شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد اصلح لبیک به فرمان رهبری، تجدید عهد با شهدا و موجب اقتدار نظام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: ما در برابر دشمن در حال صف آرایی هستیم، بنابراین نباید در انتخابات اجازه دهیم دشمن شاد شود.

امام جمعه ایلام افزود: شرکت در انتخابات صیانت از خون شهدا و خونخواهی حاج قاسم سلیمانی است، لذا باید همه همدیگر را به شرکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

وی یادآور شد: انتخابات نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و به فرموده مقام معظم رهبری، لیله القدری در سرنوشت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: مردم در این انتخابات سرنوشت چهار سال کشور را با دستان خود و انتخاب افراد رقم می زنند و انتخابات به اندازه پیشروی یا پسروی کشور و درد آوردن قلب دشمنان اثرگذار است.

خطیب جمعه ایلام گفت: باید تلاش کنیم از انتخاب آینده خود شاد باشیم و اجازه ندهیم افراد نالایق انتخاب شوند و مناظره ها فرصتی مناسب برای انتخاب هوشمند افراد و شناسایی آنهاست.

نماینده ولی فقیه در ایلام اضافه کرد: همان گونه که ما مناظره نامزدهای انتخابات آمریکا را رصد می کردیم اکنون آنها نیز نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری را رصد می کنند و معرف نظام هستند. باید گفتمان نامزدها معرف اسلام و جمهوری اسلامی و سرشار از اخلاق و انسانیت باشد و حساسیت ویژه ای در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: مردم به توانمندی و اشرافیت نامزدها بر مسایل کنونی کشور در مناظره ها آشنا می شوند و چشم انداز و برنامه های آنان را رصد می کنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: برخی برنامه ها، شعارهایی برای جذب مخاطبان ناآگاه است، چون قابلیت اجرا ندارند، بنابراین مردم باید با دقت انتخاب کنند و شعارها و برنامه ها را رصد کنند و فریب برخی شعارها و برنامه های غیرعملی را نخورند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار از مردم خواست هوشمندانه انتخاب کنند و از انتخاب افرادی که به دنبال دو قطبی کردن نظام هستند، بپرهیزند.

وی افزود: اگر شخصی در مناظره به دنبال حریم شکنی و تخریب و فریب است و عملکرد و کارنامه کنونی اش قابل قبول نیست، این فرد شایسته انتخاب نیست.

امام جمعه ایلام از مردم خواست در مناظره ها اخلاق مداری نامزدها را مورد توجه قرار دهند و از انتخاب افرادی که برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری از هر هدف غیرمشروعی استفاده می کنند فاقد صلاحیت انتخاب اند.

نماینده ولی فقیه در ایلام افزود: جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است و هویت ملی و اقتدار خاص خود را دارد و باید در مناظره ها ببینیم کدام یک این هویت را پذیرفته و کدامیک دچار خود کم بینی است.

وی اظهار کرد: دستاوردهای فوق العاده ای در نظام از اول انقلاب تاکنون بدست آمده و بی انصافی است فقط نقاط ضعفش را برای جلب آرا مطرح کنیم و توجهی به نقاط قوت نظام و خدمات ارزشمند دیگر مسئولان نداشته باشیم، هرچند خدمات ناکافی است اما نباید نادیده گرفته شود.

امام جمعه ایلام گفت: خداشناسی، تقوا، توانمندی، خودباوری و آمریکا شناسی یک ضرورت است و کسی که به دنبال امتیاز دادن به آمریکا باشد، رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرا نکند و به خواسته دشمن تن دهد، دنبال خواری نظام است و برنده واقعی در انتخابات کسی است که دین خود را به دنیا نفروشد.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: ایشان دختری بودند که در مسیر رسیدن به برادرشان در بین راه وفات یافتند و قبر ایشان زیارتگاه انسانهای دردمند و عاشقان اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: این مناسبت به نام روز دختر و هفته کرامت نامگذاری شده است و زن در نظام اسلامی دارای کرامت انسانی است و از جایگاه و حقوق خاصی برخوردار است.

خطیب جمعه ایلام با گرامیداشت روز جهادکشاورزی نیز گفت: یکی از سخت ترین کارهای جبهه، درست کردن خاکریز برای حفظ جان رزمندگان بود که این کار سنگرسازان بی سنگر در آن شرایط بود. بیشترین تلاش جهاد کشاورزی برای اقشار اسیب پذیر یعنی کشاورزان بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha