دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ مسئول ستاد اقامه نماز جماعت دانشگاه آزاد علی آباد کتول گفت: بی احترامی و تهمت به کاندیداهای انتخاباتی از جمله خطرات مهم در زمان انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان،  علی گل در نشست بصیرتی "نفوذ و فتنه در کشور" در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول بیان کرد: دشمنان داخلی و خارجی با نفوذ و رخنه در جان مملکت، ضربه های محکمی را بر جبهه حق وارد کردند.

وی با اشاره به عوامل فتنه عنوان کرد: ضربه زدن به جبهه حق، نداشتن غیرت دینی در جامعه اسلامی، عدم بینش سیاسی صحیح، ناکارآمدی دولت‌ها و سازمان‌ها و سطحی نگری و ساده انگاری دشمنان از جمله عوامل نفوذ است.

این فعال فرهنگی به دیگر عوامل نفوذ بیگانگان اشاره کرد و گفت: اگر مردم جامعه اهل مطالعه نباشند و مسئولین دولتی، مشاوران امین و صادق نداشته باشند، براساس سخن امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه حتما مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرند.

گل، بی احترامی و تهمت به کاندیداهای انتخاباتی را از جمله خطرات مهم در زمان انتخابات دانست و عدم اعتماد به نیروهای نظامی و اطلاعاتی و عدم ارتباط با عالمان ربانی و انقلابی را موجب نفوذ دشمن در کشور معرفی کرد.

وی با اشاره به ویژگی های جریان نفوذ، خاطرنشان کرد: افرادی که برای نفوذ در احزاب مختلف وارد می‌شوند، افرادی مستعد و خلاق، با آموزش های مکرر و سواد کافی و حمایت های مالی و اطلاعاتی بسیار قوی در این عرصه وارد می‌شوند.

فعال فرهنگی، فتنه را به معنی گداختن طلا و جداکردن خالصی ها و ناخالصی ها دانست و اظهار کرد: آیات بسیاری از قرآن از جمله آیات ۱۹۱ و ۲۱۷ سوره مبارکه بقره به مسئله فتنه پرداخته است؛ همچنین در خطبه دوم نهج البلاغه امام(ع) فتنه را همراه با شک و تردید، اختلاف بین طبقات مختلف، بی ثباتی در ایمان و عدم تشخیص دوست و دشمن دانستند؛ لذا با این شرایط قطعا همه مردم در معرض فتنه هستند.

 گل با بیان اینکه از جمله منجی های انسان در مسئله فتنه، تبعیت از امر ولی فقیه است، گفت: در جریان فتنه یکی از بهترین نجات دهنده ها داشتن بصیرت دینی و انقلابی، مراجعه به سخنان رهبر انقلاب و تبعیت از آن است زیرا در طول تاریخ انقلاب اسلامی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فتنه‌های زیادی را با درایت خود خنثی کردند.

وی با استناد به فرمایشاتی از امام علی(ع) در نهج البلاغه ریشه فتنه را دنیا طلبی، خواهش های نفسانی، نا خالصی‌های اعتقادی، دیکتاتوری و بدعت گذاری دانست که بر اساس سخنان حضرت(ع) باید امواج فتنه ها را با کشتی های نجات در هم بشکنید و از راه اختلاف بپرهیزید.

فعال فرهنگی بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فتنه را حادثه ای غبار آلود دانست و گفت: در فتنه‌ها انسان توانایی تشخیص دوست و دشمن را از دست می‌دهند؛ لذا هر جا روشنگری و بینش سیاسی باشد دست دشمن در فتنه‌ها کوتاه می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha