جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتبی الهی خراسانی

حوزه/ عضو هئیت علمی فقه و مبانی اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی حوزه، گفت: نباید از ظرفیت‌ها و قوت‌های عظیم حوزه علمیه خراسان و فرصت‌های بی‌بدیلی که تحولات گذشته و شرایط پیش رو برای این حوزه کهن پدید آورده، غافل شد.

حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی در حاشیه اولین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی قرارگاه‌های علمی‌آموزشی حوزه علمیه خراسان که در اردوگاه مفتاح مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی حوزه، گفت: افق‌هایی که در سند چشم‌انداز حوزه علمیه خراسان آمده، با میراث کهن این حوزه علمیه، ظرفیت‌های فعلی آن و انتظارات ملی و منطقه ای متناسب است.

وی با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری صورت گرفته در چشم‌انداز آینده حوزه علمیه و افق‌هایی که ترسیم شده، به هیچ وجه دست‌نیافتنی و دور از دسترس نیست، ابراز کرد: مهم این است که نقشه راهی برای رسیدن به این افق‌ها داشته باشیم و بیشتر روی ظرفیت‌ها تکیه کنیم؛ نباید از ظرفیت‌ها و قوت‌های عظیم حوزه علمیه خراسان و فرصت‌های بی‌بدیلی که تحولات گذشته و شرایط پیش رو برای این حوزه کهن پدید آورده، غافل شد.

عضو هئیت علمی فقه و مبانی اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: بنابراین باید در مسیر حرکت به سمت این چشم‌اندازهای جذاب و نیز در تبیین گفتمان این افق‌ها در حوزه علمیه تلاش کنیم و بتوانیم با برش‌های سه ساله، برنامه‌ریزی منطقی به همراه بازخوردگیری اثربخشی صورت دهیم، یعنی در هر سه سال و با اصلاح مسیر، دستیابی به افق‌های مقرر را تضمین کنیم.
 

وی درخصوص شکل‌گیری و عملکرد قرارگاه‌های علمی‌آموزشی حوزه علمیه خراسان، گفت: تأسیس قرارگاه‌هایی با جنبه اتاق فکری و اندیشه‌ورزی و تصمیم‌سازی که تداعی‌کننده سرعت عمل باشند، اقدام بسیار مبارکی است و نکته مهم‌تر اینکه این قرارگاه‌ها دربردارنده توان اساتید و فضلای حوزه علمیه مشهد می باشد و تلاش می‌کند تا از دانش و اشراف این اساتید بر محیط اجتماعی و تسلط شان بر حوزه‌های مختلف دانشی و تخصصی، در حل مسائل حوزوی کمک بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تنوع قرارگاه‌ها، لازم است، گفت: باید توجه داشت که این قرارگاه‌ها در عین حال که مأموریت آموزشی را کار اصلی خود قرار داده‌اند، به هندسه ارتباطی بین آموزش با پژوهش و عرصه های مربوط به فناوری علمی و پژوهشی، پذیرش و خدمات حوزه و نیز مسئله مهم اقتصاد علم توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام الهی خراسانی با ابراز خوش بینی از فعالیت های قرارگاهی، گفت: برخلاف برخی که دائما شرایط موجود و روندها را تهدیدآمیز می‌بینند، من فضای آینده را مجموعه‌ای از چالش‌ فرصت‌ها می‌بینم و مجموعه قرارگاه‌های تشکیل‌شده، عرصه ای برای رسیدن به هدف‌ها است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام اینقدر به ارائه گزارش اکتفاء کنید و خوشحال باشید تا حوزه خراسان از بین برود. خیلی به مسئولین حوزه خراسان تذکر دادیم ولی گوش شنوا ندارد که ندارد.