جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / آیین تعویض پرچم حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: یکی از ابعاد مهم زندگانی حضرت معصومه(س) ناظر به جهاد علمی و فرهنگی ایشان است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تبریک فرارسیدن اول ذی القعده، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهیم، راهش جز بندگی خدا و تبعیت از سیره و خط نورانی اهل بیت(ع) نیست و به خصوص از ما ساکنان شهر کریمه اهل بیت(ع) انتظار می رود که حقیقتاً رهروی صدیق راه و سبک زندگی ولی نعمت خود حضرت معصومه(س) باشیم.

وی افزود: مقام بانوی کرامت چنان رفیع و عظیم است که ما در تاریخ شیعه تنها درباره سه تن از امامزادگان از سوی امام معصوم، زیارتنامه مستند و معتبر داریم و یکی از آن ها حضرت فاطمه معصومه (س) است.

وی همچنین گفت: این بانوی متقی و عالمه در مکتب پدر بزرگوارشان امام کاظم(ع) و نیز برادرشان امام رضا(ع)، درس کرامت و پاکدامنی آموخته و از علم و درایت سرشار شدند تا آن جا که حقیقتاً در زمره برترین و مؤمن ترین زنان جهان اسلام و شیعه به شمار می روند.

این مدرس دانشگاه افزود: این بانوی والاتبار در تبعیت از امام زمان خود، در امر فرهنگی و علمی بسیار فعال بوده و با پاسخ به سوالات شیعیان و دیگران در امر مقابله با جریان های انحرافی و باطل بسیار کوشا بودند که متأسفانه این بُعد از زندگی ایشان کمتر در منابع تاریخی مورد توجه و اشاره قرار گرفته است.

وی بیان داشت: نقل است که فاطمه معصومه(س) در حد فاصل شهادت امام موسی بن جعفر(ع) تا اعلام علنی امامت و جانشینی حضرت رضا (ع) که بر اثر جو خفقان و امکان شهادت امام رئوف به تعویق افتاد، به مدت چهار سال با نقل احادیث متعدد و طرح موضوعات دینی به نیازهای پیروان اهل بیت (ع) پاسخ گفته و به این وسیله به روشنگری در عرصه علوم و معارف دینی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha