پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به منظور آشنایی کارکنان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گری در فضای مجازی ، کارگاه آموزشی در این زمینه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کارگاه آموزشی  آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گری در فضای مجازی از سوی دو معاونت توسعه مدیریت و منابع و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در روزهای ۱۹، ۲۲، ۲۶ و ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی ویژه کارکنان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است، در این کارگاه آموزشی که در چهار جلسه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰برگزار می شود حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه از طریق شبکه اینترنتی رواق میقات به بیان آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و عوامل موثر در این زمینه خواهد پرداخت.

این گزارش می‌افزاید: گسترش و توسعه شبکه‌های اجتماعی مانند هر نوآوری دیگری به ایجاد تغییراتی در جنبه‌های مختلف زندگی انجامیده است و در کنار دستاوردهای مثبت در زمینه‌های گوناگون، پیامدها و آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته است. از مهمترین آسیب‌ها می توان به امکان شایعه پراکنی، اخبار کذب و اخلال در نظم اجتماعی، دستیابی افراد غیر مجاز به اطلاعات شبکه‌ای و خصوصی، نقض حریم خصوصی، تشویق به هنجارشکنی‌های اجتماعی، تحریک احساسات کاذب، تخریب سنت‌ها، افزایش خشونت و بدتر شدن اخلاق عمومی در بین افراد و جامعه، پخش فیلم ها و عکس ها و آبروریزی مردم، گسستگی فرهنگی در جامعه، افزایش توهین و اهانت های قومیتی، فراهم شدن زمینه ایجاد روابط غیراخلاقی در جامعه، عضویت افراد با هویت های جعلی و سوء استفاده از دیگران اشاره کرد.

گفتنی است: از آنجا که عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌تواند رفتارهای پرخطر را در برداشته باشد، بنابراین آموزش استفاده صحیح از این تکنولوژی ضروری بوده و همچنین مناسب خواهد بود همگان با پیامدهای ناگوار آن آشنا شوند؛ از این‌رو بعثه مقام معظم رهبری با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته اولین دوره کارگاه آموزشی در این زمینه را برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha