جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مروی

حوزه/نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار تولیت آستان قدس رضوی، ایده ساخت ماکت هفت شهر عشق در حرم مطهر حضرت رضا (ع) را ارائه کرد که با استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین مروی روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سفری به شهر مقدس قم، با حضور در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در این شهر با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و هفته حج به بیان فعالیت‌ها و برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت و از همکاری دوجانبه با آستان قدس رضوی استقبال کرد.

وی با بیان اینکه غربت ائمه مظلوم بقیع و ضرورت اقدامی فراگیر در ابعاد فرهنگی و علمی برای از بین بردن این غربت ایجاب می‌کند تا در این زمینه اقدامی شایسته صورت گیرد، از برگزاری کنگره بین‌المللی بقیع مضجع الائمه و الاصحاب به مناسبت صدمین سال تخریب بقاع متبرک بقیع خبر داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم هم‌افزایی در برگزاری فراگیر و پرشور مراسم سالانه هشتم شوال در آیین های مختلف حرم رضوی و دگر اعتاب مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع در برنامه‌های آستان ملکوتی رضوی سابقه طولانی دارد و امیدواریم با همکاری دوجانبه این برنامه‌ها بیشترگسترش یابد.

وی همچنین خواستار همکاری آستان قدس رضوی و بعثه مقام معظم رهبری در تولید، مبادله، تقویت و گسترش محتواهای فرهنگی با موضوع بقیع در سطح شبکه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی و شبکه تلویزیونی آستان قدس به زبان‌های مختلف شد.

در ادامه این دیدار سرپرست حجاج ایرانی، طرح ساخت ماکت هفت شهر عشق در حرم مطهر رضوی را پیشنهاد و تصریح کرد: این طرح شامل ماکت‌هایی از مسجدالحرام، مدینه منوره، نجف اشرف، کربلا، کاظمین، مشهد مقدس و سامرا می‌شود که اماکن متبرک اسلامی و حرم‌های اهل بیت(ع) با پیوست‌های تاریخی و فرهنگی در این بخش معرفی می‌شوند و این کار می‌تواند زمینه آشنایی بیشتر زائران امام رئوف را با دیگر حرم‌ها و تاریخ اهل‌بیت به صورت سمعی و بصری فراهم کند. 

این گزارش حاکی ‌است، حجت‌الاسلام و المسلمین مروی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج و زیارت، برای تعامل با این مجموعه در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کرد.

وی از طرح پیشنهادی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر ساخت ماکت هفت شهر عشق در حرم مطهر حضرت رضا (ع) استقبال کرد و گفت: این طرح می‌تواند در بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در میان مردم و جوانان تاثیربسزایی داشته باشد و آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا این طرح را در حرم رضوی اجرا کند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز به‌کارگیری و استفاده از ابزار نوین و هنر برای نشر معارف و مفاهیم دینی و اسلامی در کنار روش‌های سنتی می‌تواند تاثیر بسزایی در میان زائران و مخاطبان ایجاد کند به همین منظور آستان قدس رضوی از این گونه ایده‌ها و طرح‌ها استقبال و آن را در راستای تبیین معارف اسلامی اجرایی می‌کند.

گفتنی است، در پایان این دیدار تولیت آستان قدس رضوی از موزه بعثه مقام معظم رهبری در قم بازدید کرد و ضمن آشنا شدن با بخش‌های مختلف این موزه، آثارموجود در آن را ارزشمند دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha