شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهرام عبدلی

حوزه / یک بازیگر گفت: سریال «صبح آخرین روز» با وجود اینکه مورد استقبال مخاطب واقع شد، اما می‌توانست برای بهتر شدن کار از تیم بازیگری بهتری بهره برد.

شهرام عبدلی؛ بازیگر سریال «صبح آخرین روز» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: این را نمی‌توان کتمان کرد که تعداد مخاطبان تلویزیون کم شده‌اند، اما با وجود این نقیصه «صبح آخرین روز» توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. کارگردانی حسین تبریزی نیز بسیار حرفه‌ای است. وی به خوبی می‌داند چگونه داستان را باید به شکلی تاثیرگذار روایت کرد.

این بازیگر ادامه داد: به‌نظرم سریال می‌توانست در عرصه بازیگری، تیم بهتری داشته باشد؛ امری که اگر رخ می‌داد معتقدم به بهتر دیده شدن کار کمک می‌کرد، زیرا کارهایی با محوریت مفاخر و شهدا باید از وجود بازیگران کاملاً خبر سود برد ولیکن باز هم می‌گویم درمجموع سریال توانسته نمره قبولی دریافت کند.

عبدلی در پاسخ به این سوال که از مردم اظهارنظرهای مستقیم پیرامون سریال، دریافت کرده؟ گفت: دوست ندارم چیزی را به دروغ بیان کنم برای همین به شخص پیرامون این مجموعه، اظهارنظری از مردمی که با آنها روبه‌رو شده‌ام، دریافت نکرده‌ام!

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهدا باید با قدرت فیلمسازی کنیم، بیان کرد: امروز جوانان ما در معرض فیلم‌ها و سریال‌های خارجی هستند، برای همین اگر نتوانیم مفاخر و بزرگان خود را به درستی معرفی کنیم، جوانان الگوهای خود را از تولیدات خارجی انتخاب می‌کنند، درصورتی‌که بهترین قهرمان‌ها در کشورمان وجود دارند.

این بازیگر مثال زد: به یاد دارم در کودکی سریالی پخش روی آنتن می‌رفت که در آن قصه سید جمال الدین اسد آبادی روایت می‌شد. این مجموعه باعث شد بسیاری از مردم این شخصیت را بشناسد، درحالیکه اگر چنین کاری نبود شاید عده‌ای کمی این چهره فاخر را می‌شناختند. نمونه‌های دیگری هم در این رابطه وجود داشتند. برای مثال سریال «میرزا کوچک جنگلی» یا فیلم «محمد رسول الله» از این دست تولیدات بودند، البته در فیلم محمد رسول الله بازی زیبای آنتونی کویین نیز بسیار حائز اهمیت بود تا چهره زیبایی از حضرت حمزه در ذهن ما خلق شود، درهمین راستا تاکید دارم فیلم‌هایی که محوریت آنها را مفاخر یا شهدا شکل می‌دهند از بازیگران خبره بهره برند.

این بازیگر در پایان تصریح کرد: چندی پیش تلویزیون گزارشی پخش کرد. در این گزارش خبرنگاری مقابل پل جلال آل احمد از مردم می‌پرسید که جلال کیست؟ جالب است بسیاری از جواب‌ها اشتباه بود! این ناآگاهی نتیجه کاری سینما و تلویزیون در پرداختن به شخصیت های بزرگ این سرزمین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha