شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اطیابی

حوزه/ یک کارگردان گفت: در اکثر تولیدات نمایشی سیما، الگوسازی مناسبی را برای خانواده‌ها نمی‌بینیم.

مسعود اطیابی؛ کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه الگوی درستی برای تصویرگری از خانواده در تولیدات نمایشی نداریم، اظهار کرد: من در کارهای نمایشی نه الگوهای مناسبی را مشاهده می‌کنم نه آنچه که شاهدم با دغدغه‌های جامعه همخوانی دارد، اما در میان انبوه تولیدات نامناسب، هستند کارهایی چون «نون خ» که در آن تصویرگری از خانواده به شکلی درست انجام شده است.

وی افزود: به شخصه در سریال «کامیون» تلاش کردم رابطه‌ای که از پدر و فرزندی نشان می‌دهم مطابق با الگوهای ایرانی باشد ولیکن به دلیل ممانعت‌هایی که تلویزیون به عمل آورد در این کار نتوانستم آنچه که ایده‌آلم بوده را نشان دهم.

اطیابی در پاسخ به این سوال که چرا تلویزیون بعد از چهار دهه نتوانسته الگوهایی چون حجاب را به شکل مطلوب در جامعه رواج دهد گفت: من در این زمینه چندان منتقد تلویزیون نیستم، چون محدودیت‌هایی که برای این رسانه وجود دارد دست آنها را برای خیلی کارها بسته است، البته این نکته را هم قبول دارم که برخی بی سلیقگی‌ها برای نشناختن مد اسلامی در بحث پوشش، سبب شده جذابیت‌های لازم از بین رود.

کارگردان فیلم «خاک و مرجان» تصریح کرد: نکته‌ای که تلویزیون حتماً در بحث پوشش باید مدنظر قرار دهد این است که باید به سلیقه و نیازهای نسل جوان احترام بگذاریم، البته این به معنای آن نیست که بخواهیم به سمت مدهای غربی برویم چون در عرصه مد اسلامی، پوشش‌های بسیار جذابی وجود دارد که اگر به درستی به جوانان معرفی شود، مطمئناً جذب آنها خواهند شد.

وی متذکر شد: توصیه دیگر من به مسئولان تلویزیون این است که تنها دستورات اسلام برای پوشش را مد نظر قرار دهند و اضافه بر آن چیزی را به سینماگر تحمیل نکند، چون برخی مواقع سلیقه‌های برخی مدیران پوشش‌هایی را نامناسب می‌داند که به لحاظ شرعی دارای ایراد نیست!

اطیابی تاکید کرد: درباره پوشش چادر در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نیز باید بگویم در این رابطه سیما توانسته به خوبی زیبایی‌های این حجاب برتر را نشان دهد، اما حرف من درباره پوشش‌های دیگر است که قرار از زنان غیر چادری در آثار نمایشی نشان داده شود در این زمینه ما بعد عمل کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha