جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/گل آرایی ضریح مطهر حضرت معصومه(س) بمناسبت روز دختر

حوزه/ سرکار خانم برقعی در پیامی به مناسبت ولادت باسعادت بانوی باکرامت، حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و روز دختر، تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام در دومین گام انقلاب اسلامی، با تداوم رسالت خویش در راستای پرورش بانوان متعهد، بصیر، آگاه به زمان و انقلابی، آنچه را در توان دارد بکار می‌گیرد تا مدل مطلوبی از بانوی تمدن ساز مسلمان و زن تراز انقلاب اسلامی را تربیت و به عنوان الگو به جهان معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن این پیام تبریک به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 یا فاطمه، إشفعی لی فی الجنّه فإنّ لک عند الله شأناً من الشأن

بانوان در هندسه نظام آفرینش هم تاثیرگذارند و هم تعالی بخش، در کلام وحی هم مظهر کمالند و هم منشأ ضلال. بانوانی که الگوی جاودانه زنان و مردان مؤمنند و در نصوص قرآنی و کلام معصوم بی بدیل و حجت الهی بر تمامی مومنان عالم اعم از زن و مرد قرار گرفته و نشانگر تعالی وجودی انسان کاملند. چه آنان که سخت‌ترین شکنجه ها را بر جان عاشق خریدند تا در جوار رحمت الهی سکنی گزینند و آن را بر تکیه زدن بر اریکه قدرت و سلطنت دنیایی ترجیح دادند: «رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ»(سوره تحریم/ آیه ۱۱)؛ و چه ایشان که مطیع امر پروردگار و مصدق کتب الهی بودند و در نهایت پاکدامنی، ظرف وجودی نفخه الهی گردیدند: «أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِیهِ مِنْ رُوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِکَلِمَاتِ رَبِّهَا وَکُتُبِهِ وَکَانَتْ مِنَ الْقَانِتِینَ»(سوره تحریم/ آیه ۱۲).

سِرّ این ظرفیت وجودی که در سرشت طبیعی بشری نمود یافته در معرفی «مطهرون» ظهور و بروز می‌یابد که در عداد برگزیدگان الهی در رسالت تشریعی، پاک و منزه از هر رجسی بوده و در جایگاه ام ابیها، منشأ خیرات کثیر و سلسله پاک سرشتان می‌گردد و از وجود مقدسش سیر «صعود الی الحق» آغاز می‌شود.  

اینک در آستانه روزی بزرگ در تاریخ شیعه منسوب به حضرت «فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها» هستیم، بانوی باعظمتی که بنا به فرمایش امام صادق علیه‌السلام، شفیع همه شیعیان خواهد بود؛ «واسمها فاطمة بنت موسی، تدخل بشفاعتها شیعتنا الجنة بأجمعهم»(بحار الأنوار ،ج۶۰،ص۲۲۸) بانوی باکرامتی که به یمن وجود پربرکت و مبارکش، این روز را بزرگ داشته و دختران سرزمینمان را تکریم می‌کنیم. 

فرا رسیدن این روز بزرگ را به همه بانوان از جمله دانش‌پژوهان بزرگترین مؤسسه علمی بانوان شیعه «جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و همه خواهران و دخترانم را به الگوگیری از بانوان پاک‌سرشت، می‌خوانم. به همه عزیزان توصیه می‌کنم قدر ظرفیت وجودی که خداوند در سرشت شما بانوان نهاده است بدانید. از تاسی به زنان بدسرشتی که در کانون خاندان نبوت، منشأ ضلالت و گمراهی قرار گرفتند بپرهیزید تا خدای نکرده مورد خطاب این کلام الهی نباشیم که: «ادْخُلاَ النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ»(سوره تحریم/ آیه ۱۲)

 حوزه علمیه خواهران – قم «جامعه الزهرا علیهاالسلام» مفتخر است به عنوان بزرگترین مؤسسه علمی بین المللی شیعی ویژه خواهران، در دومین گام انقلاب اسلامی، با تداوم رسالت خویش در راستای پرورش بانوان متعهد، بصیر، آگاه به زمان و انقلابی، آنچه را در توان دارد برای خدمت به دختران و زنان این مرز و بوم بکار گیرد تا با آموزش علوم اسلامی و انسانی و معارف اسلام و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و توصیه‌ها و فرمایشات امامَین انقلاب اسلامی، مدل مطلوبی از بانوی تمدن ساز مسلمان و زن تراز انقلاب اسلامی را تربیت و به عنوان الگو به جهان معرفی کند.

والسلام علی عباد الله الصالحین

سیده زهره برقعی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها».

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha