پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان در نشستی با مدیر کل تامین اجتماعی استان با دعوت از یکی از مستمربگیران این سازمان، خواستار رفع هر چه سریعتر مشکل این شهروند همدانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل تامین اجتماعی استان، حضور و فعالیت در این مجموعه را توفیقی از جانب خداوند برشمرد و اظهار داشت: حمایت از افراد بازنشسته و سالخورده از مسائلی است که در دین اسلام مورد تاکید بوده و هست.

وی با نقل داستانی از مواجهه امام علی(ع) با پیرمرد مسیحی که در حال گدایی بود، یادآور شد: حضرت با دیدن این صحنه بسیار ناراحت شدند و فرمودند این مرد دوران جوانی برای این جامعه کار کرده و امروز که بازنشسته شده، لازم است که حکومت از او حمایت کند، تفاوتی هم ندارد که او مسلمان است یا مسیحی، بلکه مهم آن است که او امروز در حکومت اسلامی در حال زندگی است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اهل بیت(علیهم السلام) بر لزوم حمایت از قشر سالخورده تاکید داشته‌اند، مطرح کرد: یکی از موضوعات مهم در تخصیص بیت‌المال باید توجه به جامع هدفی همچون بازنشسته‌ها، افراد بی سرپرست و زنان سرپرست باشد که تامین‌اجتماعی با آن روبرو است و لذا دولت و حکومت اسلامی موظف است تا از این افراد حمایت کند.

وی، حرکت در مسیر رضایت مردم را مصداق حرکت در مسیر رضایت پروردگار عالم دانست و گفت: به تعبیر روایات، مردم عیال الله و خانواده خداوند است و باید بدانید که امروز شما به این مردم در حال خدمت رسانی هستید.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم اهل بیت(علیهم السلام) و مومنان، رسیدگی به اقشار بی‌سرپرست است، تا جایی که از بزرگان دین به عنوان سرپناهی برای این قشر یاد می‌شود و امروز نیز لازم است که ما در این مسیر حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تقدیر از افراد بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی، اظهار کرد: در اینجا باید از این عزیزان که با وجود همه سختی‌ها، مشکلات معیشتی و اعتراضات به حق، متانت خود را حفظ کرده‌اند، تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: ممکن است یک میلیون به حقوق این افراد اضافه شده باشد، اما هزینه‌های زندگی آنها به چهار برابر افزایش پیدا کرده است، بنابراین نوع برخورد ارزشمند آنها شایسته تقدیر است.

وی، حذف دفترچه تامین اجتماعی را اقدامی مناسب توصیف کرد و گفت: با حذف دفترچه ضمن آن که فرایند کارها آسان‌تر می‌شود، در میزان استفاده از کاغذ و چاپ‌ها نیز جلوی اسراف گرفته می‌شود، البته باید با بیان فواید این کار در بین مردم، در جامعه فرهنگ سازی شود.

نکته جالب در این جلسه دعوت نماینده ولی فقیه در استان همدان از یکی از مستمری بگیران تامین اجتماعی برای حل مشکلات موجود در رابطه با این سازمان بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha