پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

همتی استقلال بانک مرکزی را به رسمیت شناخت

همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه آگاهانه شبکه خبر به تشریح برنامه خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.عبدالناصر همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات میزان تورم را در سال اول چقدر کاهش خواهید داد گفت: نرخ تورم در کشور ما به دو عامل جدی وابسته است، نخست ساختار اقتصادی ما تورم زا است و باید اصلاح شود و راه حل آن نیز مشخصا به رابطه سیاست‌های مالی و سیاست‌های پولی و مشکل کسری بودجه و رابطه دولت با بانک مرکزی مربوط می‌شود. همتی عامل دیگر تورم را موضوع تحریم دانست و گفت: در صورت پیروزی در انتخابات یکی از الویت‌های دولت او تلاس برای برداشته شدن تحریم‌ها خواهد بود تا مسیر تورم تغییر کند. وی ادامه داد: پیش بینی ما اینست که دامنه تورم در ۴ سال آینده در کشور ما بین ۸ الی ۱۲ درصد باشد. همتی همچنین گفت: قول می‌دهم در صورت پیروزی در انتخابات استقلال بانک مرکزی را به رسمیت خوانهم شناخت.

منبع:شبکه خبر

برنامه‌های تبلیغاتی امروز نامزدها تشریح شد

امروز و در هجدهمین روز از تبلیغات نامزدها در صداوسیما، پنج شبکه تلویزیونی و دو شبکه رادیویی نامزدهای ریاست جمهوری را همراهی خواهند کرد.برنامه تبلیغاتی امروز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی به این شرح است: «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» ساعت ۱۷ در برنامه «با نخبگان» شبکه چهار حضور می‌یابد. «عبدالناصر همتی» ساعت ۱۷ در برنامه «انتخاب و فرهنگ» رادیو فرهنگ سخن می‌گوید. برنامه «رئیس جمهور و جوانان» شبکه سه ساعت ۱۸ به «علیرضا زاکانی» اختصاص دارد. برنامه «دست‌خط» شبکه پنج ساعت ۱۹، با حضور «عبدالناصر همتی» پخش می‌شود. دومی مستند «سید ابراهیم رئیسی» ساعت ۲۰ از شبکه یک پخش می‌شود. برنامه «آگاهانه» شبکه خبر ساعت ۲۱:۳۰ به «محسن رضایی میرقائد» اختصاص دارد. «محسن مهرعلیزاده» ساعت ۲۲:۴۵ در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو حضور می‌یابد.

منبع:شبکه خبر

آیت الله نوری همدانی فتوای انتخاباتی داد

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نعمت انتخابات از برکت انقلاب اسلامی است، گفت: شرکت در انتخابات هم واجب شرعی و هم واجب عقلی است.مرجع تقلید شیعیان با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از آحاد مردم ایران اسلامی به حضور گسترده در انتخابات، آن را واجب شرعی و عقلی دانست. متن بیانیه آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم انتخابات با شکلی که هم اکنون در جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است: ۱. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی، اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری‌ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است حفظ آن واجب است که امام راحل فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهدا است و حضور در انتخابات بیعت مجدد با نظام اسلامی است و مؤثر در حفظ نظام است. و، اما واجب عقلی به این دلیل است که عقل می‌گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که: امروز حضور در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نباشد. از ملت با بصیرت ایران انتظار می‌رود با مشارکت حداکثری و شکوهمند خود، این تبلیغات مخالف را خنثی کنند. ۲. مطلب دوم این است که لازم است انتخاب اصلح صورت بگیرد و انتخاب اصلح گزینه مهم است که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی و اصلح در شرایط کنونی کسی است که دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را وقف گره گشایی از مشکل بزرگ مردم یعنی مسئله معیشت مردم نموده است به علاوه عدالت محوری و مبارزه با فساد دستور اول کارش باشد و روحیه انقلابی و استکبارستیزی که برگرفته از متن قرآن و سنت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است را داشته باشد و این موضوع را عملاً نشان داده باشد. انتظار می‌رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند به خود و با در نظر گرفتن معیارهایی که رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیه الله اعظم امام عصر (ع) را شاد کنند. بعلاوه امروز حضور گرم و حماسی در انتخابات و تقویت جبهه مقاومت در منطقه است و در حقیقت تداوم بخش پیروزی فلسطین و یمن و سوریه و لبنان و دیگر عرصه‌های مقاومت و همفکران حاج قاسم سلیمانی در کل جهان است و امید که ان‌شاءالله تعالی ملت ایران با حضور شورانگیز و گرم حماسه‌ای در درگاه خداوند بزرگ سربلند و سرافراز باشند. ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

منبع:شبکه خبر

جلیلی، هزینه‌های انتخاباتی‌اش را لیست کرد

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، جزئیات هزینه ستاد انتخاباتی‌اش را به شرح زیر منتشر کرد. عناوین کمک‌های غیرنقدی به ستاد مردمی انتخاباتی جلیلی: - مجموع کمک‌های نقدی به ستاد مردمی انتخاباتی سعید جلیلی: ۶۶۵ میلیون تومان- در اختیار قرار دادن یک ساختمان ۴ طبقه که متروک بوده است و آماده تخریب می‌باشد در خیابان میرزای شیرازی تهران بدون وسایل جهت ستاد مرکزی مردمی در ایام تبلیغات- در اختیار قرار دادن یک ساختمان ۳ طبقه هر طبقه ۷۰ متری برای ستاد بانوان به همراه تجهیزات مورد نیاز- ۳ عدد یخچال- ۲ عدد آبسرد کن- ۳۰ عدد میز و صندلی اداری به صورت امانت- ۳۰ عدد صندلی ساده به صورت هدیه- ۲۵۰ عدد بنر ۱ *۱.۴۰ متری آویزی- ۱۰۰ متر بنر- ۷۰۰ هزار برگ تراکت و پوستر در ابعاد ۵۰*۷۰، A۳ و A۶- ۴۰۰ پرس غذای گرم- ۲۰ کیلوگرم شیرینی به صورت اهدایی توسط چند نفر- ۲ عدد جعبه بزرگ چای کیسه‌ای- ۱۰۰۰۰ لیوان پلاستیکی هزینه‌های انجام شده توسط ستاد مردمی انتخابات جلیلی: ۵۶۸ میلیون تومان (توضیح: بسیاری از موارد هنوز تسویه نشده است) عناوین هزینه‌های صورت گرفته تاکنون: - آماده سازی ستاد مرکزی شامل تجهیزات سرمایشی، نور، تجهیزات اسکان، اقلام اداری، وسایل ارتباطی و اینترنت و... - چاپ بنر و پوستر و تراکت- حمل و نقل و ارسال اقلام تبلیغاتی به استان‌ها- ایاب و ذهاب مبلغین و سخنران‌های سطح کشور- هزینه‌های جاری ستاد (پیک موتوری، تعمیرات و …)- اجاره لوازم صوتی و تصویری- اجاره دوربین و وسایل جهت ساخت مستند و برنامه‌های تصویری- هزینه عوامل تهیه و تولیدی رسانه‌ای- پذیرایی فعالان ستاد مردمی

منبع:مهر

رئیسی مشکلات البرز را جراحی کرد

سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم البرز اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی مأموریتی سه‌ساله در شهرستان کرج داشتم. وی بیان کرد: البرز نزدیک‌ترین استان به تهران است و بسیاری از مشکلات تهران به این استان سرریز می‌شود. نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: شاید به جرأت بتوان گفت که استانی مهاجرپذیرتر از البرز در کشور نداریم و یک حاشیه جا افتاده از تهران در البرز قرار دارد و شهرک‌های زیادی در آن وجود دارد. وی تصریح کرد: زمانی که من در استان البرز حضور داشتم و به عنوان دادستان به مردم خدمت می‌کردم در اطراف کرج ۳۰ شهرک وجود داشت که در حال حاضر این تعداد هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی پیشرفت داشته است. رئیسی خاطرنشان کرد: جمعیت استان البرز بسیار متکثر و متنوع است و اقوام و گویش‌های مختلف در آن حضور دارند، به همین دلیل برخی از البرز به عنوان ایران کوچک تعبیر می‌کنند که درست هم است. وی گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد صنعتی و کشاورزی دارد به ویژه دارای زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مطلوب است.

منبع:مهر

رضایی قول قطب‌های اقتصادی را داد

محسن رضایی میرقائد با بیان اینکه با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمند می‌توانیم برای بار سوم قیام فرهنگی و اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی بهتر، تشکیل دولت وحدت ملی داشته باشیم، افزود: شهروند درجه دو سه در قاموس نظام اسلامی وجود ندارد. وی با اظهار اینکه اراده اصلی در دست مردم است، گفت: قیام سوم قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، سربلندی معلمان و کارگران و برای پیشرفت ایران اسلامی و دستیابی به قله‌های بلند است. رضایی با اظهار اینکه ایران برای همه و زندگی برای همه با تکیه بر حمایت‌های مردم محقق می‌شود، گفت: دوباره اقوام و ملیت‌های ایرانی را جمع می‌کنیم و با ایجاد مناطق اقتصادی، به استان‌ها مسئولیت می‌دهیم. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با عنوان اینکه سپرده‌های هر استانی در همان استان هزینه می‌شود، گفت: ما به استثمار نو پایان می‌دهیم و قطب‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و این طور نیست که از تهران برای همه استان‌ها نسخه واحد صادر شود. وی با اظهار اینکه زمان شعار تمام شد و زمان برنامه و اقدام است، گفت: برنامه خاص هر استان با کمک مردمان استان تهیه شد و برای هر استانی نسخه خاص آن نوشته شده است. محسن رضایی یادآور شد: باید با سرعت زندگی مردم را بهبود بخشیده و ایران را به قله‌های سربلند برسانیم و اقوام بزرگ ایران را باید در کنار هم جمع کرد.

منبع:مهر

جلیلی برای قزوین جهش نوشت

سعید جلیلی در گفت‌وگو با مردم قزوین که از طریق صداوسیمای مرکز استان صورت گرفت اظهار کرد: قزوین دیار عالمان بزرگی همچون ملامحمدتقی برقانی آیت‌الله زرآبادی و آیت‌الله شالی است. وی با بیان اینکه استان قزوین یک استان ارزشمند است و وجود تمام امامزادگان متعدد و واجب‌التعظیم آن را به چهارمین شهر مذهبی کشور تبدیل کرده افزود: قزوین نقشی بی‌بدیل در غنی‌سازی هنر و فرهنگ این مردم داشته و مهد هنر و پایتخت خوشنویسی استنامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم، عنوان کرد: ابتدا باید دید که چگونه به ۴ سال آینده کشور نگاه خواهیم کرد. وی تأکید کرد: یک نگاه این است کشور را در ۴ ساله آینده فقط اداره کرده و نهایت چند شغلی ایجاد شود. ما معتقدیم این نگاه اشتباه است. ما در هشت‌ساله گذشته در دولت سایه استان به استان، شهر به شهر و روستا به روستا رفته و با مردم صحبت کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور ما می‌تواند یک جهش بزرگ در ۴ سال پیش رو پیدا کند، تصریح کرد: لازمه این جهش بزرگ یک جهاد و تلاش سترگ همگانی است. جلیلی با اشاره به اینکه استان قزوین فرصت‌های ارزشمندی دارد، اضافه کرد: فرصت کشاورزی، فرصت صنایع مختلف، فرصت ترانزیت و قرار گرفتن در چهارراه ترانزیتی عرب به شرق و شمال به جنوب کشور، فرصت گردشگری و فرصت میراث فرهنگی، فرصت‌های ارزشمندی است که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

منبع:مهر

مهرعلیزاده به مدافعین انتقال آب پیوست

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تصور من از خراسان‌جنوبی مردمی اهل علم، اهل سیاست و آگاهی و دارای مفاخر فرهنگی بزرگ است این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل خشکسالی در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: من مصرانه مدافع انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌جنوبی و خراسان رضوی هستم و علی رغم گران شدن آب بازهم چاره‌ای جز اجرای این پروژه نداریم. مهرعلیزاده ادامه‌داد: اگر موضوع کم آبی در خراسان‌جنوبی را رفع نکنیم به جای مزارع زعفران و زرشک دشت‌های بی حاصل را خواهیم دید. وی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی به صنایع تبدیلی نیاز داریم، گفت: باید با این صنایع تبدیلی و تکمیلی معادن و دسترنج کشاورزان عزیز را با ارزش افزوده بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانیم. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی با شرف خویش در حفظ حریم دین و مرزهای کشور کوشیدند و پشت دشمن را به خاک مالیدند و الان نیز در عرصه اقتصاد وضعیت خوبی نداریم. مهرعلیزاده بیان‌کرد: ما با داشتن جوانانی برومند و آگاه و منابع غنی و سایر منابع خدادادی می‌توانیم در راستای رفع مشکلات کشور بکوشیم که این مهم نیازمند برنامه عملیاتی است.

منبع:مهر

قاضی‌زاده هاشمی نسخه آبی دولت سلام را تشریح کرد

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی که از سیمای جهانبین استان چهارمحال و بختیاری پخش شد، گفت: استان چهارمحال یکی از استان پر ظرفیت کشور است که با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو است. وی گفت: مشکلات کم آبی، بیکاری، تورم بالا، نبود شبکه حمل و نقل مناسب و… از مهمترین مسائلی است که در این استان وجود دارد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئله آب یکی از مهمترین مسائل این استان است که حل این مشکل از مهمترین برنامه‌هایم چه در این استان و استان‌های دیگر است. وی تاکید کرد: طرح‌های مختلفی برای حل مشکلات آب در سطح کشور در نظر گرفتیم که مهمترین آن طرح قنات ملی ایران است که مسئله کمبود آب فلات مرکزی را حل می‌کند. وی گفت: تأمین آب مناطق مختلف کشور از منابع مطمئن‌تر در دستور کارم است تا از ایجاد اختلاف بین مناطق جلوگیری شود و برادری‌ها حفظ شود. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ضعف در بخش حمل و نقل از دیگر مشکلات در این استان به شمار می‌رود که در دستور کار است این بخش را توسعه دهیم.

منبع:مهر

رئیسی به صید ترال برچسب تخلف زد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ارتباط تلویزیونی با مردم هرمزگان با اذعان به اینکه استان هرمزگان از بزرگترین بندرگاه‌های تجاری کشور برخوردار است، اظهار کرد: ۸۰ درصد مبادلات اقتصادی کشور از طریق بنادر استان هرمزگان صورت می‌گیرد. از این رو شرایط ویژه و وضعیت خاصی برای این استان نیز ایجاد کرده است. رئیسی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری در هرمزگان یکی از ضروریات این استان است، تاکید کرد: در صورتی که اقتصاد دریا محور فعال شود، در کنار آن کشور و هرمزگان نیز رونق می‌گیرد و شاهد معظل بیکاری در این استان نخواهیم بود. رئیسی گفت: توسعه سواحل مکران و توسعه بنادر نیاز به برنامه دارد و با یک برنامه ریزی و تدوین نقشه راه دقیق و جامع می‌توان بنادر را توسعه داد و شاهد رونق تجاری بود. وی با بیان اینکه صید ترال توسط افراد منفعت طلب راه افتاده است، افزود: صید ترال یکی از مشکلات جدی و رنج آور برای صیادان هرمزگانی است که توسط تعدادی افراد منفعت طلب صید ترال نیز راه انداخته‌اند. وی با بیان اینکه با قاطعیت جلو صید ترال خواهم گرفت، اضافه کرد: صید و صیادی باید بر اساس ساز و کار درست صورت بگیرد به طوری که هم صیاد سود ببرد و هم ظرفیت‌ها از بین نرود.

منبع:مهر

قاضی‌زاده هاشمی از انصراف،انصراف داد

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: میدان را باز کنید، می‌خواهیم ایران جدید را بسازیم. وی تاکید کرد: بر اساس وظیفه شرعی و با تکیه بر اعتماد مردم و توجه به مطالبات و لطف گسترده هموطنان که پس از مناظره‌ها شاهد هستیم، به لطف الهی تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود. پیش به سوی دولت سلام.

منبع:مهر

تنور انتخابات سمنان گرم شد

محمدرضا یوسف‌نژاد*: با شروع تبلیغات رسمی در کنار فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌ها، هواداران کاندیداها به ویژه در رسانه‌ها و فضای مجازی، لحظه شماری برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است. تنها پنج روز دیگر به یکی از رویدادهای مهم سیاسی کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده و در این فاصله تنور انتخابات در استان سمنان رفته رفته داغ‌تر شده و شور و حال انتخاباتی در آن هر لحظه در حال بالا رفتن است. با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و عمومیت یافتن آن، علاوه بر دنیای حقیقی و محافل عمومی این روزها این فضا نیز در استان سمنان متأثر از رخداد انتخابات است. برخلاف دوره‌های قبل که تبلیغات کاغذی کاندیداها به عنوان یکی از فعالیت‌های تبلیغی مهم مطرح بود به نظر می‌رسد در این دوره علاوه بر تبلیغات میدانی، تمرکز اصلی نامزدها برای معرفی و تبلیغ به فضای مجازی گره خورده باشد. ستادها و هواداران نامزدها در استان سمنان از مدتی قبل و پیش از شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی در شبکه‌های مجازی اقدام به راه اندازی کانال و گروه کرده‌اند و از ظرفیت این فضا برای معرفی و تبلیغ کاندیدای مورد نظر استفاده می‌کنند و این روزها این کانال‌ها به تریبونی برای بیان وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی نامزدها و بحث و گفتگو در مورد برنامه‌های آنها تبدیل شده‌اند. بازار برگزاری جلسات انتخاباتی در سمنان و سایر شهرستان‌های این استان نیز داغ است و برخی نامزدها از جناح‌های مختلف با حضور در برنامه‌هایی با عناوینی مختلف و همچنین در دیدار با گروه‌ها و اقشار مختلف به بیان برنامه‌ها و شعارهای خود می‌پردازند و اعضای ستادهای تبلیغاتی شأن صحبت‌های آنان را در فضای مجازی در بازنشر می‌کنند. در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه‌های استان اعم از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نشریات نیز به تکاپو افتاده‌اند و به تولید محتوا در زمینه این رخداد شامل خبر، گزارش، تحلیل، میز گرد و دعوت و گفتگو با نامزدها می‌پردازند. مسئولان استان سمنان نیز در سخنرانی‌های مختلف خود از مردم برای حضور گسترده و با شکوه در انتخابات دعوت کرده‌اند و در همه برنامه‌هایی که حضور دارند از تریبون‌های موجود برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی استفاده می‌کنند.

منبع:مهر

دژپسند به اظهارات بورسی نامزدها پاسخ داد

فرهاد دژپسند با اشاره به ۳ دلیل اقتصادی در خصوص ریزش بازار سهام گفت: در ابتدای سال ۹۹  نرخ سود بین بانکی حدود ۹ درصد بود که در همان مقطع رشد بازار سهام آغاز شده است اما در اواخر خرداد به صورت ناگهانی نرخ سود بین بانکی تقریبا دو برابر شد و به حدود ۱۸ تا ۱۹ درصد رسید این موضوع یک سیگنال منفی برای بازارهای مالی محسوب می‌وشد و تنها محدود به اقتصاد ایران نیستوی افزود: در سال ۹۹ نه تنها نرخ سود بین بانکی تغییر کرد بلکه نرخ سود سپرده‌های یکساله از ۱۵ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافت، از سوی دیگر با وجود آنکه تاکنون به سپرده‌های دو ساله برای بانکها تعیین نشده بود، بانک مرکزی مجوز ایجاد سپرده‌های دو ساله با نرخ ۱۸ درصد را صادر کرد. دژپسند با بیان اینکه افزایش نرخ بین بانکی در فروش اوراق دولتی نیز تأثیر منفی شدیدی داشت، گفت: وقتی در بازار بین بانکی نرخ بهره ۲۲ درصد باشد هیچ بانکی حاضر نیست اوراق دولتی با نرخ حداکثر ۲۰ درصد را خریداری کند. یعنی بانکها ترجیح می‌دهند با نرخهای بالاتر از نرخ اوراق به سایر بانکها پول قرض دهند، اما اوراق دولتی را خریداری نکنند. به هر حال آنچه واضح است که بازارهای مالی از جمله بورس به شدت نسبت به نرخ بهره حساس هستند و با کوچکترین تغییری سیگنال منفی و یا مثبت دریافت می‌کنند.

منبع:تسنیم

فهرست انتخاباتی جبهه پایداری اعلام شد

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهر تهران در این سال‌ها، علی الخصوص در چهار سال گذشته، بواسطه تسلط شهرداران و سایر مدیران شهری ناکارآمد بر مناصب مربوط به حوزه مدیریت شهری، حال و روز خوبی را سپری نکرده است، افزود: بر همه گروه‌های جریان‌ انقلاب لازم است که توجه لازم را به انتخابات شورای شهر داشته باشند که ان‌شاءالله در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر، شاهد کنار زدن مدیرانی که به هیچ عنوان اعتقادی به عدالت محوری در مدیریت شهری ندارند، توسط مردم عزیز باشیم. وی گفت: باید همگی با هم عرصه را برای ورود جوانان انقلابی که برنامه اجرایی برای توزیع عادلانه امکانات و خدمات دارند، آماده کنیم. با داشتن یک شورای انقلابی و عدالتخواه و ضدفساد است که می‌توان به آینده‌ای بهتر برای شهر تهران امید داشت. متقی‌فر با بیان اینکه مردم امروز نسبت به فساد افسارگسیخته و ناکارآمدی شهرداری های مناطق تهران معترض‌اند، گفت: شورای شهری که درک درستی از ساختارهای فسادزای شهرداری‌ها نداشته باشد، نمی‌تواند فرایندها و ساختارها را پالایش کند. سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در همین راستا "ائتلاف بزرگ برای مردم" فهرستی از جوانان خدوم، مومن، متخصص و کارآمد را تهیه کرده است تا انشاءالله شاهد پیروزی جریان انقلاب در این دوره از انتخابات شوراهای شهر باشیم. وی افزود: نکته قابل توجه این فهرست این است که صلاحیت کاندیداهای این فهرست همگی از ابتدا تایید شده بود و هیچ کدام تحت تاثیر رایزنی‌ها و فضاهای مرسومی که جریان‌های قدرت و ثروت ایجاد می‌کنند، تایید صلاحیت نشدند. متقی‌فر ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نقش آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، قاطبه اعضای این فهرست را جوانان تشکیل می‌دهند که انشاءالله پس از پیروزی منشأ تاثیر و خدمات فراوان به مردم شریف تهران باشیم. وی با بیان اینکه اسامی اعضای فهرست "ائتلاف بزرگ برای مردم" که مورد حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جریان گام دوم انقلاب اسلامی، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی، حزب زنان جمهوری اسلامی، حزب نیک اندیشان ایران اسلامی، جریان مردمی جماران، جمعیت تعالی ایران اسلامی، مرکز بررسی‌های راهبردی جنبش دانشجویی، رزمندگان حزب‌الله و ستاد مردمی برای مردم (ستاد مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی) است اعضای این فهرست را به شرح ذیل اعلام کرد: سیدمحمدرضا حسینی،محمد خزاعی،جعفر فرجی،مجید حسینی،علی عبدی،حسین قرایی،امیرجاویدپور،هاشم داداش‌پور،زهرا حیرانی شبانی‌پور،سمیه السادات حسنی‌حلم،سیدمهدی زریباف،حامد عطاری،سیدمرتضی محمودی،اسماعیل احمدی،رضا پوریافر،نعمت‌اله حکیم،سیدمرتضی حسینی،حامد علامتی،عرفان خسرویان چم‌پیری،عبداله دارایی،سیدمحمد موسوی گزافرودی همچنین گزینه اصلح و مورد تایید ائتلاف بزرگ برای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است. همچنین گزینه‌های مورد حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری تهران آیت الله اعرافی، آیت‌الله مصلحی و آیت‌الله دانش‌زاده مومن خواهند بود.

منبع:تسنیم

مردم پای سخنان انتخاباتی رهبر انقلاب مینشینند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه‌ی برگزاری سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۰ به صورت زنده و مستقیم با ملت ایران سخن خواهند گفت. این برنامه از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

منبع:تسنیم

کمپین «۵ میلیون زنگ، ۵ میلیون رأی» راه‌اندازی شد

گروهی از جوانان برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، کمپین ۵ میلیون زنگ ۵ میلیون رأی راه‌اندازی کرده‌اند. این جوانان با توجه به تاثیر افزایش مشارکت مردم در انتخابات با افزایش قدرت و اقتدار ملی، تصمیم گرفته‌اند از طریق تماس‌های شفاهی با افرادی که احتمالاً برای شرکت در انتخابات مردد هستند، آن‌ها را به حضور پای صندوق‌های رای و استفاده از حق انتخاب خود ترغیب کنند. این تصمیم از آنجا نشأت گرفته است که بخش اعظم مرددین برای مشارکت، علت این تردید را نارضایتی از وضع موجود و به‌خصوص عملکرد دولت آقای روحانی در مسئله اقتصاد ومعیشت و اشتغال و ... عنوان می‌کنند. این جوانان معتقدند که باید با مرددین صحبت و آن‌ها را اقناع کرد که چشم‌پوشی از حق انتخاب، راه مناسبی برای اعمال حق اعتراض نیست و می‌توان با انتخاب‌های بهتر، اوضاع را در آینده بهبود بخشید. این گروه از همه جوانان و معتقدان به ضرورت مشارکت خواسته است که آن‌ها نیز دست‌کم از طریق تماس با ۵ الی ۱۰ نفر از آشنایان خود، آن‌ها را به استفاده از حق رای خود فرابخوانند.

منبع:تسنیم

«شورای هم‌اندیشی اهل‌سنت ایران» نامزد منتخب خود را اعلام کرد

«شورای هم‌اندیشی اهل سنت ایران» در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ملاحظه برنامه‌های نامزدها و نیز شرایط حاکم بر کشور و وضعیت خاص این دوره از انتخابات، با اکثریت آرا آیت الله سید ابراهیم رئیسی را گزینه‌ی مناسب این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری دانست. متن بیانیه‌ی شورای هم‌اندیشی اهل سنت به شرح زیر است: ملّت بزرگ ایران، اهل سنّت شریف ایران، اقوام سرافراز ایران اینک که در آستانۀ انتخابات سرنوشت‌ساز دیگری ایستاده‌ایم شایسته است از حق برگزیدن رئیس‌جمهور جدید ایران بهره بریم و در انتخابات مشارکت نماییم. گذر از تنگناهای دشواری که ملّت بزرگوار ایران را به مشقّت افکنده است با حضور در انتخابات و برگزیدن مناسب ترین گزینه ازمیان نامزدها امکان خواهد یافت. برای حضور آگاهانه  در این انتخابات و درنظر گرفتن همه جوانب، با راهنمایی و هدایت حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و برخی علمای مطرح اهل سنت کشور، جمعی از عالمان دینی، نخبگان دانشگاهی و فرهیختگان اهل سنت از مناطق و استان‌های سنی‌نشین ایران در قالب «شورای هم اندیشی اهل سنت ایران» در مرکز کشور گرد هم آمدند و با نامزدهای شاخص این دوره از انتخابات و مسئولان ارشد ستادهای انتخاباتی آنان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدارها، دیدگاه‌ها و مطالبات اهل سنت ایران در سه بخش کلی که هرکدام چندین زیربخش را شامل بود، مطرح شد: الف. شایسته‌سالاری و مشارکت‌دادن نخبگان اهل سنت و اقوام در نظام برنامه‌ریزی، اجرایی و مدیریتی در سطوح کشوری و منطقه‌ای؛ب. اجرای اصل ۱۲ قانون اساسی و سایر اصول ناظر بر آزادی و احترام به ارزش‌ها و مناسک مذهبی اهل سنت و رفع فشارهای مذهبی درجهت تقویت اصل برابری و برادری؛ج. توسعه امور زیرساختی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق سنی‌نشین برای بهبود رفاه اجتماعی مردم. این دیدگاه‌ها و مطالبات با استقبال نامزدها و مسئولان ارشد ستاد آن‌ها روبه‌رو گردید و برخی نامزدهای حتی اعلام آمادگی کردند تا برای اجرای آن‌ها تعهد مکتوب بسپارند. «شورای هم‌اندیشی اهل سنت ایران» پس از جلسات و بحث و گفت‌وگوهای بسیار، با ملاحظه برنامه‌های نامزدها و نیز شرایط حاکم بر کشور و وضعیت خاص این دوره از انتخابات، با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی می‌تواند گزینۀ مناسب این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. شورا امید دارد ایشان پس از توفیق در انتخابات پیش‌رو، در عرصه خدمت به مردم بزرگ ایران با توکل بر خداوند رحمان و همکاری سایر قوا و بهره‌گیری از نیروهای شایسته و توانمند کشور به‌ویژه نخبگان اهل سنت ایران گام‌های اساسی بردارد و درکنار خواسته‌های عمومی ملّت ایران، مطالبات به‌حق و قانونی اهل سنت و اقوام ایران را جامه عمل پوشاند. با آرزوی سربلندی ملّت بزرگ ایران

منبع:تسنیم

دولت سلام برنامه شهر به شهر ارائه کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از استخراج ظرفیت‌های مختلف شهرهای کشور از سوی تیم همراه خود خبر داد و گفت: برای شهر به شهر کشور برنامه‌ریزی دارد. قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با مردم استان سمنان که از شبکه استانی مرکز سمنان پخش شد بر لزوم مرکزیت‌زدایی از پایتخت تاکید و اظهار کرد: باید به تعداد شهرستان‌های موجود در کشور پایتخت داشته باشیم. وی از تفویض اختیار وزاری دولت خود به فرمانداران شهرستان‌های استان کشور خبر داد و افزود: باید اختیارات کشور که از در سیستم برنامه‌ریزی فعلی از همه کشور گرفته و اختصاصا در اختیار وزرا قرار گرفته به مسوولان محلی واگذار شود. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سلسله مراتب مدیریتی که در اختیار کشور قرار دارد به علت عدم برخورداری از اختیارات لازم پاسخگو نیست و لذا دولت سلام برای این مهم برنامه دارد. وی با اذعان به اینکه همه اختیارات وزرا در دولت سلام به فرمانداران داده می‌شود تصریح کرد: همچنین بودجه شهرستان‌های مختلف نیز به طور مستقیم به فرمانداران و شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها داده می‌شود. قاضی‌زاده هاشمی با اذعان به اینکه در دولتش برای هر شهرستان کشور نیز یک ماموریت ملی تعریف خواهد شد اضافه کرد: یعنی در این برنامه  جدا از اینکه هر شهرستان مسوولیت اداره خود را دارد بلکه پایتخت یک حوزه خاص در سطح کشور نیز خواهد بود. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ظرفیت‌های چند شهرستان این استان اشاره و خاطرنشان کرد: آب‌های زیرزمینی شهرستان دامغان برای کشت و توسعه باغات پسته از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است همچنین این شهرستان از نظر قالی‌بافی و معادن و سنگ‌های معدنی از پتانسیل بالایی برخوردار است اما متاسفانه این سنگ‌ها فراوری نمی‌شوند. وی از سمنان به عنوان یک شهر دانشجویی نام برد و گفت: شهر سمنان ۱۲ هزار دانشجو دارد که عمدتا دانشجوی غیربومی هستند متاسفانه با وجود این ظرفیت‌ها بیکاری در سمنان افزایش داشته است. قاضی‌زاده هاشمی همچنین از شهرستان شاهرود به عنوان شهری تاریخی و دیار عرفا و علما نام برد و افزود: شاهرود ۱۰درصد کل انگور کشور را تامین می‌کند لذا باید صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان توسعه بیابد. وی از گرمسار به عنوان شهر مردم سخت‌کوش نام برد و گفت: هم گرمسار و هم ایوانکی به علت نزدیکی به تهران می‌تواند سرریز خدمات تهران را انجام دهد. وی در پایان خطاب به مردم استان سمنان گفت: جوانان این کشور در دولت سلام آمدند نه برای کل کشور و یا مرکز استان بلکه برای همه شهرهای کشور شهر به شهر برنامه‌ریزی کرده تا توسعه سرزمینی در کشور اتفاق بیفتد.

منبع:ایسنا

دولت اقدام و عمل مشی استانداری را تغییر داد

محسن رضایی گفت: انتصاب استانداران به این صورت است که ۱۰ نفر کاندیدا شده و سپس جمعی از نخبگان ارزیابی و برنامه های آنها را مطرح و رتبه بندی و در نهایت دو یا سه نفر به دولت معرفی و پس از ارزیابی مجدد یک نفر به عنوان استاندار معرفی خواهد شد. رضایی گفت: دولت ما می خواهد، قدرت، زندگی، دولت، ثروت و پیشرفت را برای همه با تکیه به حمایت های مردم رقم بزند و در دولت اقدام و عمل دوباره استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم , مناطق اقتصادی ایجاد کنیم و به آنان اختیار دهیم و دادن اختیار و مسئولیت به استان ها، به این معناست که به طور مثال، سپرده های مردم در همان استان باید سرمایه گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد سپرده های هر استان به تهران منتقل و سپس این سپرده ها تبدیل به ارز شده و از کشور خارج شود.قرار نیست تهران استان ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند، ما به این استثمار نو پایان می دهیم و به استان ها اختیار و مسئولیت می دهیم و در استان ها قطب های اقتصادی ایجاد می کنیم , در دولت اقدام و عمل اینگونه نیست که از تهران نسخه‌ای واحد برای استان ها صادر شود. وی ادامه داد: دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است، زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است، در دولت ما، برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک نخبگان همان استان تنظیم شده و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص آن نوشته نشده باشد.نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت ها، مزیت ها، استعدادها و قابلیت های مردم هر استان است و دولت اقدام و تحول، متناسب با ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت ها وتوانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه و اجرا می کنیم.

منبع:ایسنا

مهرعلیزاده پیچ خطیر کشور را گوشزد کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز کشور در مقطع تاریخی خطیری قرار گرفته است. محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه تلویزیونی شبکه سیمای این استان افزود: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته و مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات بسیار و پیچیده در کشور بیابند و با انتخاب‌شان خدمتگزاری را بر سر کار بیاورند که با تمام معنا در خدمت مردمش باشدنامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون در انتهای دوره دوم دولت وقت هستیم، باوجود اینکه مردم انتظارات زیادی داشتند و با کار ارزشمندی تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت با تمام تلاش‌های دولت و مجموعه نظام و با یادآوری، مراقبت و نظارت های عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، قوی ترین معاهده بین المللی بود که ایرانیان توانستند نظریات خود را اعلام و اعمال کنند. مهرعلیزاده افزود: فکر می کردیم برجام می توانست سرمایه های خارجی، راه های صادرات، واردات و توسعه را بگشاید که آمریکا با دانستن این موضوع راه را بست و فکر می کردند که با خروج و بی اثر کردن برجام، فشار اقتصادی، تحریم اشخاص و سازمان ها می توانند به مردم فشار وارد کنند و نظام را بر اندازند. وی اظهارکرد: عده ای می‌خواهند به شکل تمامیت خواهی بر همه ارکان مملکت فائق بیایند و دیدگاه های تنگ نظرانه خود را اعمال کنند. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اکنون با تکیه بر تجربیاتم در امر برنامه ریزی، اقتصاد، مالی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، کسی هستم که می‌دانم مشکلات کجاست. مشکل ما راه اندازی تولید، از بین بردن رانت ها، قطع ارز ۴۲۰۰ تومان است. مهرعلیزاده عنوان کرد: مردم عزیز این بار با دقت مطالعه کنید، مشکل کشور ما اقتصاد است و این مشکل را کسی می تواند حل کند که مسائل اقتصادی را می فهمد، تکیه کردن به فردی امنیتی، فرهنگی، نظامی یا حقوقدان قضیه را حل نمی کند. وی بیان کرد: دولت من دولت زندگی نام دارد، یعنی معیشت خوب مردم و زندگی آبرومندانه، شرافتمندانه، برازنده ایرانی، شادابی، امید، افتخار، عزت و اعتماد است.

منبع:ایسنا

آخوندی به رئیس‌جمهور نامه اعتراضی زد

عباس آخوندی از نامه‌نگاری به رئیس‌جمهور درباره ورود به ماجرای عدم احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و تقاضا از روحانی برای ورود به این موضوع در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی خبر داد. عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم به عنوان داوطلب نامزدی ثبت‌نام کرد اما صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد، نامه‌هایی را که در اعتراض به این موضوع به رئیس‌جمهور نوشته و پاسخی را که از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری دریافت کرده، در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده است.پس از آن که در روز سه‌شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۰ نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام و اسامی هفت کاندیدای احراز صلاحیت شده اعلام شد، بسیاری از ناظران و داوطلبان نامزدی به نوع بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان اعتراض کردند و حتی روز شنبه هشتم خرداد اعلام شد که رئیس‌جمهور در راستای اصل ۱۱۳ قانون اساسی در رابطه با چگونگی اعمال نظر و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال کرده است. موضوعی که البته چندان مورد توجه شورای نگهبان قرار نگرفت. به هر حال عباس آخوندی که یکی از داوطلبان نامزدی در انتخابات بود که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد در اعتراض به این موضوع در ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت و نسبت به نتایجی که از سوی شورای نگهبان اعلام شده اعتراض کرد و از رئیس‌جمهور خواست به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از رهبری، به اعتراض او نسبت به اجرای درست قانون اساسی رسیدگی شود. در بخشی از نامه آخوندی خطاب به روحانی آمده است: «سخنگوی شورای نگهبان اعلام نموده است که امکان اعتراض به نظر شورا از سوی افراد ذینفع وجود ندارد چرا که شورا در این ارتباط اقدام به رد و یا تایید صلاحیّت نمی‌کند و تنها عدم احراز صلاحیّت را بیان می‌دارد. استدلال حقوقی شورای نگهبان بر این مبنا استوار است که چون موضوع عدم احتراز، امری درونی و عدمی است، بنابراین، اعتراض به نظر شورا بی‌معنی و ناممکن است. ولی واقعیّت این است که نتیجه‌ی قهری عدم احراز و ردِّ صلاحیّت یکی است. نامزدهایی که صلاحیّت‌شان مورد احراز قرار نمی‌گیرد در عمل، از حقوق اجتماعی بدون استناد قانونی محروم می‌شوند که این بر خلاف اصل‌های بیستم، بیست و دوم و سی‌وهفتم قانون اساسی است و هم چنین  حقِّ انتخاب مردم محدود می‌گردد که آن نیز با اصل‌های ششم و پنجاه و ششم قانون اساسی مغایرت دارد و جنابعالی در این ارتباط به عنوان مجری قانون اساسی مسئولیّت مستقیم دارید.» آخوندی در این نامه به بند نهم اصل ۱۱۰ قانون اساسی که در آن آمده "صلاحیّت‏ داوطلبان‏ ریاست‏ جمهوری‏ از جهت‏ دارا بودن‏ شرایطی‏ که‏ در این‏ قانون‏ می‏ آید، باید قبل‏ از انتخابات‏ به‏ تأیید شورای‏ نگهبان برسد"، استناد کرده و بر اساس آن نتیجه گرفته است که دلیل سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این‌که "شورا در مقام رد و یا تایید نیست و تنها در مقام احراز و عدم احراز است"، با متن مذکور در این اصل به صراحت مغایرت دارد.

منبع:ایسنا

آیت الله سبحانی بیانیه انتخاباتی داد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای همگان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد.در بیانیه‌ این مرجع تقلید آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرّقوا»، وحدت کلمه نعمت الهی است که برای خود برکاتی دارد. خداوند منّان امر می‌کند که همگان به «حبل‌الله المتین» تمسک جویند. بیانیه‌ ادامه یافته است: با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم؛ ان شاء الله مشکلات موجود به فضل الهی و در پرتو وحدت کلمه برطرف می‌شود. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

ایران با خطر ورشکستگی آبی مواجه شد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما با ورشکستگی آبی در کشور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تا ۳۰ درصد آب سالم شرب در شبکه‌های فرسوده توزیع هدر می‌رود و با کمک بخش خصوصی و بدون پول دولت می‌توانیم این وضعیت را اصلاح کنیم. ۷۰ درصد آب در کشاورزی مصرف می‌شود و می‌توان با کشت گلخانه ای حتی در کم‌آب ترین مناطق کشاورزی کنیم. وی ادامه داد: شیرین کردن آب هم از دیگر طرح‌هایی است که می توان انجام داد و هم اکنون هم شاهد هستیم که آب خلیج فارس را در کارخانه‌های آب شیرین کن در بندرعباس شیرین می‌کنند و این خط تا کرمان و خراسان و دیگر مناطق کم‌آب می رود و می‌توان به این طریق آب مورد نیاز مردم و صنایع را تامین کرد.

منبع:ایرنا

دادستانی کل به داوطلبان هشدار داد

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق  اکبری در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان ، شرایط انتخابات ۲۸ خرداد در کشور را حساس توصیف کرد و افزود:  ایجاد شبهه در اصول اساسی نظام، اقدام دو قطبی های کاذب، تردیدافکنی برای شرکت در انتخابات و ایجاد اخلال در روند برگزاری اعم از قبل ، حین و بعد از انتخابات از اهداف دشمنان است . وی ادامه داد : مردم با بصیرت ایران اسلامی از دیرباز پشتیبان ولایت فقیه و نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بودند و در شرایط فعلی با مشارکت پرشور خود در انتخابات و همچنین انتخاب فرد یا افراد اصلح، دشمنان را مایوس می کنند. رئیس کل دادگستری مازندران اجرای صحیح مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی را مهم ارزیابی کرد و گفت : اعضای ستاد انتخابات بویژه دستگاه های امنیتی و انتظامی با بهرمندی از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی خود باید شرایط و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و به دور از هرگونه تخلفی را فراهم کنند. وی بر ضرورت رعایت دستور منع قانونی برگزاری تجمعات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و افزود : برابر مصوبات مراجع ذیصلاح هرگونه تجمع برای انتخابات شوراها ممنوع است و تجمعات و برنامه های انتخاباتی ریاست جمهوری نیز باید با دریافت مجوز قانونی و برابر ضوابط و قوانین بویژه رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا باشد. اکبری برگزاری انتخابات در فضای امن و سالم را بسیار ضروری دانست و گفت : نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا با توجه به استقبال گسترده عموم مردم و شور انتخاباتی باید از هرگونه اظهارات و اقدامات تنش زا که امنیت فضای انتخاباتی را به مخاطره می اندازد ، پرهیز کنند. رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات مازندران  از رسیدگی به پرونده های قضایی انتخابات در شعب ویژه خبر داد و افزود : پرونده های قضایی که در رابطه با روند برگزاری انتخابات و همچنین تبلیغات انتخابانی تشکیل شود در شعب ویژه انتخابات و به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد. طبق آمار رسمی ستاد انتخاب مازندران ، چهار هزار و ۵۲ شعبه اخذ رای سیار و ثابت شهری و روستایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده است . انتخابات شوراها در مازندران در ۶۲ نقطه شهری و بیش از ۲ هزار و ۲۲۴ روستایی برگزاری می شود.

منبع:ایرنا

قاضی زاده هاشمی شگرد آمریکایی‌ها را رو کرد

وقتی کشوری، وارد مذاکره با کشور دیگری می شود، هدفش کسب منفعتی است. یعنی باید منافع طرفین روشن شود که چیست و بدانیم موضوع مذاکره چیست و روش حصول و ضمانت آن چیست. خیلی از کشورها، سابقه مذاکرات طولانی‌مدت با آمریکایی ها را دارند، مذاکرات طولانی مدت بدون نتیجه. این یک روش آمریکایی است که خواسته های کشور مقابل خود را مستهلک می کند و ذره ذره، آن ها را وادار به عقب‌نشینی می کند. مثل کاری که قبلا با فلسطینی ها، چینی ها، کره شمالی و کشورهایی مثل این انجام شده است؛ پس این یک استراتژی آمریکایی است. چگونه می توان آمریکایی ها را وادار کرد که دست از این استراتژی خود بردارند؟ وقتی که زمان به ضرر آمریکایی ها باشد نه به نفعشان؛ که هرچه قدر بیشتر طولش بدهند، ضرر بیشتری بکنند. وگرنه بدون دلیل، مذاکرات را کش خواهند داد. کی زمان به ضرر آمریکایی ها می شود؟ وقتی که روند صعودی اقدامات در ایران شکل بگیرد. اگر این روند صعودی اقدامات شکل بگیرد و موجب ضرر آمریکایی ها و متحدین آن در منطقه تمام شود، آن ها عجله خواهند کرد تا زودتر به نتیجه برسند. مثل کاری که در مذاکرات ابتدایی انجام دادند. چرا مدتی طولانی طولانی، جان کری وزیر خارجه امریکا به ژنو و وین آمد و مستقر شد تا (مذاکرات را) به نتیجه برساند؟ چون زمان به ضرر آمریکایی ها بود. مذاکرات یک متن دارد، یک کنار متن دارد؛ آن کنار متن از خود متن مهم‌تر است و اینکه شما آن کنار متن را ساماندهی کنید. بنابراین، من مطمئنم آمریکایی ها خیلی زود با دولت ما به نتیجه می رسند؛ مجبورند.

منبع:فارس

زاکانی دعوت به همگرایی کرد

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به جریان فکری نامزدهای فعلی ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: این هفت نفر نامزد شبیه هم نیستند، کما اینکه دو نفر یک تفکر و پنج نفر یک تفکر دیگر را دنبال می‌کنند، باید توجه کنیم که خودمان چه چیزی را می‌پسندیم و براساس همان دست به انتخاب بزنیم. نداشتن امکانات نیز یکی از دروغ‌هایی است که تفکر اول آن را در اذهان حاکم کرده است. زاکانی تاکید کرد: مملکت مشکل دارد و گل و بلبل نیست اما انسداد ندارد، اینها دروغ می‌گویند که کشوذ انسداد دارد چرا می‌خواهند خود را نشان دهند. زاکانی در ادامه متذکر شد: از اردیبهشت سال ۹۷ ترامپ از برجام خارج شد و در مورد فروش نفت مشکل ایجاد شد و به موازات آن رویکرد دولت با مردم تغییر کرد، به آنها راست نگفت، دست در جیب مردم کرد و خیانت بزرگ انجام داد تا جایی که ارزش پول ملی را به بدترین وجه کاهش داد تا بتواند خود را اداره کند، البته اگر ولخرجی نبود می‌توانستند اداره کنند. بنابراین یک دوره با خام فروشی دولت اداره می‌شد و روحانی با تورم و دست کردن در جیب مردم کشور را اداره کرد اما راه سوم برای اداره کشور وجود دارد و آن تولید است که اقتضائات آن در کشور وجود دارد اما بی‌توجهی نسبت به آن صورت می‌گیرد. زاکانی در ادامه ابزار کرد: اگر کسی گفت به من رای دهید و به فردی غیر از من رای ندهید حتما ریگی در کفش دارد. جریان انقلاب نسبت به این پنج نفر ارجحیت دارد و باید دید در این جریان چه کسی ارجح است و به سراغ آن رفت، که این کاملا مشخص است. در حقیقت جریان فکری که معتقد است با توانایی‌های داخلی می‌توان کشور را اداره کرد پنج نماینده دارد، کشور دچار انسداد نیست و مشکلات عمده نیست. وی با تأکید بر حضور مردم در پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: حضور در  پای صندوق ضرورت جدی است، و انتخاب یک راه و جهت که توجه معطوف به توامندی داخلی و استفاده از همه فرصت‌های داخلی و خارجی دارد، ضرورت دارد. ما در کل دنیا ۲ رایزن اقتصادی داریم در حالی که ترکیه تنها در عراق ۲۲ رایزن اقتصادی دارد، برخی مسئولین خودشان کاسب هستند باید دید چه کسی می‌تواند کشور را اداره کند و اگر کسی ضمن تکیه به ملت از رهبری تبعیت کرد، پیروز است. این پنج نامزد باید باهم صحبت کنند که مردم را گرفتار تشتت نکنند و  باهم هم افزایی داشته باشند. وی گفت: امروز امتحان بزرگی برای نامزدها است اینکه مردم را به خود دعوت می‌کنند یا به انقلاب، هر پنج نفر جدی کار می‌کنند اما آیا باید تا پایان انتخابات بمانند؟ نباید اجازه داد سال ۹۲  تکرار شود که فردی بیاید، کشور را به خاک سیاه نشاند و وزرا ماه به ماه التماس کنند اورا ببینند اما او وقت ندهد.وی افزود: باید پنج نامزد به سمت همگرایی برویم، البته ما در مناظرات دعوا نکردیم اما افرادی که دست خالی داشتند مانع از این شدند که بتوانیم برنامه‌های خود را به صورت بایسته و شایسته مطرح کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha