پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخابات باید مسابقه‌ای برای خدمت باشد، نه مسابقه‌ کسب قدرت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست فرهنگی به مناسبت انتخابات با حضور طلاب و کارکنان با رعایت پروتکل های بهداشتی با سخنرانی بهمنی نژاد، کارشناس سیاسی، در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انباراُلوم برگزار شد.

بهمنی نژاد اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران که از دستاوردهای عظیم غرورآفرین انقلاب اسلامی است، اینکه بعد از انقلاب زمینه حضور و مشارکت مردم در عرصه نامین سرنوشت خود از طریق انتخابات فراهم شد چیزی که در ادوار گذشته ایران به هیچ وجه به این شکل نداشتیم.

وی افزود: بنیان رژیم ستمشاهی مبتنی بر نیروی نظامی ارتش و قدرت ظالمانه ساواک استوار بود و اساسا در نوع نظام پادشاهی مردم حقی برای تامین سرنوشت خود نداشتند.

کارشناس سیاسی بیان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر آرا و اراده مردمی است و اگر حمایت و پشتیبانی مردم نباشد، انقلاب به اهداف و آرمان های خود دست پیدا نمی‌یابد؛ نه تنها انقلاب اسلامی بلکه اساسا هر حکومت اسلامی که حتی در راسش امام معصوم یا پیامبر قرار بگیرد، اما پشتوانه مردمی را نداشته باشد چه بسا با شکست مواجه می شود.

 بهمنی نژاد ادامه داد: در این دوره از انتخابات، شعار دشمنان خارجی و عقبه های آنها در داخل کشور  تحریم انتخابات و عدم شرکت مردم در انتخابات است تا انقلاب اسلامی را از پشتوانه مردمی تهی کنند که این مسئله مهم ضربه بسیار اساسی به انقلاب و کشور وارد می‌کند.

کارشناس سیاسی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اگر مردم نسبت به کارآمدی مدیران و مسئولین گلایه ای دارند، راه آن رای ندادن نیست بلکه باید با رای خود مدیران کارآمدی را انتخاب کرد تا ان شاءالله مشکلات کشور برطرف شود.

وی پیرامون اهمیت مشارکت در انتخابات به کلامی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در بیاناتی، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند؛ برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود، زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

بهمنی نژاد افزود: انتخابات باید مسابقه‌ای برای خدمت باشد، نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت؛ هر برگ رأی که به صندوق‌ها انداخته شود، در حقیقت رأی به نظام و قانون اساسی است و این برای کشور بسیار با ارزش و با اهمیت است.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha