شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محسن ملک  پور
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملک‌پور

امام جمعه شهرستان فارسان با تاکید بر این که دلخوری مردم از عملکردهاست نه ناامیدی از نظام، گفت: ریاست جمهوری، میدان مسابقه برای خدمت به مردم است نه عرصه قدرت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام  محسن ملک‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه فارسان با بیان اینکه فردا آغاز دهه کرامت مصادف با اول ذی‌القعده، ولادت بانوی باکرامت اهل‌بیت علیهم‌السلام، شفیعه محشر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و روز دختر است، اظهار داشت: بانوی بزرگواری که تحت تعلیم امامت و ولایت از چنان زندگی نورانی و الهی برخوردار شد که به‌عنوان فردِ نمونه جامعه اسلامی الگو و اسوه‌ قرار گرفت.

امام جمعه شهرستان فارسان بیان کرد: در فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی دختران جایگاه ویژه‌ای دارند، چون در آینده مادران جامعه خواهند بود و نقش مهم همسری را به عهده خواهند داشت.

ملک‌پور خاطرنشان کرد: استکبار برای از بین بردن نقش‌های مهمی که دختران در تربیت، اصلاح و رشد جامعه دارند، نقشه‌های پیچیده و ترکیبی کشیده است. او مرحله‌به‌مرحله با اجرایی کردن نقشه‌هایش تلاش می‌کند تا جوامع اسلامی را که خانواده‌محور هستند و رکن خانواده بانوی خانه است، به انحطاط عقیدتی و رفتاری بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای دختران از بدو تولد بلکه قبل از آن برنامه داشت، خاطرنشان کرد: اگر کسی هدف تهاجم فرهنگ غرب در فضای اجتماعی جامعه و تخریب جایگاه سترگ بانوان در فرهنگ اسلامی توسط غرب، به بهانه‌ احساسی و پایین بودن جایگاه بانوان را نبیند، قطعاً مغرض است.

امام جمعه فارسان در ادامه تصریح کرد: در این صحبت‌های انتخاباتی دیدیم چطور استفاده ابزاری می‌کنند. متأسفانه در سطح جامعه در بین دختران و بانوان ناهنجاری‌هایی دیده می‌شود که ریشه‌ این آسیب‌های رفتاری به طرز تفکر و اندیشه‌ شخص برمی‌گردد، لذا اگر بخواهد کار اساسی صورت بگیرد باید به سراغ اصلاح فکر و عقیده دختران و بانوان جوان رفت، شبهات را پاسخ داد و آنچه را که اسلام برای رشد و تعالی بانوان خواسته، خوب تبیین و اجرا کرد.

 ملک‌پور ادامه داد: متأسفانه بعضاً امور فرهنگی در اختیار کسانی است که آشنایی و تخصص لازم را ندارند. مثلاً در شهرها بودجه و امکانات فرهنگی در اختیار متخصصان فرهنگی نیست و حتی مصوبات شورای فرهنگ عمومی هم به خاطر اینکه بیشتر مواقع و در مقام اجرا در مسیر غلطی قرار می‌گیرد، به سرانجام درستی ختم نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه بودجه‌های کلان فرهنگی خرج امور سخیف و کم‌ارزش و غیر کارشناسی می‌شود و البته برای یک عده‌ای آب‌ و نان فراوان دارد و همین‌ها با هوچی‌گری شبکه‌ای نمی‌گذارند کار به‌جای درستش برگردد.

امام جمعه شهرستان فارسان گفت: حقوقی که اسلام برای خانم‌ها قائل است در هیچ مکتبی دیده نمی‌شود و اگر گاهی رفتاری غلط در بعضی از کشورهای اسلامی نسبت به خانم‌ها مطرح می‌شود، همه آن‌ها مورد نکوهش و انتقاد اسلام است.

امام جمعه شهرستان فارسان در خطبه دوم خاطرنشان کرد: رصد و تحلیل و بررسی رسانه‌های استکباری و پیاده نظام آنان در خارج و برخی عناصر واداده آنان در رسانه‌های داخلی حکایت از تلاش حداکثری دشمن برای کاهش مشارکت پرشور مردم دارد. طبیعی است هرچه به ۲۸خرداد نزدیکتر شویم این حملات پرحجم‌تر خواهد شد.

ملک‌پور شگردهای دشمنان را به شرح ذیل بیان کرد:
۱- برجسته‌سازی کلید واژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌های غربی و عبری و عربی و بازنشر آن توسط برخی عناصر تجدید نظر طلب در داخل
۲- القاء دروغین مهندسی انتخابات و مشخص بودن منتخب حاکمیت و بی‌اثر برشمردن رای مردم
۳- تحریف «دلخوری مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام»
۴ - تسرّی ناکارآمدی و ضعف مسؤولان مختلف به ضعف و ناکارآمدی نظام اسلامی
۵- تلاش برای هراس‌افکنی از به قدرت رسیدن نیروهای انقلابی و القای تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهای انقلابی؛
۶- فشار حداکثری در مجامع بین‌المللی به‌ویژه در حاشیه نشست وین و به کمک آمدن آژانس بین‌المللی هسته‌ای برای تشدید فشار بر ایران و القاء این نکته که روی کارآمدن انقلابیون منجر به شرایط سخت‌تر خواهد شد.
۷- ایجاد دوقطبی دروغین از آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و متهم کردن جبهه انقلاب به مخالفت با آزادی‌های فردی و اجتماعی با بازتعریف حوادث و وقایع گذشته در طول ۴۰سال و به‌ویژه در دی ماه ۹۶ و آبان ماه ۹۸

وی راهکار مقابله با این شگردها را به‌صورت زیر شرح داد:

اول- در مقابله با ترفندهای دشمن در بیانات و در زمین طراحی‌شده آنان بازی‌نکردن؛ آن‌ها دوباره وارد بازی فیلترینگ و کنسرت و حجاب و... خواهند شد. باید از مطالبات اصلی مردم یعنی سختی معیشت و ناهماهنگی‌ها و ناکارآمدی‌های مسئولان و لزوم پاسخگویی آنان سخن گفت.

دوم- کاندیداهای انقلابی نباید وارد واکنش‌های عصبی و پاسخگویی‌های فرصت‌سوز شوند و با اخلاق و متانت به فرافکنی‌ها پاسخ دهند.

سوم- بخش عمده‌ای از تمرکز دشمن در آتشباری خبری و تحریف و جعل گزارش‌ها با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی؛ از روز یکشنبه‌ی پس از مناظره تا ۲۸خرداد خواهد بود. ۵روز آخر منتهی به انتخابات باید مورد توجه ما باشد.

چهارم- نیاز کنونی کشور و خواسته عمومی مردم روی‌کارآمدن یک رئیس جمهور کارآمد، بابرنامه و کارنامه روشن و روحیه انقلابی و قاطعیت و قدرت جمع‌کنندگی و معتقد به ظرفیت‌های داخلی با رویکرد «ما می توانیم» و دارای روحیه تعامل با همه دولت‌های جهان- غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا-به‌ویژه دارای نگاه به شرق و همسایگان ایران است.

پنجم- کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات به‌خاطر دلخوری مردم از عملکردهاست نه ناامیدی از نظام.

ششم- توجه این نکته که گره زدن ۸ساله کشور به سیاست خارجی و غفلت از ظرفیت‌های داخلی موجب این مشکلات شده است.

امام جمعه شهرستان فارسان تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۸۸ تاکنون، چندین‌بار به مناظرات انتخاباتی و بایسته‌های آن اشاره کرده‌اند. از مجموع رهنمودهای ایشان که در باره محاسن و معایب مناظرات ایراد شده است برآیند مناظرات و خروجی آن باید چنین باشد:

۱-  «روایت صحیح و واقع‌نما از عملکرد نظام» در افکار عمومی نقش بسته باشد، به شکلی که اکثر مخاطبان پس از مناظرات، احساس مثبتی نسبت به عملکرد نظام داشته باشند. این بدان معنا نیست که فقط از نکات مثبت گفته شود، بلکه مقصود آن است که یک تصویر روشن از واقعیات (ضعف‌ها و قوت‌ها) به مردم ارائه شود. نه القاء نگاه افراطی خوش‌بینانه و نه سیاه‌نمایی بدبینانه، بلکه درست‌نمایی واقع‌بینانه. مع‌الاسف در بسیاری از مناظرات و از جمله در همین دو مناظره برخی کاندیداها به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که عملکرد ۴۲ساله نظام را زیر سؤال برده و تصویری مخدوش را به مخاطبان، خصوصا نسل جوان ارائه می‌کنند. این بزرگترین ظلم و جفا به نظام اسلامی و آرمان‌های شهیدان است.

۲-  «روایت صحیح از شخصیت کاندیداها» به‌عنوان کسانی‌که به نصاب نمایندگان ملت و مسئولان ارشد نظام نزدیک جلوه کنند. کسانی‌که از مرحله احراز صلاحیت‌های شورای نگهبان عبور می‌کنند باید نماد فضائل ملت و عصاره‌ی آرمان‌های آن‌ها بوده یا به آن نزدیک بوده و قرابت داشته باشند.

آنچه در سال‌های گذشته و در این دوره مشاهده می‌کنیم با تراز مطلوب مناظرات نظام مردم‌سالاری دینی که مسؤولیت و ریاست، میدان مسابقه برای خدمت است نه عرصه رقابت برای قدرت؛ فاصله زیادی دارد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha