یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی»، که به تحقیق مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام با مستندات بیشتر و با بیان جدید به چاپ رسیده است، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با آغاز دهه کرامت آیین رونمایی از کتاب «النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی»، که از آثار شیخ طوسی بوده و به تحقیق مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام با مستندات بیشتر و با بیان جدید به چاپ رسیده است برگزار شد.

یاسر محمدی، شاعر اهل بیت علیهم السلام به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت در ابتدای این مراسم به خواندن اشعاری در مدح حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی پور سپس به ایراد سخن پرداخته و ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یکی از آثار مؤسسه امام هادی و حاصل بیش از ۱۳ سال تلاش علمی جمعی از محققین آن کتاب النهایة است که امروز رونمایی می گردد.

وی افزود: این کتاب تا قبل از نگارش کتاب الشرایع منبع تدریس در حوزه های علمیه بوده است.

مدیر مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام خاطرنشان کرد: شیعه این افتخار را دارد که کتب اولیه فقهی اش متن روایات است؛ در هیچ مذهب اسلامی دیگر چنین چیزی را سراغ ندارم.

وی در پایان افزود: امیدواریم کتاب النهایة که در این مراسم رونمایی می شود برای فقها مشعل هدایت باشد.

سید محسن بنی فاطمی، مداح اهل بیت علیهم السلام سپس به مدح حضرت کریمه اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

پیام تصویری حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مدیر مؤسسه امام هادی علیه السلام در ادامه این مراسم پخش و به سمع حاضرین رسید.

آیت الله علوی گرگانی در این پیام ضمن تأکید بر قوّت علمی کتاب النهایة و اهمیت آن در تحقیقات فقهی و اجتهادی فرمود: شیخ طوسی عصاره علم فقه خود را در کتاب النهایة آورده است.

آیت الله سید محمد سعیدی در ادامه این نشست ضمن تبریک دهه کرامت گفت: از ابتکارات و افتخارات نظام ماست که چنین ایامی را ترتیب داد تا یاد، نام و آموزه های اهل بیت علیهم السلام در جامعه زنده نگه داشته شده و نشر یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha