شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش مهارت های کاربردی، حجت السلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ معیارهای کاندیدای اصلح را مقام معظم رهبری در سخنرانی­ های خود بیان کرده­ اند. همه آن معیارها مبتنی بر آیات قرآن کریم و سخنان معصومین علیهم السلام است. شایسته است مبلّغان معارف اسلامی، معیارهای انتخاب اصلح را با مبانی قرآنی و روایی برای مردم تشریح کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وبینار «انتخابات ریاست جمهوری» با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه­ های علمیه، مدیران ستادی معاونت تبلیغ و معاونین تبلیغ و امور فرهنگی استان­ها برگزار شد.

وی در ابتدای این وبینار ضمن تشریح وضعیت کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به شرایط فعلی داخلی و بین ­المللی، سه مسئله اصلی را در انتخابات پیش رو حائز اهمیت دانسته و به تبیین آنها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ابتدا به مسئله «مشارکت حداکثری» پرداخت و ضمن تأکید بر لزوم فعالیت مبلغان دینی در این زمینه گفت: در داخل کشور به خاطر عملکرد ضعیف و گاه غلط، برخی از مسئولان نگرانی ­هایی برای مردم به وجود آمده است. این مسئله مسئولیت سنگینی برعهده سیستم تبلیغی در سطح کشور می‌گذارد. ما مبلّغ رسالت‌های الهی هستیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از قرآن و سنت است، اگر کوتاه بیاییم و وظیفه خود را در محافظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی درست انجام ندهیم معلوم نیست که بتوانیم در پیشگاه خدای متعال پاسخگو باشیم.

مسئول مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ در تبیین ابعاد مسئله مشارکت حدأکثری افزود: از نظر بین‌المللی پیروزی جریان مقاومت در فلسطین، سوریه و... امید و آرزوهایی را در کشورهای منطقه نسبت به ایران اسلامی ایجاد کرده است و آنها منتظرند نتیجه انتخابات در ایران را ببینند. برای آنان اهمیت دارد که چه کسی فرمان اجرایی کشور را به دست خواهد گرفت. انتظار جبهه مقاومت آن است که در منبع تغذیه مقاومت که ایران اسلامی است یک حرکت پرجوش و خروش انتخاباتی رقم بخورد و با انتخاب یک مدیر انقلابی و جهادی، جریان مقاومت تقویت گردد. رهبران جبهه استکبار نیز چنانکه از بیاناتشان پیداست، از روی کار آمدن مدیر حزب اللهی به شدت نگرانند.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری مسئله دوم را «انتخاب اصلح» معرفی نمود و پس از مسئله مشارکت حدأکثری آن را حائز اهمیت دانست؛ ایشان در این­باره گفت:وظیفه مبلّغان دینی راهنمایی مردم جهت انتخاب اصلح است. امام خمینی (ره) دستور دادند که در ایام انتخابات حوزه تعطیل شود و طلاب مردم را راهنمایی کنند تا با تشخیص مناسب، فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی در تشریح بحث «انتخاب اصلح» افزود: این انتخابات، اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است و انتظار این بیانیه، تشکیل دولت جوان انقلابی و حزب اللهی است. اینکه چه کسی از نامزدها به بیانیه گام دوم انقلاب نزدیکتر هست، یک مسئله اساسی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه بیان داشت: معیارهای کاندیدای اصلح را مقام معظم رهبری  در سخنرانی­ های خود بیان کرده­ اند. همه آن معیارها مبتنی بر آیات قرآن کریم و سخنان معصومین علیهم السلام است. شایسته است مبلّغان معارف اسلامی، معیارهای انتخاب اصلح را با مبانی قرآنی و روایی برای مردم تشریح کنند.

از نگاه وی سومین مسئله­ ای که در شرایط فعلی حائز اهمیت است، «جلوگیری از بد اخلاقی­ها در زمان تبلیغات انتخابات» بود که در تبیین آن گفت:ممکن است توسط برخی نامزدها یا طرفداران آنها بداخلاقی‌هایی صورت گیرد؛ بنابراین سالم­سازی فضای انتخابات در کل کشور یکی دیگر از وظایف مبلغان دینی می‌­باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌­های علمیه در ادامه افزود: وظایفی طی دو مرحله قبل و بعد از ماه مبارک رمضان به مبلغین تحت پوشش ابلاغ شده است که معاونین تبلیغ و امور فرهنگی در سراسر کشور باید پیگیری کنند تا وظایف ابلاغی به درستی اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری گفت: در وظایف ابلاغی تأکید شده است، مبلغین در راستای مشارکت حداکثری، بیان معیارهای انتخاب اصلح از نگاه قرآن و سنت و امامین انقلاب و پاسخگویی به شبهات انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی مشغول به فعالیت شوند و از ورود به درگیری‌های جناحی و احزاب سیاسی پرهیز نموده و نقش پدری، استادی و راهنما برای مردم داشته باشند و از طرفداری از فرد خاص در سخنرانی­ها پرهیز کنند.

وی فعالیت ­های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی را از آغاز مسئله انتخابات تاکنون برشمرد که به این شرح است:

۱- رصد و پایش وضعیت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به ویژه در فضای مجازی؛

۲- توجیه مبلغان سراسر کشور جهت فعالیت در فضای انتخاباتی؛

۳- تولید ویژه نامه انتخابات و ارسال به همه مبلغان تحت پوشش؛

۴- مدیریت کمیته رسانه و فضای مجازی مراکز و نهادهای حوزوی متشکل از دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه خواهران، مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه، بسیج طلاب، مرکز رسانه و فضای مجازی مدیریت حوزه و مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه؛

۵- تولید بیش از ۲۰ هزار محتوای تبلیغی و انتشار آن در فضای مجازی به ویژه محیط­هایی مانند اینستاگرام، ایتا، واتساپ و راه اندازی سامانه متمرکز محتوای انتخاباتی به آدرس btid.org که این محتواها به صورت عکس نوشته، پوستر، اینفوگرافیک، گیف و استیکر، ویدئو کلیپ، فتوکلیپ، موشن گرافیک، انیمیشن، مقاله، متن بلند، متن کوتاه، تصویرگری، مصاحبه و گزارش، چت و پاسخگویی، صوت، پادکست، تدوین و گویندگی و... تولید و توسط بیش از ۶۰۰۰ نفر از مبلغین در سراسر کشور بازنشر داده می شوند؛

۶- متمرکز کردن شبکه انتشار سازمانی و عمومی در موضوع انتخابات؛

۷- راه اندازی پویش مجازی انتخابات با هشتک "انتخاب درست"؛

۸- فعال سازی بیش از ۲۵۰ گروه تبلیغی جهادی حوزوی و غیر حوزوی؛

۹- ضبط مباحث مرتبط با انتخابات در مرکز آموزشهای کاربردی مهارتی و بارگذاری آن در سایت مهارت خانه طلاب.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha