پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

برنامه تبلیغاتی امروز نامزدهای ریاست جمهوری اعلام شد

در چهاردهمین روز(پنج‌شنبه ۲۰ خرداد) تبلیغات انتخاباتی، برنامه چند نامزد از رسانه ملی پخش خواهد شد.برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی، پنج‌شنبه ۲۰ خرداد به شرح زیر است: «سید ابراهیم رئیسی» ساعت ۱۸ در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» شبکه سه سخن می‌گوید. «محسن مهرعلیزاده» ساعت ۱۸ در برنامه «شمارش معکوس» رادیو ایران حضور می‌یابد. برنامه «دست‌خط» شبکه پنج در ساعت ۱۹ به «علیرضا زاکانی» اختصاص دارد. برنامه «مستند ۲» «عبدالناصر همتی»، ساعت ۲۰ از شبکه یک پخش می‌شود. «سعید جلیلی» ساعت ۲۲:۴۵ در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو حضور می‌یابد.

منبع:شبکه خبر

شرمن گفتگوهای وین را به انتخابات گره زد

در شرایطی که گفتگوها میان ایران و پنج قدرت جهانی (چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس) برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام از روز شنبه بار دیگر آغاز می‌شود، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه ایالات متحده و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده پیشین آمریکا روز چهارشنبه در اظهارنظری جدید مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در ایران باعث پیچیدگی روند گفتگوهای جاری خواهد شد. شرمن در مراسمی مجازی که به ابتکار اندیشکده «صندوق مارشال آلمان» برگزار شد، گفت: «می دانم که این گفتگوها اواخر این هفته (شنبه و یکشنبه) بار دیگر آغاز خواهد شد».وی در ادامه افزود: «تاکنون پیشرفت بسیاری حاصل شده، اما بر حسب تجربه شخصی‌ام، تا زمانی که آخرین جزئیات تکمیل نشوند، نمی‌دانیم که آیا به توافق رسیده‌ایم (یا خیر)». معاون وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه بدون ارائه توضیح بیشتر مدعی شد که «البته این (گفتگوها) با انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است ظرف چند روز آینده برگزار شود، پیچیده می‌شود».گفتنی است، از ماه آوریل تاکنون پنج دور مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و گروه ۱+۴ برگزار شده است و دور بعدی نیز روز شنبه در وین آغاز خواهد شد.

منبع:مهر

اولویت های فارس شناسایی شد

علیرضا زاکانی چهارشنبه شب در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم فارس بیان کرد: مشکلات استان فارس طبقه بندی شده است و نخبگان استان فارس نیز در تعیین مشکلات این استان حضور داشته‌اند بر اساس نظر جمعی از این افراد مسیرهای مواصلاتی و راه‌های دسترسی به شهرستان‌های استان دارای بیشترین مشکل بوده و ۱۲ شهرستان استان فارس با این مشکل مواجه اندزاکانی ادامه داد: کمبود آب شرب در ۱۰ شهرستان نیز یکی از مشکلات اساسی در استان فارس عنوان شده است این در حالی است که ظرف ارتباطات و همچنین بیکاری از جمله دیگر مشکلاتی است که در استان فارس خود را نشان داده است لازم به یادآوری است که شیراز دومین کلانشهر کشور است که بیکاری گسترده‌ای را در خود می‌بینند. این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: کمبود مراکز آموزشی نیز یکی از مشکلاتی است که در استان فارس وجود دارد لازم به تاکید است که بی توجهی به موضوع گردشگری در استان فارس نیز باعث شده تا امکان بهره برداری از فضاهای گردشگری در استان فارس گرفته شود.

منبع:مهر

فهرست ۲۱ نفرۀ ائتلاف شورای شهر تهران مشخص شد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به جلسۀ امروز شورای انتخاب گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ساز و کاری را برای انتخاب کاندیداهای شورای اسلامی شهر تهران تعیین کرده بود که این فرآیند از چند ماه قبل آغاز شده و امروز با حضور اعضای شورای انتخاب مرحلۀ پایانی آن را پشت سر گذاشتیم. وی اسامی منتخبین را به شرح زیر اعلام کرد: ۱. احمد صادقی۲. پرویز سروری۳. جعفر بندی‌شربیانی۴. جعفر تشکری هاشمی۵. حبیب کاشانی۶. حجت‌الاسلام سیدمحمد ۷. زهرا شمس احسان۸. سوده نجفی۹. سیداحمد علوی۱۰. علی‌اصغر قائمی۱۱. علیرضا نادعلی شهرستانکی۱۲. محمد آخوندی۱۳. مهدی اقراریان۱۴. مهدی بابایی۱۵. مهدی پیرهادی۱۶. مهدی چمران۱۷. مهدی عباسی۱۸. میثم مظفر۱۹. ناصر امانی۲۰. نرجس سلیمانی۲۱. نرگس معدنی پور رسولی گفت: همانطور که وعده داده بودیم بیش از ۵۰ درصد لیست افراد زیر ۴۵ سال هستند.

منبع:تسنیم

سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی لغو شد

مجید فروردین از لغو سفر آیت‌الله رئیسی به استان فارس و شیراز خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای از سوی ستاد تهران برای سفر به استان فارس اعلام نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان سفر مجدد در هفته آینده وجود دارد یا خیر گفت: هنوز مشخص نیست در حال حاضر برنامه فردا ۲۰ خردادماه لغو شده است. پیش از این اعلام شده بود که آیت‌الله رئیسی فردا به استان فارس و شهر شیراز سفر خواهد کرد و دیدار عمومی با مردم خواهد داشت.

منبع:تسنیم

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بازهم به رانت خواران گریز زد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در برنامه انتخاباتی تلویزیونی شبکه جهانبین استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آگاهی از ظرفیت‌ها و مشکلات استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت:  بنده با مردم سخت‌کوش این استان، مزیت‌های سرزمینی و منابع آبی، وضعیت کشاورزی و دامپروری و صنعت گردشگری این استان آشنا هستم‌. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان داشت:برای وام ازدواج و مسکن افراد گرفتار هستند اما میلیاردها تومان، دلار، یورو و یا ارز به افرادی خاص پرداخت می‌شود که معوقه می‌شوند که سپس تحویل به دستگاه قضایی می‌شوند و بنده باید پرونده را پیگیری کنم که سپس مشخص می‌شود این فرد با زد و بند این مبالغ را دریافت کرده است! اولا چرا به این فرد، دوم چرا وثیقه لازم گرفته نشد و حالا که معوقه شد چرا دوباره به او مهلت می‌دهید؟ این‌ها مشکلات کشور است. رئیسی تصریح کرد: زمینه کار بسیار است اما آنچه لازم است باید کار را در مسیر خدا پیش برد، عدالت حکم می‌کند اگر کسی به دنبال تسهیلات برای ازدواج است باید به راحتی آن را دریافت کند، نه اینکه افراد خاصی بیشترین تسهیلات را دریافت کنند و بیشترین معوقه بانکی را داشته باشند که این ظلم است. وی در پایان خاطرنشان کرد:  امید است خداوند متعال این توفیق را دهد که این ظلم‌هایی که موجب فقر شده را از بین ببریم، این فقر محصول بی‌عدالتی اجتماعی است که باید اجرای عدالت را در عمل نشان داد، عزیزانی که ناراحت و سرخورده هستند و به هر دلیلی نمی‌خواهند رای دهند لطفا در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خود را رقم بزنند، تصور من این است که اعتماد از دست رفته مردم به دولت بازخواهد گشت و این قول را می‌دهم.

منبع:تسنیم

جلیلی برای فرهنگ کشور نقشه راه کشید

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در دیدار صمیمانه و پرسش و پاسخ با جمعی از جوانان در عمارت شمسا، اظهار داشت: کسی که وزیر ارشاد می‌شود باید هنر را فهم کند و اهل فرهنگ و هنر باشد برخی از تصمیم گیران فرهنگ و هنر نه تنها از اهالی فرهنگ و هنر نبودند بلکه وقتی از آنها درباره اینکه چه فیلمی دادند یا چه کتابی خواندند، می‌بینیم مصرف کننده هم نبودند نه اینکه وقتی پرسیدیم بگوید یک چیزهایی شنیدم. وی افزود: در این عرصه باید برنامه و باور و اراده هم داشت و نباید تعارف داشت به اعتقاد بنده هنر و عرصه‌های هنر یک ضرورت است و اگر کسی فهم داشته باشد و با آن هنر آمیخته باشد آن پیام بیشتر درک می شود. جلیلی در پاسخ به پرسشی درباره موسیقی، گفت: وزارت ارشاد چندین هنرستان موسیقی دارد؛ خروجی های هنرستان موسیقی چیست؟ چه برنامه‌ای برای آن داشتند؟ ما باید بتوانیم روی آن چیزی که مزیت نسبی ماست سرمایه گذاری کنیم. فرهنگ مزیت نسبی ماست چراکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، اما یک سوال در صدا و سیما درباره فرهنگ از من نشد! همه سوالها درباره تورم بود اما راجع به سینما و موسیقی هم از ما نپرسیدند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد در سایر عرصه‌ها موفق باشد، باید به هنر به چشم ضرورت نگاه کند. نه یک نگاه منفعل بلکه فعال و آفندی و هجومی؛ چرا سینمای ما نباید با هالیوود همآوردی کند؟ موسیقی ما باید به رخ دنیا کشیده شود. وی درباره مشکلات مهاجران افغانستانی در ایران اظهار داشت: ما دو ملت با هم آمیخته هستیم و روابط عاطفی و دوستانه داریم اما عرصه حقوق و قانون آن لطافت شعر و ادبیات را ندارد و دچار جزمیت است اما هنر حکمرانان باید این باشد آن لطافت را به حقوق و قانون حاکم کنند، چه در عرصه تقنین و چه اجرا؛ در عرصه‌های مختلف خون این دوملت باهم ریخته شده؛ در دفاع مقدس برخی اتباع افغان داوطلبانه آمدند و شهید شدند و در دفاع از حرم هم همینطور بودند. جلیلی خاطرنشان کرد: باید این مناسبات و قوانین به لطافت و ظرافت‌های عاطفی دو کشور نزدیک شود. اگرچه کارهایی شده از جمله در تحصیل افغانستانی‌ها اما باید بازهم درباره این مقوله کار کرد. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه وی برای تربیت کودکان و تهاجم فرهنگی گفت: موضوعی مطرح می‌شود که امثال ما افراد دگم هستیم و از یک طرف هم برخی می‌گویند باید تهاجم فرهنگی را جدی گرفت و برخورد کرد؛ از یک طرف عده‌ای از ایجاد محدودیت می‌ترسند و برخی نیز حرف از بگیر و ببند می‌زنند آن چیزی که باور من است این ایت که اگر می‌گوییم فرهنگ ما قوی است باید مثل آب دریا با آن برخورد کرد آب دریا اگر غنی و پر باشد هیچ چیز کوچکی نمی‌تواند آن را آلوده کند. کوتاهی ما در عرصه فرهنگ همین است که داشته ها را به عرصه نیاوردیم و افراد اصطلاحا قد کوتاه را برای این کار آوردیم فرهنگ عرصه ایجاب است و باید چنان داشته‌ها را مطرح کرد که قابل دفاع باشد در فضای مجازی چقدر داشته‌ها را ارائه می‌دهیم که بعد با یک پست اینستاگرامی می‌ترسیم.

جلیلی علیه سانسورچی ها جبهه گرفت

وی افزود: در عرصه فضای مجازی چه کسانی سانسور می‌کنند؟ شما شاهد بودید امثال حاج قاسم را سانسور می‌کنند چون می‌دانند وی بُرد و اثرگذاری دارد؛ شما هزاران نمونه دارید که طرف مقابل مجبور به سانسور شود. ما باید مدل منفعل و معطل را عوض کنیم و به یک مدل فعال تبدیل کنیم. اگر کار فرهنگی انجام می‌دهیم باید از دوران کودکی مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای فرزندان داشت؛ باید این بستر را فراهم کرد که وقتی کودک به جوانی رسید مانند یک دانه که در محیط خوبی رشد کرده ثمر دهد. رئیس جمهور باید فهم صحیح از این موضوع داشته باشد؛  مثلا فیلم هایی که ساخته می‌شود چند درصد برای نوجوان است؟ در ده سال اخیر چند فیلم برای نوجوان ساخته شده؟ خب نوجوان هم در این خلأ نبود تولیدات فرهنگی، سراغ چیزهای دیگر می‌رود. 

منبع:تسنیم

تغییر به نفع مردم صدر نشین برنامه های نامزد انتخاباتی شد

وحید جلال‌زاده شامگاه گذشته در همایش فرهنگیان و دانش‌آموزان حامی آیت‌الله رئیسی در استان اردبیل اظهار کرد: تغییر به نفع مردم از برنامه‌های اصلی آیت‌الله رئیسی بوده و حمایت ما از وی انتخاب یک مکتب فکری است؛ انشاالله با یک انتخاب اصلح و روی کار آمدن یک دولت انقلابی و جهادی شاهد رفع مشکلات خواهیم بود. وی افزود: آیت‌الله رئیسی در طول سالیان گذشته و پست‌های خود همواره نشان داده که به فکر مردم بوده و با درد مردم آشنایی دارد، وضعیت امروز ما نتیجه انتخاب دیروز است و از این رو در انتخابات پیش‌رو مردم ایران باید با حضور حداکثری خود زمینه تغییر و تحول در کشور را فراهم سازند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان، رفع مشکلات ماشین‌سازی تبریز، هپکو، هفت تپه و ... از جمله اقدامات موثر آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های گذشته برای رفع مشکلات مردم و رونق تولید بوده که تمامی اینها نشان از کارآمدی برنامه‌های آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات این‌چنینی در کشور را دارد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه مردم از تبعیض ناراضی هستند و در این دولت به‌جای ایجاد قرارگاه خدمت‌گذاری و فداکاری قرارگاه مرغ تشکیل شد. جلال‌زاده گفت: اگر به دنبال ایرانی سرافراز هستیم باید با مشارکت حداکثری در انتخابات و رای به یک فرد اصلح زمینه رفع مشکلات را فراهم سازیم و انشاالله با روی کار آمدن یک دولت انقلابی، ولایی، ضد تبعیض و ضد فساد، شاهد رفع مشکلات مردم خواهیم بود.

منبع:فارس

وزارت کشور خیال ملت را از هک انتخاباتی راحت کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک امروز ستاد انتخابات کشور و هیات اجرایی مرکزی انتخابات با حضور حجج اسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، سید محمود علوی وزیر اطلاعات و سایر اعضای حقوقی و حقیقی هیات اجرایی مرکزی انتخابات به صورت مشترک با اعضای ستاد انتخابات کشور، در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور از نزدیک همه موضوعات مرتبط با انتخابات را رصد و کنترل می کند؛ گفت: در نشست امروز، موضوع اطلس امنیتی انتخابات؛ رعایت پروتکل های بهداشتی و مساله مشارکت انتخاباتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود که در این خصوص گفت: همه این دستگاهها مجهز به باتری و آفلاین هستند و برای همین نگرانی درخصوص هک این دستگاهها مطلقا وجود ندارد. رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات کشور تمام ابزارهای لازم را برای برگزاری انتخاباتی کاملا سالم و بی عیب به کار خواهد گرفت؛ گفت: با قاطعیت و صراحت می‌گویم که در فرآیند رای‌گیری از ابتدای حضور مردم در شعبه‌ها، ثبت‌نام و رای گرفتن و رای دادن تا مرحله شمارش نهایی که شامل تجمیع نهایی هم خواهد شد، با اطمینان عرض می کنم که به هیچ وجه در این فرآیند امکان هیچگونه تخلف و تقلبی واقعا وجود ندارد. وزیر کشور با اشاره به تجربه دوره قبل انتخابات گفت: در دوره قبل هم برخی شکایت ها از عوامل مطرح شد که همه اینها در قوه قضاییه رسیدگی شد و تقریباً بیش از ۹۰ درصد آنها منجر به تبرئه شد و بقیه هم در فرآیند مرتبط با رای نبوده است و مثلا مربوط به جانبداری در قالب صحبت و کلام بوده است. این احکام هم که قوه قضائیه صادر کرد بحمدا... موجب روسفیدی همه عزیزانی شد که در مراحل مختلف به ما کمک می کنند. بررسی شرایط مشارکت در انتخابات دیگر دستور کار جلسه امروز نشست مشترک عوامل هیات اجرایی مرکزی با ستاد انتخابات کشور بود و در این خصوص وزیر کشور خاطر نشان کرد: مشارکت موضوع مهمی است اما در شرایط کرونایی فعلی کانون‌های مشارکت آفرین در کشور با کندی و عدم فعالیت مواجه هستند. وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مقدمات، ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی در کشور فراهم است و انشاءا.. در روز ۲۸ خرداد ماه سالجاری شاهد حضور پرشور مردم و شرایط امن، سالم و قانونی برای انتخابات در کشور خواهیم بود.

منبع:فارس

قاضی‌زاده هاشمی آنتی تز دولت سلام را مشخص کرد

سید امیر حسین قاضی زاده با جمعی از دانشجویان دیدار و درباره مسائل مختلف گفت وگو کرد. قاضی زاده در این دیدار گفت که برنامه او برای اداره کشور، علمی، کاربردی و دقیق است با نظر متخصصان و اندیشمندان حوزه های مختلف تنظیم شده است. وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره اظهارات اخیرش که علی لاریجانی به دنبال تامین ۱۸ میلیون واکسن چینی بوده است، پاسخ داد: بنده به عنوان یک پزشک متخصص درباره ضرورت تسریع در واکسینه کردن مردم و تامین واکسن خارجی تا زمان استفاده از واکسن داخلی نظرات خود را گفته ام؛ اینکه آقای لاریجانی بستر واردات ۱۸ میلیون دز واکسن سینوفارم را مهیا کرده بود دقیق است اما این اظهار نظر بنده، روایتی از موضوع بود نه تایید گفتمانی آقای لاریجانی. قاضی زاده هاشمی گفت: بندا بارها مواضع آقای لاریجانی در موضوعات مختلف از جمله فتنه ۸۸، برجام، حمایت از دولت روحانی و فاصله گرفتن از جریان انقلاب صریح اعلام کرده ام. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اشکالات گفتمانی قابل توجهی به آقای لاریجانی وارد است و امروز که بنده می گویم برای اصلاح وضع موجود آمده ام یعنی برای اصلاح مدل حکمرانی لاریجانی -  روحانی آمده ام چون آقای لاریجانی بخش مهم و تفکیک ناپذیر وضع موجود است. وی گفت: ترکیبی از وزرای خسته، ناکارآمد و بی برنامه دولت فعلی با حمایت شخص آقای لاریجانی به مردم تحمیل شد و حتی آقای لاریجانی اجازه استیضاح این وزیران را نداد. قاضی زاده گفت که برنامه و نگاه علی لاریجانی برای مدیریت کشور با روش نیروهای جبهه انقلاب فاصله روشنی دارد و اساسا آقای لاریجانی مدت هاست که مورد حمایت جریان انقلابی نیست و به همین دلیل بود که او به حمایت جریان حامی وضع موجود راهی مجلس شد.

منبع:فارس

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارات همتی را تکذیب کرد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درخصوص اظهارات اخیر عبدالناصر همتی که گفته بود به دلیل اختلاف نظر با آقای روحانی از مسئولیت بانک مرکزی عزل شده است، گفت: خیر این حرف درستی نیست، آقای دکتر همتی هیچ اختلافی با آقای روحانی نداشت وی در این باره که آقای همتی خود را منتقد وضع موجود می‌داند و بعضا نیز انتقاداتی را نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مطرح می‌کند، افزود: من نمی‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم اما این را بدانید که کسی که می‌خواهد رای بیاورد متوسل به هر چیزی می‌شود. واعظی با بیان اینکه اختلافی بین آقای همتی و آقای رئیس‌جمهور نبود، تصریح کرد: اگر کسی اختلاف داشت که این قدر در مسئولیت خود نمی‌ماند. این جور درنمی‌آید، یعنی کسی اختلاف داشته باشد ولی با اینحال آنقدر در مسئولیت خود بماند تا برود و کاندیدای ریاست‌جمهوری شود؟وی افزود: حتی وقتی هم که آقای همتی کاندیدا شدند، می‌خواستند مرخصی بگیرند؛ خُب کسی که اختلاف دارد، مرخصی نمی‌گیرد. ایشان می‌خواستند مرخصی بگیرند که اگر رای نیاوردند، سرکارشان برگردند اما آقای رئیس‌جمهور گفتند جایی مثل بانک مرکزی حساس است و حرف رئیس کل بانک مرکزی بر معشیت  مردم، زندگی مردم و سرمایه مردم تاثیر گذار است. نمی‌شود که کسی همزمان رئیس کل بانک مرکزی باشد و سراغ مسائل اقتصادی و مناظره هم برود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نمی‌دانم ایشان با چه نیتی این سخن را گفته اما صحبت درستی نیست، معمولا در دنیا اینگونه است که رؤسای بانک مرکزی کم حرف می‌زنند، کم مصاحبه می‌کنند اما سنجیده سخن می‌گویندبه گزارش خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی در جریان مناظره تلویزیونی خود با دیگر کاندیداها، با بیان اینکه با رئیس جمهور در حوزه اقتصادی  اختلاف داشته و روحانی را اقتصاددان نمی‌داند، گفته بود که به دلیل همین اختلاف نظر با رئیس‌جمهور از مسئولیتش عزل شده است.

منبع:فارس

رضایی برای بورس،وام و یارانه وعده اصلاح داد

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگوی ویژه خبری امشب که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار داشت: من در گفتگوی ویژه خبری قبلی گفتم که به برخی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ اجحاف شده است و دلجویی کردم. پس از آن هجمه زیادی علیه من شد که چرا برادر محسن این حرف‌ها را زده است. حتی کلیپ‌هایی نیز پخش شد. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص یارانه‌ها با طرح این سوال که دولت‌های گذشته چرا یارانه را مثل برف آب کردید؟ گفت: از من سوال می‌پرسند که آقای رضایی هرج و مرج در قیمت‌ها چه زمانی پایان می‌یابد. اینکه من گفتم یارانه ۴۵۰ هزار تومانی می‌دهم؛ این همان ۲۰ دلار یارانه‌ای است که در روز نخست داده می‌شد. رضایی خاطرنشان کرد: با پولی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم می‌توانند در تولید نیز نقش ایفا کنند. یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در مرحله اول برای ۴۰ میلیون نفر است که حداکثر طی دو سال به ۶۰ میلیون نفر خواهد رسید؛ چرا که منابعی آزاد خواهد شد. وی ادامه داد: من چهار پنج منبع برای یارانه مشخص کردم. البته بیشتر از این در برنامه دارم، اما این چیزهایی است که قطعا عمل خواهد شد. یکی از منابع صرفه‌جویی در صنایع بزرگ است. فولاد، سیمان و نیروگاه‌ها ۲۵ درصد گاز طبیعی کشور را می‌بلعند که تنها با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مدیریت صنایع بزرگ که شامل صنایع فولاد، سیمان و ۶۵ نیروگاه است، ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال آزاد می‌شود. این صرفه‌جویی به تولید آنان ضربه‌ای وارد نخواهد کرد. به قدری در مصرف سوخت اسراف می‌شود و هیچ نظارتی نیز وجود ندارد که به راحتی و ظرف چهار پنج ماه اول می‌توان این پول را به دست آورد. رضایی بیان کرد: منبع دوم صرفه‌جویی در حیف و میل کردن پول‌هایی است که دولت با عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داد. ارزهای ۴۲۰۰ تومانی را بردند، اما کالا وارد نشد. تجربه نشان داده که یک سیستم مافیایی وجود دارد که سی درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌برد و کالا وارد نمی‌شود. حدود ۴ میلیارد دلار در اینجا می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم.وی در خصوص ۱۳۷ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور گفت: یک محاسبه مربوط به بانک جهانی است که ۱۳۷ میلیارد دلار اعلام کرده است. اگر این ۱۳۷ میلیارد دلار به مردم بدهیم، هر نفر در سال ۲۲ میلیون تومان و هر خانواده چهار نفره، ۸۸ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. اگر به هر خانواده این رقم داده شود، آن‌ها از داخل و خارج هم که شده مشکلات خودشان را حل می‌کنند. آب و برق مردم با این تامین می‌شود؛ اگر در کنار این قیمت‌ها را هم تثبیت کنیم. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما یارانه ۴۲۰۰ را حذف نمی‌کنیم؛ اما دولتی تعریف می‌کنیم. کالا را هم دولتی تعریف می‌کنیم، خودمان هم بر توزیع نظارت توزیع می‌کنیم. منابعی که مال مردم است نباید در اختیار ویژه‌خواران باشد. دولت ما از طریق قانون و نظام‌های توزیع، گردن‌کلفت‌ها را سر جای خود خواهد نشاند و حق را به حق‌دار خواهد رساند. من ۴۵۰ هزار تومان را خواهم داد. من سربازی هستم که تاکنون حرفی نزده‌ام که بدان عمل نکرده‌ام. ملت ایران اگر شما به من اطمینان کردید، قول خواهم داد که پشیمان نشوید و مانند امروز پشیمان نخواهید شد. محسن رضایی در بخش دوم این گفتگو در خصوص بازار سرمایه و بورس بیان داشت: تعداد زیادی از مظلومین سرمایه‌هایشان را فروختند و حتی جهیزیه‌های دخترشان را فروختند و وارد بورس شدند. برخی خانه و برخی خودروهایشان در بورس دود شد. ماجرا نیز از بانک مرکزی و ارز ۴۲۰۰ تومانی شروع شد. این ارز ۴۲۰۰ تومانی و با یک فاصله‌ای کاهش نرخ سود بانکی، یک مقدار زیادی پول از بانک‌ها وارد بورس کرد. آن ۱۵۰ نفری که گفتم پول‌هایشان را از بانک‌ها بیرون آوردند و به صورت چترباز وارد بورس شدند. بعد هم دولتی‌ها تبلیغات را شروع کردند و وضعیت به گونه‌ای شد که از همدیگر برای دعوت به بورس سبقت می‌گرفتند. این وضعیت باعث شد تا پول‌ها وارد بورس شود. وی با بیان اینکه من اعتماد را به بورس بازمی‌گردانم، گفت: اولین اصل در دولت ما بازگشت اعتماد به بورس است. ما صندوق تامین زیان مال‌باختگان را ایجاد می‌کنیم. تقریباً ۹۵ درصد افرادی که وارد بورس شدند، زیر ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش داشتند. کسانی که آسیب دیدند در تیر و مرداد ۹۹ وارد بورس شدند. تعداد این افراد، اسامی آن‌ها، چه زمانی و چه مقدار فروختند و خریدند و چه مقدار ضرر کردند، مشخص است و ما داریم. این‌ها را محسابه هم کردیم. این صندوق تا دو سال برقرار است و بعد از دو سال به بیمه سرمایه تبدیل خواهد شد. وجود این صندوق به صورت درازمدت مصلحت نیست. محسن رضایی در بخش پایانی گفتگوی ویژه خبری در خصوص مسکن بیان کرد: قبلاً می‌گفتند سی ساله می‌توان خانه خرید، اما اکنون این موضوع به آرزوی صد ساله تبدیل شده است. موضوع مسکن را باید حل کرد. وی عنوان کرد: من در مناظره طرح کفایت زندگی و ایران بدون فقیر را مطرح کردم که ۵ محور داشت که یکی از آنان نهضت مسکن‌سازی ایرانیان است. تصمیم‌گیری من در مساله اقتصاد واقعی است و خطای کمتری خواهد داشت.

منبع:تسنیم

انتخابات های الکترونیکی معین شدند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری الکترونیکی ۲۳ فرآیند انتخاباتی در استان تهران خبر داد و گفت: در استان تهران تنها ٢ فرایند اصلی انتخابات شامل اخذ و شمارش آرا به صورت دستی برگزار می شود. شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران صبح پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران گفت: در استان تهران ٢ فرایند اصلی انتخابات شامل اخذ و شمارش آرا بصورت دستی برگزار می شود و ٢٣ فرآیند دیگر انتخاباتی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: در این دوره فقط در شهرستان پاکدشت انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود. جلسه ستاد انتخابات استان تهران صبح پنجشنبه با حضور امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران و فرمانداران، مدیران و همچنین مسئولان برگزاری انتخابات استان به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد. در این جلسه آخرین گزارش‌ها از هماهنگی‌های انجام شده جهت اجرای فرآیندهای مختلف روز برگزاری مطرح و آخرین تصمیمات در این زمینه اتخاذ شد. انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح پنجشنبه در این جلسه گفت: امروز بیست و هفتمین جلسه ستاد انتخابات برگزار می‌شود که تلاش‌های بسیاری انجام شده تا مشکلی برای برگزاری انتخابات در استان تهران پیش نیاید. وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات از جنبه‌های مختلف برای ما مهم است، گفت: افزایش مشارکت مردمی در انتخابات حائز اهمیت است. استاندار تهران همچنین با اشاره به گزارش های ارائه شده توسط دستگاه‌های مختلف استانی در زمینه آمادگی برگزاری فرآیند انتخابات، خاطرنشان کرد: برای توزیع برق شهرستان‌ها در روز انتخابات باید تدابیر لازم اتخاذ شود، تا در روز انتخابات مشکلی پیش نیاید. محسنی‌بندپی در پایان به ارایه توصیه‌هایی به فرمانداران جهت برگزاری هرچه منظم‌تر انتخابات در استان پرداخت. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای دوم مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

سامانه «انتخاب ایران» راه اندازی شد

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه‌ «انتخاب ایران» خبر داد و گفت: در این سامانه علاوه بر قرار گرفتن اطلاعات دقیق شعب اخذ رای، صفحاتی در اختیار کاندیداهای انتخابات‌هایی که در روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود قرار میگیرد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در جریان اطلاعات دقیق همه کاندیداها قرار بگیرند. امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور صبح پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران امسال به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا نزدیک به ده هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور افزایش داده‌ایم و همچنین برای شعب موجود باید پیش بینی  برای رای دادن بدون دغدغه مردم انجام می‌دهیم. وی خاطر نشان کرد: تاکنون مانورهایی جهت احصای مشکلات در برگزاری انتخابات برگزار شده‌است و این مشکلات تا حدودی برطرف شده است.  فردا نیز مانور بسیار مهمی داریم و امیدواریم در این مانور دیگر مشکلی را مشاهده نکنیم. رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات از جمله موضوع تامین برق که اخیراً با مشکلاتی مواجه شده است، انجام شده است و ان‌شاءالله در روز برگزاری انتخابات با قطع برق مواجه نخواهیم شد. شجاعان همچنین اظهار کرد: در این دوره سامانه «انتخاب ایران» را راه‌اندازی کرده‌ایم و این سامانه از امروز در دسترس عموم قرار می‌گیرد. تمامی داوطلبان انتخابات‌های سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای دوم مجلس خبرگان رهبری در سامانه انتخاب ایران دو صفحه دارند که می‌توانند در آنها علاوه بر سوابق خود، مطالب تبلیغاتی خود را قرار دهند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه در جریان سوابق داوطلبان قرار بگیرند. هر کس می‌خواهد راجع به داوطلبان اطلاعات داشته باشد می‌تواند اطلاعات دقیق را از این سامانه دریافت نماید. وی افزود: همچنین در این سامانه اطلاعات شعب اخذ رای در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند با روشن کردن لوکیشن تلفن همراه خود نزدیکترین شعب اخذ رای به خود را پیدا کنند؛ این سامانه سه شعبه نزدیک به هر فرد در شعاع ۱ و نیم کیلومتری را تعیین و اولویت بندی می‌کند و شهروندان می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به نزدیکترین شعبه اخذ رای مراجعه نمایند و رای خود را در صندوق‌های اخذ را بیاندازند. رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از فرمانداران و مسئولان برگزاری انتخابات در استان تهران خواست که نقاط جغرافیایی شعب اخذ رای استان را در سامانه «انتخاب ایران» بصورت دقیق تعیین نمایند تا اطلاعات شعب به صورت دقیق در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

منبع:ایسنا

رضایی از احمدی نژاد تشکر کرد

محسن رضایی گفت: من از آقای احمدی‌نژاد برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم تشکر می‌کنم هرچند که روزگاری من رقیب او بودم ولی یارانه پرداختی زمان او معادل ۲۰ دلار بود. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه ۱۹خرداد) در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: اگر ما نیروی انقلابی هستیم بایستی در معیارها پشت‌سر حق حرکت کنیم و وقتی مقام معظم رهبری فرمودند در حق برخی افراد جفا شده  است آیا جبران شد و نبایستی اینگونه تلقی شود که خواسته مقام معظم رهبری محقق نشده است. وی در ادامه با اشاره به شیوه برگزاری مناظره ها  گفت :در مناظره ها نمی‌توان در ظرف سه دقیقه پاسخگوی سؤالات بود و این روش مناظره درست نیست، ولی مناظره می‌تواند قدرت مقایسه‌ کردن را به مردم بدهد. رضایی همچنین با بیان اینکه بعد از گذشت دو سال از عمر دولتم یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به ۶۰ میلیون ایرانی اعطا خواهد شد افزود: وقتی من می‌گویم که یارانه و برخی برنامه‌ها را دارم مطمئن هستم که آن را اجرایی خواهیم کرد. وی افزود: فولاد و صنعت ۲۵ درصد گاز کشور را می‌بلعد ولی اگر بتوانیم با ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال آزادسازی در این بخش خواهیم داشت.متأسفانه در سوخت اتلاف زیادی صورت گرفته و هیچ نظارتی وجود ندارد. رضایی ادامه داد: تولید و مصرف گاز ایران در چهار سال آینده سر به سر خواهد شد ولی باید به سمت استفاده از انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر برویم و باید به سمت صرفه‌جویی گاز حرکت کنیم.

منبع:ایسنا

دولت" سلام" استانداری ها را به رای گذاشت

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت که ایده دولت "سلام" انتخاب استاندار با پیشنهاد نخبگان و رای اکثریت مردم است. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏یکی از ایده‌های دولت سلام طراحی و اجرای سازوکار انتخاب استاندار با پیشنهاد نخبگان و رای اکثریت مردم همان استان است.»

منبع:ایسنا

شعب اخذ رای صعودی شدند

امیر شجاعیان روز پنجشنبه بیست و هفتمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران به ریاست استاندار تهران اظهار داشت: در این دوره شعب را به میزان قابل توجهی افزایش دادیم که این امر به لحاظ برنامه ریزی و تجهیزات باید در یک شرایطی باشد که مردم به سهولت رای بدهند. وی ادامه داد: در روز ۲۸ خرداد ماه به صورت برخط نسبت به فعالیت شعبه ها نظارت می شود. رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری مانور در شهرستان های استان تهران افزود: چندین مانور در سراسر کشور برگزار شده است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف بتوانیم موانع را رفع کنیم. این مسئول خاطرنشان کرد: فردا جمعه مانور مهمی داریم و فرمانداران در این مانور شرکت کنند تا در روز انتخابات مشکلی نداشته باشیم. شجاعیان اضافه کرد: برای اولین بار مانور مشترک برگزار می شد که این امر باعث بروز یک سری مسایل شده بود و طبیعی بود که ناهماهنگی هایی به وجود بیاید در همین راستا تجهیزاتی به استان ها اختصاص یافته است و برای استان تهران و البرز نیز تا چند روز آینده محقق می شودوی با اشاره به فعالیت تیم های پشتیبان گفت: این افراد در محل های مناسب مستقر شوند تا در صورت نیاز وارد عملیات شوند. رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: وضعیت برق و آنتن دهی برای فرایند الکترونیک انتخابات را با همکاری نهادهای مختلف پیگیری کردیم و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. این مسئول از فعالیت سامانه انتخاب ایران خبر داد و گفت: همه کاندیداها در این سامانه دارای صفحه هستند و شهروندان می توانند با مراجعه با این سامانه اطلاعات کسب کند شجاعیان ادامه داد: امکان دارد صفحاتی که در مجازی برای کاندیدهای انتخاباتی ایجاد شده است صحت نداشته باشد که این سامانه راستی آزمایی شده است. وی اضاف کرد: یکی دیگر از قابلیت های این سامانه، نمایش شعب اخذ رای است و شهروندان می تواند بر اساس فاصله اش با شعبه و میزان خلوتی به شعبه مراجعه کند از این رو  سه شعبه پیشنهادی ارائه می شود که نیاز است دقت در تعیین مکان شعبه انجام شود در همین جهت نقاط جغرافیایی باید تایید و توسط فرمانداری ها بررسی شود. رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بر روی حملات احتمالی سایبری کار کرده ایم، یادآور شد: همه اقدامات صورت گرفته است و دشمن موفق نخواهد شد به اهدافش برید. انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

مهرعلیزاده از رویه غلط اعلام برائت کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر چهارشنبه در این پیام، اظهار داشت: یارانه ۵ دهک پایین باید حداقل به میزان ۵ بار باید افزایش یابد تا وضعیت زندگی فلاکت بار ملت کمی به خط فقر که حدود ۷ میلیون تومان است نزدیک شود. مردم؛ بخدا قسم من با اتکا به شما تا آخر خواهم ایستاد تا به تمام رویه‌های غلط برای همیشه پایان دهم. من فرزند ایران هستم و یک عمر در جهت ساختن ایرانی عزیز با نیت پاک برای ایرانیان تلاش کرده ام. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: اینکه عده ای در یک سبک تفکری خاص در نهایت تمامیت خواهی می خواهند دیدگاه های خود را بر همه ملت قالب کنند مردم را عصبانی می کند. مهرعلیزاده گفت: اینکه ملت ما را در مناسبت های مختلف به خیابان بیاورند تا برای نابودی دیگران شعار بدهیم کار درستی نیست،تمام کنید این مرگ بر این و آن را،  این در شان ما نیست که همواره آرزوی مرگ ملت های دیگر را داشته باشیم ما ملت بزرگی هستیم ما نباید خودمان را اینگونه به جهانیان بشناسانیم. مردم دنیا نیز از کشور متمدنی مانند ایران توقع دارند بزرگ منشانه با جهان برخورد کند.

منبع:ایرنا

همتی علت اساسی عقب ماندگی اقتصادی استانی را بیان کرد

عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، ضمن تسلیت به خانواده هایی که به دلیل کرونا عزیزانشان را از دست دادند،اظهار داشت: امیدوارم در مسوولیت خود در ریاست جمهوری واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام برسانم و این بلا را از سرمردم کوتاه کنم. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اقشار مختلف زیادی از مردم در استان‌ها گرفتاربیکاری، تنگنای معیشت هستند و رفاه و آرامش آنها تحت تاثیر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها قرار گرفته است. همتی تغییر ریل اقتصادی کشور و بازنگری در نگرش اداره جامعه را جزو اولویت های خود اعلام کرد و گفت: مشکل اساسی در کشورمان این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم است و همین باعث شده از ظرفیت های استان ها بخوبی استفاه نشود. وی با بیان اینکه در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است، اظهار داشت: از دیگر دلایل مشکلات موجود کشور این است که مسوولان ما نگرش اقتصادی ضعیفی دارند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: هر اقدامی که در کشور انجام می دهیم باید منفعتی برای جیب مردم داشته باشد و اگر قرار است اقداماتی در دولت انجام شود و نتیجه آن به فقر مردم ختم شود توفیقی حاصل نشده است. همتی گفت: به دلیل تخصص اقتصادی خود وارد عرصه انتخابات شدم و بخوبی با مسائل اقتصادی آگاه هستم و اشراف کامل بر مسائل و تنگناهای بین المللی و شاخص های اقتصادی دارم. وی با بیان اینکه به منظور از دست ندادن آخرین فرصت باقی مانده برای اصلاح اقتصاد وارد این عرصه شده ام، گفت: تنها قصد دارم چهار سال رییس جمهور باشم تا محافظه کاری هایی که رییس جمهورهای گذشته در چهار سال نخست دوره ریاست جمهوری خود به منظور کسب رای برای دوره بعدی انجام دادند را تکرار نکنم. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برنامه ای برای توسعه اقتصادی استان ها نداشتیم، گفت: هر استانی در کشور ویژگی خاص خود را از لحاظ فرهنگی، آب و هوایی و نزدیکی به همسایگان غربی و شرقی دارد. همتی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات استان ها به تمرکز منابع و تصمیات در شهرهای بزرگ کشور برمی گردد، یادآور شد: این مسئله موجب خالی شدن تدریجی روستاها از سکنه و مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ شده است. وی اضافه کرد: بنابراین اولویت نخست خود را حاکم کردن تصیمات اقتصادی بر سیاسی در استان ها، برداشتن نگاه سیاسی از استان ها قرار داده ام. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نگاه سیاسی به استان ها باعث می شود دید امنیتی نسبت به همه مسائل موجود در آن ایجاد شود و این یکی از معضلات پیش‌روی استان ها است. همتی توسعه استان ها را در گرو توجه به ویژگی های هر استان خواند و اظهار داشت: هر سه ماه یکبار جلسه ای با نخبگان و جوان های استان ها که در روند سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار هستند، تشکیل خواهم داد. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

انصرافی های انتخابات به صف شدند

 شکراله حسن بیگی اظهار داشت: به سبب فوت "فاطمه رهبر" به علت بیماری کرونا یک کرسی خالی داریم و از اینرو در ۲۸ خردادماه انتخابات میاندوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برگزار می‌شود. وی ادامه داد: برای این یک کرسی ۵۹۷ تن ثبت نام کرده بودند که ۵۶۰ تن توسط هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۲۲ نفر نیز تایید نشد. رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: در مرحله بعد پرونده ها به هیات نظارت تحویل شد که آنها نیز ۱۸۹ تن را تایید کردند و ۲۵۸ تن رد صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۱۳ تن نیز احراز نشد. حسن بیگی گفت: در فاصله بررسی در هیات اجرایی تا هیات نظارت ۲۲ تن انصراف دادند و هشت تن نیز از این حوزه انتخابیه تقاضای انتقال به حوزه‌های دیگر داشتند. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره ای خبرگان رهبری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می شود.

منبع:ایرنا

کدخدایی با چین و لبنان گفت و گوی انتخاباتی کرد

عباسعلی کدخدایی با تلویزیون فونیکس چین و شبکه المنار لبنان درباره موضوعات مختلفی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری گفت و گو کرد. در این مصاحبه‌ها، سخنگوی شورای نگهبان به سوالاتی پیرامون فرایند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، قوانین مرتبط با بررسی صلاحیت‌ها، تبلیغات انتخاباتی و ... پاسخ داده است. متن کامل این مصاحبه‌ها متعاقبا منتشر خواهد شد.

منبع:ایرنا

صندوق‌ رای‌گیری به ایتالیا پرواز کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا اعلام کرد که به منظور تسهیل در مشارکت ایرانیان مقیم ایتالیا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صندوق‌های اخذ رای در دو شهر رم و میلان مستقر خواهد شد.دراین اطلاعیه آمده است: انتخابات از جنبه‌های حقوقی، سیاسی، ملی و دینی برای مردم و کشور ما اهمیت دارد. از جنبه حقوقی، اصلی بدیهی است که در نظام‌های مبتنی بر اراده ملت، انتخابات حق طبیعی مردم است. با این حق، اراده خویش را در حاکمیت اعمال می‌کنند و سرنوشت کشور خود را با حضور فعالانه و مشارکت آگاهانه و گسترده، تعیین می‌کنند. فصولی از قانون اساسی جمهوری اسلامی که دربر دارنده حق ملت در امور کشور است عبارتند از: اصل اول حکومت ایران را جمهوری اسلامی اعلام کرده که ملت ایران با دادن رأی آن را تحقق بخشیده‌اند؛ اصل ششم "در جمهوری اسلامی، امور کشور باید به اتکاء آرای عمومی اداره شود از راه انتخابات، مثل انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر آنها".اصل ۵۶ " حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است و هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند و ملت این حق خداداد را از طریق انتخابات اعمال می‌کنند و همچنین اصول۵۹ ، ۶۲، ، ۱۱۴ که این حق موردتاکید قرار گرفته است. در طی ۴۳ سال استقرار جمهوری اسلامی ایران، بالغ بر ۴۰ انتخابات اصلی درکشوربرگزار شده که شامل ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳ مورد همه پرسی(نظام کشور و قانون اساسی) ، ۵ دوره انتخابات خبرگان رهبری، ۵ دوره انتخابات شورای شهر و روستا و بیش از ۱۰ مورد انتخابات میان دوره ای مختلف. در جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهوری با رای گیری همگانی مستقیم برای چهار سال انتخاب می شود و تجدید انتخاب او به صورت متوالی تنها برای یک دوره دیگر امکانپذیر است. شرایط داوطلبان ریاست جمهوری برطبق قانون اساسی مشخص شده است. بر اساس این قانون تایید صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات با شورای نگهبان است. دوره ریاست جمهوری جدید با امضای حکم رئیس جمهور منتخب مردم به وسیله مقام  معظم رهبری آغاز می شود. ‌قانون انتخابات ریاست جمهوری مشتمل بر نود و چهار ماده و بیست و نه تبصره در مورخ ۲۵/۴/۱۳۶۴ ابلاغ گردید و اصلاحیه دیگری بر  آن نیز پس ازطی مراحل قانونی ابلاغ شده است. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۲۸ خرداد ماه برگزار می شود و طی آن ۷ نامزد تائید شده به رقابت خواهند پرداخت سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای مشارکت ایرانیان مقیم در ایتالیا، صندوق رای گیری را در این تاریخ در محل سفارت در رم و سرکنسولگری ایران در میلان مستقر خواهد نمود. مشارکت حداکثری شهروندان ایرانی مقیم خارج ازجمله هم وطنان عزیز در کشور ایتالیا، موجب تشکیل دولتی مقتدر برای پیگیری موثر مطالبات داخلی و بین المللی کشورمان خواهد شد.

منبع:ایرنا

ستاد انتخاباتی همتی به تیتر آسوشیتدپرس اصلاحیه ضمیمه کرد

آسوشیتدپرس روز گذشته در خبری مدعی شده بود عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از دیدار با بایدن رئیس جمهوری آمریکا استقبال کرده است. روابط عمومی ستاد مرکزی انتخاباتی همتی با صدور اطلاعیه ای خطاب به سردبیر خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پیرو مصاحبه دکتر همتی با خبرگزاری آسوشیتدپرس در تاریخ چهارشنبه ۱۹ خردادماه و انتشار این مصاحبه با تیتر «اعلام آمادگی همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران برای دیدار احتمالی با رییس جمهوری آمریکا»، موارد زیر جهت اصلاح به اطلاع می رسد. در نامه سرگشاده ستاد همتی به آسوشیتدپرس آمده است: آقای دکتر همتی در این مصاحبه در پاسخ به سئوال خبرنگار که آیا شما حاضرید با جو بایدن دیدار داشته باشید، به صراحت تصریح کرده اند، «اگر در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باشد چرا که نه؟ من فکر می کنم ما هنوز هیچ چیز جدی از سمت آقای بایدن ندیده ایم. آنها ابتدا باید به قراردادی که از آن خارج شده اند، برگردند. اگر ما روند را دیدیم و اعتماد بیشتری ایجاد شد بعدها می شود در مورد این موضوع هم صحبت کرد و به قدم بعدی فکر کرد.» براساس این اطلاعیه، این نامزد انتخاباتی در این مصاحبه تصریح کرده است که «سیاست های کلی ما توسط رهبر انقلاب تعیین می شود و به تایید شورای امنیت ملی می رسد.» ستاد انتخاباتی همتی خطاب به سردبیر خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: بنابراین تیتر انتخابی برای تیتر این مصاحبه، ابهام برانگیز بوده و با آنچه در مصاحبه گفته شده است، همخوانی ندارد. لذا خواهشمند است آن خبرگزاری محترم نسبت به تغییر عنوان مصاحبه اقدام کنند. همچنین خاطرنشان می شود که تمامی فایل صوتی مصاحبه در اختیار ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر همتی قرار دارد و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

منبع:ایرنا

زاکانی حلال مشکلات کشور را معرفی کرد

علیرضا زاکانی در ویژه برنامه تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر چهارشنبه از شبکه سبلان اردبیل پخش شد، اظهار کرد: ما برخوردار از یک تمدن با پیشینه چند هزار ساله هستیم، برخوردار از اقوام که گل‌های سرسبد ایران اسلامی هستند، برخوردار از اقلیت‌ها و مذاهب که همه اینها را یک فرصت بزرگ می‌دانم و متعجبم که چگونه می‌شود چنین ظرفیت‌های عظیمی را داشته باشیم اما به آن بی‌دقتی کنیم. وی افزود: محصول این بی‌دقتی شرایط امروز فقر، فساد، تبعیض، بی‌مسکنی و مشکلات متعددی است که از قِبَل تورم و امثال اینها بر گرده و معیشت مردم سنگینی ایجاد می‌کند و باید این تعارض را حل کرد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امکان حل آن حضور در پای صندوق‌های رای است و اولین نکته این که مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند و با رای خودشان سرنوشت این ملت را رقم بزنند. وی اضافه کرد: راهی طی کردیم که خیلی اشتباه کردیم؛ البته دولت موجود فکر کرد که می‌تواند از طریق خارج مشکل ما را حل کند و این یک استراتژی دقیق از سوی آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران است. زاکانی با اشاره به اینکه نباید از دشمن انتظار خوبی داشت، گفت: دشمن دشمنی می‌کند، ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم. وی ادامه داد: نخستین اقدام بنده این خواهد بود که این راه را تغییر می‌دهم، به این صورت که در کشور ظرفیت‌های بی‌شماری داریم که باید به آنها تکیه کرد و یک پلی برای رشد، پیروزی و پیشرفت و رفع مشکلات مردم قرار داد. این نامزد انتخابات افزود: با تورم موجود که دارد کمر ملت را می‌شکند، نباید انتظار داشت که حال و رقمی برای ملت بماند. وی اظهار کرد: باید این رویکرد را تغییر داد و طرحی نو درافکند، که این طرح نو شامل این باشد توانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

منبع:ایرنا

مهرعلیزاده درهای تعامل با جهان را باز گذاشت

محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درهای تعامل با جهان باید باز باشد، اما نباید فکر کنیم که اگر دیگران به روی ما خندیدند و با شرط و شروطی ما را به بازی گرفتند می توانیم زنده بمانیم و در غیراین صورت زندگی را از دست خواهیم داد.

منبع:ایرنا

همتی برای رای‌اولی‌ها توئیت زد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، رای‌اولی‌ها می‌توانند بازیگردان اصلی صحنه رقابت‌ باشند.عبدالناصر همتی طی پیامی که در صفحه شخصی خود در پیام رسان توئیتر منتشر کرد، نوشت: در این انتخابات، رای اولی ‌ها می‌توانند بازیگردان اصلی صحنه رقابت‌ باشند. نسلی که نمی‌خواهند جوانی‌شان در دولتی سپری شود که آزادی، امید و تکثر را سرکوب می‌کند. وی خطاب به رای اولی ها گفت: از شما رای اولی‌ها می‌خواهم که همین الان زنجیره  هر نفر ۱۰ نفر را از خانواده و دوستانتان آغاز کنید. فردا برای شماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha