دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات در کلام مدیران حوزه های علمیه خواهران استان همدان(3)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان گفت:حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات پاسخی محکم به دشمنان خواهد بود.

لیلا ترکاشوند، مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، با تأکید براینکه در جمهوری اسلامی ایران که حکومتی مردم‌سالار و مبتنی بر تعالیم شرع مقدس اسلام است، انتخابات نقش بسیار مهمی در اداره کشور دارد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات تنها به ‌عنوان یک حق برای مردم نیست، بلکه به عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی و ملی همگانی بوده و مردم باید در آن شرکت کنند.

 وی در ادامه با اشاره به فرموده امام‌خمینی (ره) که امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور به دست ملت است، ادامه داد: نقش مردم در انتخابات بسیار مهم و بااهمیت است و اگر مردم در این امر مسامحه و اهمال کنند، مسئولیت این امر متوجه خود آن‌ها خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان با اشاره به جنگ روانی که دشمن که از طریق تبلیغات انجام می دهد و سعی در عدم حضور مردم در انتخابات و نیز عدم انتخاب فرد اصلح می کند، افزود: با توجه به این‌که همه ما مسلمان هستیم نباید تعصبات نژادی، محلی، قومی و قبیله‌ای مانع از انتخاب فرد اصلح شود، وظیفه همه ما انتخاب شایسته‌ترین فرد است.

وی، حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات را پاسخ محکمی به دشمنان دانست و ادامه داد: بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی به دنبال کم رنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات هستند.

ترکاشوند، خصوصیات کاندیدای اصلح را برشمرد و ادامه داد: خصوصیات فرد اصلح ۱- تخصص داشته باشد، یعنی توانایی و کارایی لازم برای تصدی ریاست‌جمهوری را دارا باشد. ۲ – تعهد؛ یعنی از تقوای لازم و بالایی برخوردار باشد و نسبت‌به اسلام ملت و کشورش تعهد لازم را داشته باشد که هر دو ضروری و واجب است.

وی در پایان گفت: ویژگی‌های اصلح از دیدگاه قرآن و فرمایشات ائمه(ع) عبارت‌ هستند از سعه صدر، حلم ،متانت، استقامت، صبر و تحمل افکار دیگران، هوشیاری، شجاعت، دشمن‌ستیزی، لذا باید دقت شود که در انتخاب فرد اصلح این موارد وجود داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha