جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پیشه گر

حجت الاسلام پیشه گر با تاکید بر ضرورت تدریس نهج البلاغه در حوزه های علمیه به عنوان درس اصلی، بیان کرد: اگر بخواهیم این کتاب در جامعه خوانده شود، باید قبل از آن در حوزه علمیه نشر و گسترش داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام امید پیشه گر، در دوره آموزشی تربیت مربی نهج البلاغه که پیش از ظهر امروز به همت موسسه نهج البلاغه اصفهان در امامزاده هارونیه برگزار شد، اظهار کرد: نهج البلاغه فعلی در حقیقت به اصطلاح امروز فیش برداری هایی توسط سید رضی از کلام مولا است و کتابی که امروز در دست ماست تقریبا  یک هزار و ۴۲ سال  قبل توسط این بزرگ مرد جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تدریس نهج البلاغه در حوزه های علمیه به عنوان درس اصلی، بیان کرد: نهج البلاغه به شکل ترجمه نه، بلکه به شکل تطبیقی و مرتبط با آیات متناظر، کتاب جامعی برای سبک زندگی اسلامی در همه ابعاد است و اگر بخواهیم این کتاب در جامعه خوانده شود، باید قبل از آن در حوزه علمیه  نشر و گسترش داده شود.

محقق نهج البلاغه در توضیح اینکه چرا رویکرد ترویجی به نهج البلاغه در جامعه نیست، با تاکید بر اهمیت بهره مندی از تفسیر در کنار ترجمه برای قرآن و نهج البلاغه گفت: استفاده از تفسیر قطعا لازمه بیان برخی از مطالب نهج البلاغه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha