جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسسه

حوزه/ رئیس مؤسسه علامه مجلسی (ره) اصفهان گفت: علاوه بر سطح ۴ رشته شیعه‌شناسی که سال ۹۹ مجوز گرفته شد، امسال نیز موفق به اخذ مجوز سطح ۴ مشاوره اسلامی از مدیریت مراکز تخصصی حوزه‌ علمیه قم شدیم.

مجید جعفریان، رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به تلاش‌های مؤثر برای افزایش رشته‌های سطح ۴ و ارتقاء سطح دانش و مدرک طلاب در این موسسه گفت: به فضل الهی علاوه بر سطح ۴ رشته شیعه‌شناسی که سال ۹۹ مجوز گرفته شد، امسال نیز موفق به اخذ مجوز سطح ۴ مشاوره اسلامی از مدیریت مراکز تخصصی حوزه‌ علمیه قم شدیم.
وی با تأکید بر این که این مؤسسه تاکنون ۷ دوره سطح ۳ مشاوره اسلامی برگزار کرده است، ادامه داد: این مؤسسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از طلاب واجد شرایط یعنی طلابی که دارای سطح ۳ مشاوره اسلامی مراکز تخصصی حوزوی باشند با شرط قبولی در آزمون و مصاحبه در دوره‌ سطح ۴ همین رشته پذیرش خواهد کرد.
جعفریان افزود: همچنین در دو رشته سطح ۳ شیعه‌شناسی و مشاوره اسلامی نیز از طلابی که دارای اتمام پایه ۹ هستند بدون آزمون و تنها با قبولی در مصاحبه پذیرش خواهد داشت.
رئیس مؤسسه علامه مجلسی (ره) اصفهان هدف از برگزاری این رشته‌ها را تقویت رویکرد مسئله‌محوری در بین طلاب دانست و  اظهار کرد: رشته شیعه‌شناسی به طلاب کمک می‌کند بر اندیشه‌های مکتب اهل بیت علیهم‌السلام تسلط یافته، احیاگر میراث فرهنگی و اندیشه‌های معقول دانشمندان و نخبگان شیعی باشند و با استدلال منطقی و معقول علاوه بر دفاع از معارف شیعی به تعمیق این باورها در ذهن و جان و روح جامعه کمک کنند.
وی در همین راستا و با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه خانواده طی سال‌های اخیر جامعه ایران را فرا گرفته است هدف از برگزاری رشته مشاوره اسلامی را شناخت مبانی و مسائل مشاوره بر مبنای آموزه‌های قرآن و روایات دانست و افزود: در این رشته به ویژه در مقطع سطح ۴ مهارت‌های طلاب در حوزه برخورد با مسائل و مشکلات روانشناختی ارتقاء یافته و می‌آموزند که براساس مبانی اسلامی چگونه پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات و حل مشکلات و نیازهای روانی جامعه دینی باشند.
جعفریان در پایان گفت: طلاب علاقمند می‌توانند تا ۲۱ خردادماه سال جاری برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت‌نام و نحوه آزمون به نشانی اینترنتی http://dte.bz/aadd  مراجعه نمایند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha