جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در نشست معاونان آموزش

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست هم اندیشی با معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران مقطع سطح ۲ استان، گفت: باید از فرصت حق انتخاب در ۲۸ خرداد استفاده کرد تا کشوری مقتدر و پیشرفته داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در نشست معاونان آموزش مدارس سطح۲ حوزه علمیه خواهران استان یزد به  حدیث «ثَلَاثَةُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»  از امام صادق(علیه السلام) اشاره و بیان کرد: بر ایاساس این حدیث، سه چیز است که همه مردم به آن احتیاج دارند؛ امنیت، عدالت و آسایش که این ها نعمت هایی هستندکه به برکت انقلاب شکوهمنداسلامی  برای مردم بیش از زمان گذشته فراهم شده است و اگر ناشکری نشود و در صحنه باشیم و در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم، بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر امنیت نباشد زندگی کردن بسیار سخت و ناگوار است، بیان کرد: کسانی که ناامنی را دیده اند این مطلب را خوب می فهمند که برای تحصیل، تدریس، تبلیغ و پژوهش به امنیت نیاز است؛ تولید کننده، بازاری، اداری، راننده، مسافر، کشاورز، دامدار بلکه تک تک آحاد مردم نیاز به امنیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین اظهار کرد: در گذشته مردم ایران از بی عدالتی ها ضربه دیده و زندگی سختی را تجربه کردند درحالیکه کشور ما بسیار قدرتمند و دارای منابع مختلفی بوده وهست که با استفاده درست و عادلانه  از این منابع، با مدیریت قوی می توان بهترین آسایش و آرامش را برای مردم مهیا کرد وبرای رسیدن به این مهم، مدیران قوی باید شناخت وانتخاب کرد.

وی در ادامه به حدیث امام علی(علیه السلام) از کتاب غرر الحکم اشاره کرد که حضرت فرمودند: «الفُرصَةُ سَریعَةُ الفَوتِ. و بَطِیئَةُ العَودِ؛  فرصت به سرعت از بین می رود  و به کندی باز می گردد» و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب(مدظلّه العالی)  می فرمایند شرکت در انتخابات و رأی دادن در یک روز است، ولی اثر آن در چندسال به جا خواهد ماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: باید از فرصت حق انتخاب خود برای رسیدن به این اهداف به خوبی استفاده کرد و در ۲۸ خرداد، به پای صندوق‌های رأی رفت و مدیران کار آمد و قوی انتخاب کرد تا کشوری مقتدر و پیشرفته داشته باشیم و مشکلات کشور و مردم مرتفع شود.

وی با اشاره به مباحثی که در مناظره ها مطرح شد بیان کرد: انتظار مردم از کاندیداها صداقت است و کسی که در زمان تبلیغات انتخابات سخنان ناصواب و غیرواقع بگوید و اهل تخریب باشد،  چگونه می تواند در موقع عمل به مسئولیت خود صداقت داشته باشد و نامزدها در تبلیغات خود باید تقوا و اخلاق را رعایت کنند .

این مسئول حوزوی در پایان تصریح کرد: فردی که به خاطر به رأی مردم عدالت را در گفتار و رفتار خود رعایت نکند و در عملکرد خود تاکنون ضعیف عمل کرده است، قطعا پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور یا دیگر مسئولیت ها،  دیگران را مقصر کوتاهی های خود معرفی خواهند کرد و مشکلات مردم حل نخواهد شد پس باید همگی پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و انتخاب آگاهانه و درست داشته باشیم.

انتهای پیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha