جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: هر کس در قم مسئولیت دارد باید خود را مدیون و خادم حضرت معصومه(سلام الله علیها) بداند.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و یازدهم ذی القعده ولادت امام رضا(ع)، مقام شفاعت را از جمله مقامات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) دانست وگفت: در روایتی از امام جعفر صادق(علیه السلام) آمده است که «شیعیان من، به برکت شفاعت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) داخل بهشت می شوند»، که این نشان از جایگاه رفیع  بانوی باکرامت است.

وی، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را سرچشمه نور، هدایت، علم، معرفت، بصیرت، بیداری و ولایت پذیری دانست و افزود: این بانوی با کرامت، الگویی تمام عیار در عرصه های معرفتی، بصیرتی و مجاهدت در راه خداست.

این فعال اجتماعی، شفاعت، عصمت، محدثه و رضا(راضی بودن) را از جمله مقامات و ویژگی های فاطمه معصومه(سلام الله علیها) دانست و اظهار داشت: آن حضرت الگوی  عالم هستند که سخنان نورانی و گوهر بار چهار امام معصوم یعنی حضرات امام صادق، امام کاظم، امام رضا، امام جواد(علیهم السلام) درباره منزلت، شخصیت و زیارت این وجود نازنین  وارد شده است وزیارتنامه ایشان از حضرت امام رضا (علیه السلام) می باشدو آن حضرت در مقام فضیلت زیارت ایشان می فرمایند: من زارها عارفا بحقها وجبت له الجنه آن کس که فاطمه معصومه (علیها السلام) را زیارت کند و به مقام او معرفت و شناخت داشته باشد زیارت اوموجب ورود به بهشت می شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا گفت:  قم از همان قرون ابتدایی طلوع اسلام، شهر امامت و ولایت و مجاهدت  بوده است. وی قم را مرجِع و پناهگاه جهان اسلام دانست و تاکید کرد:حوزه علمیه قم و این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام باید به جهان معرفی  شود.

وی با بیان اینکه با بیداری انسان ها در سال ها ی اخیر در سراسر دنیا مواجه هستیم گفت: در این شرایط قم به عنوان مرکز معنویت در جهان و جهان اسلام باید بیش از هر زمان دیگر معرفی گردد.

معاون سواد آموزی استان افزود :  هر کس در قم مسئولیت و یا سمتی دارد باید خود را مدیون وخادم حضرت معصومه(سلام الله علیها) بداند وخادمی  آن حضرت، فقط درفضای فیزیکی حرم  مطهر محصور و محدود نمی شود.

وی بیان کرد: خادم حقیقی حضرت معصومه(سلام الله علیها)، خدمت برای سعادت، رفاه و آسایش مردم و گره گشایی و رسیدگی به محرومان و نیازمندان را باعث سعادت دنیا و آخرت دانست  .

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز تولد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)   به نام روز دختر نامگذاری شده است، گفت : این اقدام شایسته  برای دختران مایه مباهات و افتخار است که باید قدرو جایگاه و منزلت خودرا بیشتر بدانند و در انجام وظایف و تکالیف از آن حضرت الگو پذیری کنند.

حجت الاسلام قاسمی نیا دختران را گل خوشبو، نور، نعمت، مغفرت، رحمت، برکت و امید زندگانی دانست که خداوند مهربان بر زمین و زمینیان ارزانی داشته است.  

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha