دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نقد و بررسی کتاب شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی/همدان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: نقد و بررسی کتاب«شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی» با حضور نویسنده این کتاب و صاحب نظران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، معصومه ناطقی خمسه، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری نشست معرفی و نقد کتاب «شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی» با حضور خانم طاهره افشین زاد، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فدک و حجت الاسلام و المسلمین رضا بهرامی فرزانه، نویسنده کتاب شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین موسوی، استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، در کتابخانه حوزه علمیه آخوند(ره) همدان خبر داد و گفت: این نشست با مشارکت موسسه کلامی احیاء  و معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران و موسسه آموزش عالی حوزوی فدک و حوزه علمیه آخوند(ره) همدان انجام شد.

در  ابتدای نشست، حجت الاسلام و المسلمین رضا بهرامی فرزانه، نویسنده کتاب  (شبهات پر تکرار انقلاب اسلامی )، انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانست و اینکه دشمنان با تمام توان شبهات فراوانی را در اذهان عموم مردم وارد می کنند، بنابراین ضرورت دارد که در پاسخگویی به این شبهات کتاب ها و مقالاتی نگارش شود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام سید حسین موسوی به عنوان ناقد  گفت: در بحث اهمیت پاسخگویی  این نکته مد نظر است که با توجه به اینکه فضای جامعه به گونه ای است که  جوانان بیشتر به سمت شبهات تمایل دارند و پاسخ شفاف و دقیقی دریافت نمیکنند، بنابراین در این شبهات سرگردان می مانند و وظیفه طلاب علوم دینی بسی سخت  تر و سنگین تر است که نتیجه می گیریم برای پاسخگویی به این شبهات نباید به کتب اکتفا کرد، بلکه باید فعالیت مضاعفی در فضای مجازی داشته باشیم.

وی در نقد و بررسی کتاب، ابراز کرد: کتاب حاضر دارای محاسن فراوانی است و شبهات به صورت دقیق  و مستدل بیان شده است و مایه ی خرسندی است  که چنین کتابی در پاسخگویی به شبهات  جامعه نگارش شده  و به صورت دقیق به پاسخگویی به شبهات پرداخته است ولی نیاز به روز نمودن آمار ارایه شده و تحلیل مباحث و برخی شبهات تلفیق است.

خانم طاهره افشین زاد نیز ضمن بیان اهمیت پاسخگویی به شبهات و آشنا سازی مردم جامعه با واقعیت ها قبل از ایجاد شبهات توسط دشمن در ذهن مردم به امتیازاتی که در این کتاب وجود داشت اشاره کرد و گفت: این کتاب پاسخی به نیاز روز جامعه است و پیشنهاد می شود  که زبان کتاب حاضر به حالت محاوره ای برگردانده شود و اینکه در این کتاب چند شبهه وجود دارد که همپوشانی دارند و بهتر است که این شبهات تلفیق شوند و از منابع دست اول بیشتر استفاده شود.

در پایان نشست، حجت الاسلام و المسلمین رضا بهرامی فرزانه، ضمن پاسخ به نقد های وارده عنوان کرد که در چاپ های بعدی نقدهای وارده از سوی ناقدان لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha