شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ۵۰ بقعه متبرکه استان ویژه برنامه های دهه کرامت برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از مشهد، حجت الاسلام جمال  ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون  ویژه برنامه های دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان، گفت: با توجه به شیوع ویروس  کرونا برنامه ها  سبت به سال گذشته تغییرات عمده‌ای کرده است. امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۵۰ بقاع متبرکه استان جشن های دهه کرامت برگزار می گردد .

وی با اشاره به برنامه های عمومی دهه کرامت در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی، افزود: غبارروبی، نظافت، فضاسازی و آذین بندی بقاع متبرکه، توجه به اهمیت انتخابات و حضور پرشور مردم، با حضور مبلغان و اساتید حوزه های علمیه، مراسم سخنرانی و جشن های دهه کرامت برگزار می شود .

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی دهه کرامت، برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع بسته های تبرکی با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در شب و روز ولادت، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتواهای فرهنگی از جمله این برنامه ها خواهد بود .

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع متبرکه  و ایجاد ایستگاه های همه واقف باشیم با هدف ایجاد وقف برای مراسمات مذهبی و وقف های مشارکتی از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دهه کرامت خواهد بود .

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با بیان اینکه  مراسم بزرگداشت امام زادگان به صورت استانی و شهرستانی و تجلیل از اصحاب بقاع متبرکه با عنوان همایش ستارگان کرامت ۲۵ خردادماه برگزار می شود، افزود: اختتامیه موقوفه مهر فاطمی با ۸۰ هزار واقف و ۳۲۰ هزار سهم  در روز ولادت امام رضا(ع) با حضور هئیت امناء و مسئولین سازمان اوقاف برگزار خواهد شد.

وی در پایان افزود: همزمان با دهه کرامت  قرارگاه ازدواج آسان و فرزند آوری در ۱۵۰ مسجد با همکاری اداره کل اوقاف، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد هماهنگی امور خیریه این سازمان شروع به کار کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha