سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه علمیه

حوزه/ مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه گفت: طلاب فاضل دغدغه مند و علاقه مند به کار تربیتی بصورت گسترده درخواست همکاری با این مرکز را داشتند که تاکنون براساس مجوزهای صادره قریب به ۵۰۰ نفر در سال گذشته و حدود ۱۵۰۰ نفر در سال جدید جذب شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه و بررسی روند ارتقای عملکرد آن،  از حمایت ها و همراهی های حجت الاسلام والمسلمین عاملی در تاسیس این مرکز قدردانی کرد و به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت و گفت: مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه که با حمایت آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه و همت دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، بین چند نهاد حوزوی و در تعامل با شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد، پس از یکسال فعالیت مجوز رسمی آن در سال گذشته توسط هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان صادر و مورد تایید وزرای مربوطه و دولت قرار گرفته است.

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه با اشاره به استقبال خوب طلاب از فراخوان این مرکز اظهارداشت: طلاب فاضل دغدغه مند و علاقه مند به کار تربیتی بصورت گسترده درخواست همکاری با این مرکز را داشتند که تاکنون براساس مجوزهای صادره قریب به ۵۰۰ نفر در سال گذشته و حدود ۱۵۰۰ نفر در سال جدید جذب شده اند؛ لکن با توسعه زیرساختها و ارائه مجوزهای قانونی بیشتر می توان از ظرفیت بیشتر طلاب در آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی افزود: تا کنون چند مرحله دوره آمادگی آزمون برای طلاب و حوزویان برگزار شده و در چند نوبت، آزمون آزمایشی گرفته شده تا آمادگی بهتری برای شرکت در آزمون استخدامی کشور پیدا کنند و همین کار نیز باعث رشد ۳ برابری جذب در سال گذشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: در خصوص تامین هزینه های پشتیبانی از این طرح کلان، انتظار می رود با همکاری مجلس و همراهی دولت در سال جاری ردیف بودجه برای این مرکز تعیین شود و نیز همکاری لازم صورت بگیرد تا ان شاءالله این مجموعه که خواهد توانست برخی از دغدغه های سند تحول را برطرف کند مقاوم تر از گذشته فعالیت نماید.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره بیان این که برخی نامزدهای ریاست جمهوری باید حرمت نگهدارند و اندکی در تاریخ پر افتخار حوزه های علمیه مطالعه کنند گفت: آقایان بگویندمگر هزاران فقیه و فیلسوف و متکلم و مفسر شیعه که تا کنون دین را پاسداری کرده و با صد ها اثر علمی میراث دار اهل بیت علیهم السلام بوده اند در حوزه های علمیه نبودند؟  همه این فقها و علمای بزرگوار در حوزه های علمیه یا پای درس علمای حوزه بوده اند و محصول حوزه های علمیه اند. حوزه علمیه در برهه هایی پایگاه علمی علوم الهی و طبیعی بود و بزرگان علوم انسانی و بعضا تجربی امروز مدیون تاریخ حوزه های علمیه هستند.

خاطرنشان می شود: در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا رئیس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از مدیران و مسئولان هر دو نهاد تشکیل شده بود، اعضا به تبادل نظر برای ارتقای عملکرد این مرکز پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    https://www.hawzahnews.com/news/963265/%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D9%85%D8%A6%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF