چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

حوزه/ خانواده های شهدا و جامعه بزرگ ایثارگران شهر مقدس قم و هیئت دعای سمات والدین شهداء قم در نامه ای به کاندیداهای ریاست جمهوری انتظارات خود را از آنان بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،خانواده های شهدا و جامعه بزرگ ایثارگران شهر مقدس قم و هیئت دعای سمات والدین شهداء قم در نامه ای به کاندیدا های ریاست جمهوری انتظارات خود را  از آنان بیان کردند که متن آن به این شرح است:

موضوع: محضر کاندیدهای محترم ریاست جمهوری دوره سیزدهم

 سلام علیکم؛

از آنجا که انتخابات در نظام مردم سالاری دینی تحقق بخش گردش خواص و نخبگان در مناصب مدیریتی و قانونگذاری و از طرفی ضمانت بخش استحکام نظام سیاسی و نیز خنثی کننده توطئه های داخلی و خارجی دشمنان می باشد و شما بزرگواران برای تصدّی مدیریت اجرائی کشور در چار چوب قانون، احساس وظیفه نموده اید جای تشکر دارد ، لکن نکاتی را ضروری دانستیم محضر شریف شما اعزه تقدیم نمائیم. و قطعا انتظار می رود مورد توجه شما قرار گیرد.

۱-آنچه تاکنون به صورت عالمانه و متعهدانه در رابطه با شناخت دقیق مشکلات گوناگون اقتصادی و راهکارهای اصلاح آن که جزء اولویت ها و ضرورت اجتناب ناپذیر جامعه است اهتمام داشته  ضمن قدردانی ؛ امید است تحقق بخش اقتصاد مقاومتی در این دنیای پر التهاب اقتصادی باشد قدردانی می شود.

۲-آنچه شایسته است و آحاد مردم بویژه نخبگان جامعه نیز انتظار دارند و شما نامزدهای محترم ریاست جمهوری تاکنون در اظهارات و برنامه های خود به صورت شفاف و متقن کمتر به آن پرداخته شد و لازم است بیان گردد عبارت است از:

*دیدگاه و برنامه ها در مسائل مهم فرهنگی ، اخلاقی ، معنوی و راهکار های رفع و دفع نابسامانی ها و معضلات فرهنگی همچنین راههای تقویت بُن مایه های دینی و ارزشی و مکتبی در سطح جامعه    

*ضرورت تبیین دستاورد های عظیم ، گسترده و گوناگون ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی طی چهل سال گذشته در داخل و سطح منطقه و جهان که سیاستمداران و نخبگان  و اندیشمندان جهانی را به حیرت وا داشته است.

*بیان شفاف دیدگاه و برنامه ها در حوزه سیاست خارجی و حدود و ثغور ارتباط و تعامل فی ما بین نظام جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای همسایه ،منطقه و جهان و انعقاد پیمانهای منطقه ای همچنین رابطه با جبهه مقاومت

*بیان صریح ، شفاف نسبت به خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی بر اساس سیاست های کلان و رهنمودها و منویات امامین انقلاب اسلامی در رابطه با آمریکا و صهیونیست جهانی.

*بیان صریح و شفاف نامزد های محترم در رابطه با تیم کاری مورد نظرشان پس از رأی آوری .

*اعلام نظرِ، شفاف و متقن در چگونگی ارتباط و تعامل با نخبگان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و بهره مندی از استعدادها و ظرفیت های استفاده نشده داخل کشور.

*ارائه برنامه  شفاف ، در چگونگی ارتباط و تقویت اقتدار دفاعی ، نظامی و امنیتی کشور و حمایت نظامی

*بیان دیدگاه و برنامه ها  در حوزه سلامت و بهداشت و خدمات عمومی به اقشار آسیب پذیر.

*پرهیز جدّی از بزرگنمائی کاستی های موجود ،اجتناب از اتهام و تهمت به دیگران بخصوص و پرهیز از  اظهارات دشمن شاد کن و یأس آور در جامعه

*ارائه برنامه در موضوع مهم تولی و تبرّی و اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر در کشور

* اعلام نظر نسبت به میزان پایبندی به وحدت و انسجام بخشی و نیز رعایت منویات رهبر معظم انقلاب در مسائل اختلافی  و چالشی پیش روی کشور و نظام.

*بیان صریح و شفاف نسبت به عدم بکارگیری نیروهای غرب گرا، راحت طلب تجمّل گرا، اشرافی و زاویه دار با مبانی و اصولی انقلاب و ارزشهای دینی و مکتبی.

خلاصه آنچه مسلم است انتخابات همواره کانون توجّهات داخلی و خارجی بوده و هست و صحنه انتخابات می تواند هم برای نظام و کشور تولید فرصت کند و هم تهدید ، لذا ما خانواده های شهداء و جامعه بزرگ  ایثار گران شهر مقدس قم برای مشارکت حداکثری مردم رشید و فهیم ایران اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان اعلان می نمائیم آماده ایم با همکاری رسانه ملی و شما کاندیدهای محترم و حامیان دلسوز شما کاری کنیم که:

-انتخابات باعث اختلاف و شقاق در جامعه نشود .

-انتخابات باعث دو قطبی سازی های تسننی دشمن شاد کن نشود.

-انتخابات باعث علاقهمندی ،امید واری و دلبستگی آحاد مردم به نظام اسلامی نشود.

-انتخابات باعث یأس و ناامیدی مردم و نخبگان داخل و خارج کشور نشود.

-انتخابات باعث ناامنی فکری و روانی مردم و نخبگان جامعه نشود.

-انتخابات باعث نگرانی علاقهمندان  به نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور نشود.

-انتخابات باعث جسوری و گستاخی و زیاده خواهی دشمنان نشود.

-انتخابات باعث تلقی ناکارآمدی نظام اسلامی و مسئولین خدوم کشور نشود .

-انتخابات باعث رنجیدگی و ناراحتی ارواح مطهر شهداء و امام راحل نشود.

-انتخابات باعث خرسندی و خشنودی دشمنان زخم خورده نشود.

-انتخابات باعث کاهش شور و نشاط و امیدواری نسل جوان نشود.

-انتخابات باعث ناراحتی قلب مقدّس امام زمان (ع)و خشم و غضب خداوند منان نشود .

-مناظرهای انتخاباتی منجر به دروغ و تهمت و افتراء نشود.

-مناظره های انتخاباتی منجر به بد اخلاقی های دور از شأن نامزدها نشود.

-مناظره های انتخاباتی منجر به تولید  خوراک برای رسانه های خارجی و بیگانه نشود.

  خانواده های شهداء و جامعه بزرگ  ایثار گران شهر مقدس قم                

      هیئت دعای سمات والدین شهداء قم

رونوشت۱:دبیر خانه شورای محترم نگهبان جهت استحضار

رونوشت ۲:ریاست محترم رسانه ملی جهت استحضار و انعکاس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha