چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زهرا روح اللهی

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر لزوم اهتمام نخبگان حوزه و دانشگاه در راستای ترغیب مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی تأکید کرد.

دکتر زهرا روح اللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که حضور در انتخابات از مهم ترین مصادیق تحقق مردم سالاری دینی است، ابراز داشت: در طول بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، انتخابات های متعددی در کشور ما برگزار شده که انصافاً اکثریت آن ها با حضور پرشور و گسترده مردم همراه بوده است و ان شاءالله این دوره نیز به کوری چشم دشمنان قسم خورده این ملت، همین گونه خواهد شد.

وی افزود: البته در سال های اخیر متأسفانه برخی مسایل از جمله ضعف و عملکرد نامناسب برخی مسئولان و دولتمردان باعث شده که مردم تا حدودی نگران و دلسرد شوند اما همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، راه علاج مشکلات، انتخاب درست است و نه قهر با صندوق های رأی.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار داشت: در روزهای باقی مانده تا انتخابات حساس ۲۸ خرداد، رسالت مهم نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما آن است که فعالانه ضمن تحلیل و بررسی نوع کنش ها و رفتارهای مردم، آن ها را دعوت و ترغیب به حضور در انتخابات کنند.

وی گفت: مساله مهم بعدی، تبیین شاخصه ها و مؤلفه های کاندیدای اصلح است که در این خصوص نیز اگر نخبگان و تأثیرگذاران وارد عمل شوند و به توجیه و هدایت عامه مردم بپردازند، قطعاً زمینه انتخاب شایسته ترین گزینه برای پست ریاست جمهوری فراهم می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: به اعتقاد بنده حضور در انتخابات، علاوه بر حق، یک تکلیف اجتماعی محسوب می شود، هر چند که برخی آن ها را حتی در شمار تکلیف دینی و الهی قرار می دهند؛ طبعاً اگر هر فردی این تکلیف را درست و آگاهانه انجام ندهد، خود و جامعه اش ضرر می کنند.

وی اضافه کرد: چه بسا هر کسی در طول زندگی اش، انتخاب های غلطی هم داشته باشد که تأثیر منفی در زندگی خود و خانواده اش بر جای گذاشته، اما با این حال این گونه نیست که به این خاطر، از انتخاب های بعدی زندگی اش طفره برود بلکه با نگاه به گذشته و استفاده از تجربه های قبل، در آینده نیز دست به انتخاب می زند و مقوله انتخابات نیز از این امر مستثنی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha