی فراوان و امکانات و ظرفیت زیادی برای تولید مسکن دارد، داشتن مسکن برای جوانان ما و بسیاری از مردم یک آرزو باشد؟ چرا به جای آنکه تسهیلات را به جوانی که قصد ازدواج دارد یا می خواهد مسکن تهیه کند بدهند،  به چند درصد از افراد جامعه پرداخت می شود؟نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با بیان این که باید ریشه بی عدالتی ها را در دستگاه اجرایی خشکاند، گفت: نظام بانکی و نظام مالیاتی و نظام واردات و صادرات باید اصلاح شود و اگر اشراف دولت بر کالا و ارز و ارتباطات و مناسبات افزایش یابد، هر روز در کشور شاهد تولید یک پرونده فساد نخواهیم بود. وی تصریح کرد: ممکن است در این مسیر به انسان حرف بزنند، تهمت بزنند، ناسزا بگویند؛ عیبی ندارد. در راه انجام وظیفه و مجاهدت و ایستادگی و گره گشایی از کار مردم و برای نجات مردم اشکالی ندارد انسان برای رضای خدا تیرها و ترکش ها را تحمل کند. نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با همه وجود آمده ام در این مسیر تا با اتکال به خدا و با اتکا به مردم مشکلات را حل کنم و با همه وجود باور دارم که تغییر شرایط موجود کاملاً امکانپذیر است؛ به شرط اراده مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مردم مسئولیت دولت را به این طلبه و خادم خود سپردند، برای رفع مشکلات مردم سر از پا نمی شناسم و شبانه روز با همه امکانات و با کمک متخصصان و صاحبان اندیشه و با یاری جوانان برای تغییر وضع موجود تلاش می کنم. رئیسی خاطر نشان کرد که «با حضور معنادار آحاد ملت در انتخابات و دعوت از دیگران برای حضور در این صحنه و با شکل گیری دولت انقلابی و خدمتگزار، وضعیت موجود قابل تغییر خواهد بود و ان شاءالله اوضاع به نفع مردم تغییر خواهد کرد».وی مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را بسیار مهم دانست و گفت: هر جا مردم پای کار آمدند کارهای بزرگ انجام شد و امروز هم عرصه مهم انتخابات می طلبد مردم حضوری گسترده داشته باشند و از صندوق ها رأیی بیرون آید که پشتوانه دولت آینده کشور باشد تا دولت مردمی بتواند با این پشتوانه عظیم تغییرات گسترده را به نفع مردم انجام دهد.

منبع:ایسنا

مستند مهرعلیزاده سانسور شد

ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سانسور نخستین فیلم مستند این کاندیدا توسط صدا و سیما خبر داد. در اطلاعیه ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آمده است: «مستند تلویزیونی این نامزد ریاست جمهوری بعد از سانسور بخش های زیادی از آن ساعت ۲۰ از شبکه ۱ سیما پخش شد. در بخش هایی از این مستند سخنرانی چهره‌هایی چون سید محمد خاتمی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مصطفی تاجزاده و مسعود پزشکیان گنجانده شده بود که از زیر تیغ سانسور صدا و سیما عبور نکرد. واحد رسانه ستاد مرکزی دکتر مهرعلیزاده نسخه اصلی مستند را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و همچنین از طریق فضای مجازی منتشر خواهد کرد.»

منبع:ایسنا

قاضی زاده هاشمی برای مدل حکمرانی خط و نشان کشید

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نیاز به انقلاب در سازوکارهای کشور داریم، گفت: باید مدل حکمرانی را اصلاح کنیم. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی بدون تعارف درباره سنگینی بار ریاست جمهوریبا یادآوری اینکه من بیست سال است سابقه کار اجرایی دارم و ۱۳ سال است مجلس هستم، گفت: ما معتقدیم که عوض کردن مدیران مسئله را حل نمی‌کند، اینکه مثلا ریش دارها بیایند بی ریش ها بروند یقه سه سانتی ها بروند و یقه معمولی ها بیایند. مشکل سر اینکه اصولگرا باشد اصلاح طلب باشد اینها نیست، مسئله نهادی است. باید یک دگردیسی اتفاق بیفتد ما نیاز به یک انقلاب در سازوکارهای کشور داریم. ما مدل حکمرانی را باید اصلاح کنیم. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما برای همه مشکلات کشور یک نظام تحولی طراحی کرده ایم. برای همه مشکلات کشور طراحی راهبردی داریم، اما برای ۱۹ موضوع کشور اقدام و پروژه داریم. قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: فکر می‌کنم آماده‌ترین فرد حاضر در عرصه انتخابات کشور باشم. چون من یک نفر نیستم من نماد و نماینده یک طرز تفکر هستم. ما دقیقا نشستیم روی قانون. من مرد قانون هستم. من ۱۳ سال است در مجلس هستم و آمده ام قوانین خوب، تصویب شده را اجرا کنم. وی درباره عدم حل مشکلات کشور علیرغم داشتن برنامه نیز گفت: این ناشی از ناتوانی و بی عرضگی شان است. مردم باید به جای اینکه به شعارها توجه بکنند باید به باورها توجه کنند. یعنی باید ببینند این آدم در جاهایی که قرار گرفته بر اساس وظایف و اختیاراتی که توانسته استفاده بکند یا نه؟قاضی زاده هاشمی در پاسخ به  این پرسش که چقدر از اوضاع مردم و سختی ها خبر دارید،  تصریح کرد: ما هم زندگی مان معمولی است. مثل بقیه از همین بازار خرید می کنیم، رفت و آمدمان، آدمی نبودیم که بسته باشیم جدا باشیم از بقیه. خودم و خانواده ام گرانی‌ها و هزینه حمل و نقل را به خوبی لمس می کنیم. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه جای مردم بودید به شعارها و وعده ها باور می کردید؟، تاکید کرد: دقت می کردم به شعارها به راحتی بر اساس آن چیزی که گفته شده بود توجه نمی کردم. چون شعارهای زیادی داده شده و عمل نشده است. مردم احساس خیانت می کنند، چرا ناامید هستند؟ احساس خیانت می کنند. به خاطر اینکه به شعارهایی که دادی عمل نکردی. به همین خاطر با صندوق قهر کردند. به همین خاطر مردد هستند که رای بدهند. چون یک عده ای آمدند به شما گفتند که مشکلاتی که هست تقصیر رای شماست و یک عده هم اینجوری فکر می کنند که ما رای بدهیم یا ندهیم قرار نیست که چیزی عوض بشود. وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند به شعار و وعده‌های شما اعتماد کنند، گفت: نگاه کنند ببینند که عقبه اش چیست؟، فقط به شعار هم نگاه نکنند به پیوست کارشناسی‌اش توجه کنند، نیامدیم یک سری وعده بدهیم، آمدیم بگوییم این وعده ماست اینجوری به آن می رسیم. کارشناسان و موافقین مخالفین بگویند که عیبش کجاست می شود یا نمی‌شود؟این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد از مشکلات کشور را مربوط به تحریم می دانید، یادآور شد: تحریم ها در مشکلات کشور موثر است و تاثیرش هم جدی است. اما اصلاح نظام بانکی ما ربطی به تحریم دارد؟ سیاست های پولی ما ربطی به تحریم دارد؟ آموزش و پرورش و سیاست های ما ربطی به تحریم دارد؟ اینها را باید ما درست بکنیم. بعد که درست کردیم نه اینکه ول بکنیم آنها حرفم این نیست. نظام تصمیم گرفته که مسئله تحریم ها را حل بکند. هر دولتی هم که بیاید سر کار باید محکم و استوار دنبالش برود. قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر رای نیاورید چقدر متعهد به قانون هستید، گفت: من تجربه رای نیاوردن دارم. ۵ دوره کاندیدای مجلس شدم بار اول رای نیاوردم. بنابراین من متعهد به قانون بودم الان هم همینطور.

منبع:ایسنا

رضایی گزینش‌های خاص را کنار گذاشت

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول گزینش‌های خاص را کنار خواهیم گذاشت و از همه شایستگان در ایران استفاده خواهیم کرد. محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی با تشریح برنامه‌های تبلیغاتی خود گفت: در دولت اقدام و تحول؛ دولت شایستگان از مرد و زن، ایرانیان داخل و خارج از کشور، اقوام مختلف، اقلیت‌ها، اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل‌ها و هر انسان شایسته‌ای که بتواند کاری انجام دهد استفاده خواهیم کرد. رضایی تصریح کرد: در دولت اقدام و تحول  گزینش‌های خاص کنار خواهیم گذاشت و  از همه شایستگان در ایران حتی در همین دولت و دولت‌های گذشته استفاده خواهیم کرد جز کسانی که فسادهای بزرگ انجام دادند و مشکلاتی داشتند.

منبع:ایرنا

قاضی‌زاده هاشمی یارانه را هوشمند کرد

این نامزد انتخابات ۲۸ خرداد در پاسخ به سؤال مجری در مورد ساماندهی یارانه‌ها گفت: یارانه وقتی مورد نیاز است که شکاف طبقاتی ایجاد شده و اکنون نسبت درآمد بالاترین درآمد به پائین ترین درآمد ۱۵.۵ برابر باشد. نحوه توزیع یارانه بر مبنای تعدیل قیمت‌ها و خلق گرانی و بالا بردن هزینه‌های عمومی ایجاد درآمد کرده و بین مردم توزیع می‌کند. وی افزود: ما نظام جامعی طراحی کرده‌ایم به عنوان سامانه جامع بیمه، مالیات و درآمد که بر مبنای آن مردم به سه گروه بر اساس نسبت درآمدها به هزینه‌هایشان تقسیم شده و تا سال ۱۴۰۳ یارانه به صورت هوشمند به مردم پرداخت می‌شود. هاشمی پرداخت هوشمند یارانه‌ها را «نقطه زنی» خواند که لازمه آن ایجاد نظام جامع اطلاعاتی است. سیّد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ در شهر فریمان به دنیا آمد. او نماینده مشهد در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و تا خرداد ۱۴۰۰ نایب‌رئیس اول در دوره جاری بود. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود. وی در مورد اصلاح نظام مالیاتی گفت: باید مالیات اشخاص حقوقی را کاهش داده و اخذ مالیات از اشخاص حقیقی را افزایش دهیم. این نامزد انتخابات افزود که با تشکیل نظام جامع مالیاتی مردم یکبار و به صورت تجمیع شده مالیات ها را پرداخت می کنند. قاضی زاده هاشمی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: سیاست ما ارز تک نرخی و واقعی برای جلوگیری از قاچاق کالا در کنار سامان دادن به شبکه توزیع کشور است و تمامی کالاها باید در بورس کالا عرضه شوند. از سوی دیگر در صورت تغییر قیمت ها دارایی های دولت نیز افزایش می یابد که باید از آن در جهت حمایت از مصرف کنندگان نهایی بهره برداری کند. این نامزد انتخابات در پاسخ به سوالی در مورد برنامه هایش برای بیکاران فارغ التحصیل گفت: چهار میلیون شغل جدید ایجاد خواهیم کرد و نرخ بیکاری را از ۱۳-۱۲ درصد به ۶ درصد - به خصوص در حوزه های فن آورانه - می رسانیم. باید پایه توسعه اقتصادی را بر مبنای شرکت های دانش بنیان، نوپا و قرار دهیم. مزیت های شغلی ۴۸۵ شهرستان را مشخص کرده ایم و جویندگان کار را در سه ماه آموزش داده و تولیدات آنها را خریداری می کنیم. بر مبنای مدل شهر – کشوری ما، هر شهرستانی پایتخت خواهد شد و توسعه اشتغال منطقه ای بر اساس مزیت های منطقه ای شکل گرفته و در نتیجه جوانان آن منطقه دیگر مجبور به مهاجرت به تهران نخواهند بود. قاضی زاده در مورد ساماندهی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ما کوچک و دولتی است که رانت اطلاعاتی در آن وجود داشت و تحمل این حجم پول را نداشت. ما ۲۰۰ کد حقوقی متخلف را به دادگاه معرفی کرده ایم و باید در وهله اول منابع این شرکت ها به صندوق تثبیت بازار هدایت شود.  حذف قیمت دستوری، ارائه مشوق های مالیاتی به شرکت های بورسی، تعاملی شدن بازار سرمایه، ایجاد ابزارهای بیمه گر در بازار از دیگر راهکارهای درازمدت قاضی زاده هاشمی برای ساماندهی بازار بورس بود. وی فقدان نگاه آینده نگر در دولت های گذشته را موجب لاینحل ماندن مشکلات کشور دانست.

منبع:ایرنا

نامزدهای میاندوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند

در اطلاعیه شماره ۱۶ آمده است: در اجرای مواد ۱۷ و ۱۸ آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به آگاهی مردم استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران می‌رساند اسامی نامزدهای دومین میاندوره انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرارگرفته است به شرح زیر اعلام می‌گردد: استان تهران۱) آقای علیرضا اعرافی۲) آقای حمید حوالی شهریاری۳) آقای احمد دانش‌زاده مؤمن۴) آقای علی رازینی۵) آقای علی رحمانی‌فرد۶) آقای حسین ردائی۷) آقای کاظم سپاسی آشتیانی۸) آقای حسینعلی سعدی۹) آقای علی قریب دوست۱۰) آقای رضا محققیان گورتانی۱۱) آقای حیدر مصلحی۱۲) آقای منصور مظاهری کرونی۱۳) آقای سیداحمد موسوی وادقانی۱۴) آقای مهدی نیکوی۱۵) آقای سیدمحمد واعظ موسوی۱۶) آقای غلامعباس هاشمی استان خراسان رضوی: ۱) آقای عباس شاه رفعتی۲) آقای سیدمحمدرضا مدرسی مصلی۳) آقای غلامرضا مغیسه استان قم: ۱) آقای محمود رجبی۲) آقای سیدمحمد سعیدی گلپایگانی استان مازندران:۱) آقای سیدصادق پیشنمازی۲) آقای محمدحسن گلی شیردار وزارت کشور در اطلاعیه خود تصریح کرده است: براساس ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از انتشار اسامی نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی آنان ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

ستاد دانشجویی رییسی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه ستاد دانشجویی ابراهیم رییسی شامگاه یکشنبه با حضور مجتبی بذرافشان، رییس ستاد وی در خراسان رضوی و جمعی از دانشجویان در محل ستاد واقع در بلوار احمدآباد شهر مشهد برگزار شد. ریس ستاد رییسی در استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: نکته اول و مهمی که حجت الاسلام و المسلمین رییسی به آن تاکید دارد توکل بر خداوند متعال و اخلاص عمل است و این که رضایت خداوند را باید همیشه در نظر گرفت و به خداوند متعال توکل داشت. مجتبی بذر افشان افزود: نکته دوم دنبال کردن کار با همه امید و کار همه‌جانبه و با مجاهدت و داشتن روحیه جهادی است. وی ادامه داد: نکته سوم این است که گاردتان را باز کنید که در این راستا نیز به ستادهای استان خراسان رضوی توصیه می‌کردند که همه سلایق را پذیرا باشید و در برابر هرکس با هر سلیقه ای که می‌خواهد به دولت و نظام خدمت کند گاردتان را باز کنید. ریس ستاد رییسی در استان خراسان رضوی گفت:نکته دیگری که وی تاکید دارد پاسخ به شبهات است که حتما در این قضایا کار کنید و با توجه به این که بیشتر ستادهایی که تشکیل می‌شوند عموماً یک تولید محتوا می‌گذارند خوب است که تلاش بکنند و ایده‌های نو و مطالب نو را بگذارند اما از دوباره‌کاری و انرژی گذاشتن برای مطالبی که از قبل تولید شده‌ پرهیز کنند. بذر افشان افزود: نکته دیگری که آقای رییسی بر  آن تاکید دارند این است که برای عده‌ای که به خاطر شرایط شیوع کرونا و محدودیت ها در تجمعات حضور ندارند برنامه ریزی و در این راستا از از فضای مجازی و رسانه ها کمک گرفته شود. وی ادامه داد: آخرین نکته این‌که در ستادهای مختلفی که در استان و شهر ما وجود دارد وظیفه‌ای که ما داریم هماهنگی بین ستادهای مردمی در چارچوب های مشخص است اما چون کم کم به زمان انتخابات شورای اسلامی هم نزدیک می‌شویم استحضار داشته باشید که ستادهای کاندیداهای شورای شهر افراد و تک‌تک آن نامزدها همچنین شورای ائتلاف می‌توانند برای آقای رییسی فعالیت و تبلیغ کنند اما ستاد  آقای رییسی نمی‌تواند برای هیچ کاندیدا، ائتلاف و یا فردی تبلیغ کند.

منبع:ایرنا

جهانگیری از توئیتر به صدا و سیما نامه زد

اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه در رشته توییتی با اشاره به نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: اولین مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم، هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود.هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود. وی اضافه کرد: هیچ نامزدی به این مسئله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند. آنها نگفتند مقصر ارجاع پرونده هسته‌ای کشور به شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ١٣٨٥ چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل کرد. معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: آنها نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل فصل هفتم شورای امنیت خارج و تحریم ها را رفع کند و برجام، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ تورم تک رقمی و رشد اقتصادی ١٢ درصدی در سال ٩٥ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای ٢٤ میلیونی مردم تشکیل شود. جهانگیری ادامه داد: آنها نگفتند با خروج ترامپ از برجام در سال ٩٧ و وضع سنگین ترین تحریم ها و راه‌اندازی جنگ اقتصادی بی سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگناهای اقتصادی شدیدی مواجه شدند. وی افزود: آنها نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راه‌های خروج کشور از تحریم‌ها و بازشدن درهای اقتصاد که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج ها و نگرانی های مردم بود به فرجام برسد. آنها احتمالا باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاستها و اولویت‌های متفاوتی دارد. معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید صدا و سیما امکان پاسخگویی وزراء و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به قاضی رفتن خود را راضی کردن است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha