شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با دو مولفه‌ی قالب جمهوریت و محتوای اسلامیت تشکیل شده است، گفت: حفظ جمهورّیت کشور با آرای حداکثری ما رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز ، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی امروز با حضور در مدرسه معراج ناحیه سه تبریز، با بیان این‌ که در آستانه یک تحول بزرگ هستیم، اظهار کرد: اکنون قدم در گام دوم انقلاب اسلامی گذاشته‌ایم و مقتدای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب در دو سال پیش، سه مطلب مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را برای رسیدن به وعده قرآنی و طلوع خورشید ولایت عظمیٰٰ مطرح کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: برای رسیدن به این وعده قرآنی و طلوع خورشید ولایت عظمیٰٰ، نیازمند آماده شدن برای رسیدن به آن هستیم، که اولین آماده سازی نیز خودسازی در وجود ما و پس از آن، جامعه پردازی است که تشکیل نهاد دولت، یکی از مهمترین جامعه پردازی‌هایی است که می‌تواند زمینه ساز طلوع خورشید ولایت عظمیٰ باشد.

وی با بیان این‌که نقش و حضور هر فردی که در زیر لقای جمهوری اسلامی زندگی می‌کند، در جامعه موثر خواهد بود، گفت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی به دستور امام (ره)، انقلاب اسلامی را در قالب جمهوریت و با محتوای اسلامی پذیرفته‌ایم.

حجت الاسلام حسینی افزود: حضور در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی، تکلیف ملی و آثاری که این حضور ما می‌تواند در جامعه داشته باشد، یک الزام است. لذا مشارکت سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات بنا بر اندیشه و منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در کنار حق و تکلیف مردمی،  وظیفه اجتماعی نیز هست.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت در انتخابات به دلیل مقابله با دشمنانی که نمی‌خواهند نظامی مبتنی بر اندیشه ولایت فقیه در کشور بنیان نهاده باشد، افزود: این دشمنان‌ با توطئه‌های مختلف در پی نابودی نظام هستند اما اینجاست که رای دادن ما، باعث حفظ جمهوریت نظام اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که در انتخاب رئیس جمهور، قالب بندی سیاسی نباید انجام بگیرد، اظهار کرد:  بالاتر از تمامی جناح‌های سیاسی، موضوع ولایت مداری و دلداده‌ی رهبری و شهدا بودن مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: امروز ما می‌خواهیم تا استمرار مکتب حاج قاسم سلیمانی که برگرفته از مکتب امام راحل و اهل بیت (ع) است را در تشکیل دولت جوان انقلابی ببینیم. ما با حضور در انتخابات و حفظ جمهوریت نظام اسلامی می‌خواهیم که در گام دوم انقلاب اسلامی و الزامات هفت گانه آن، سلطنت و سلطه خود را به کل نقاط دنیا نشان دهیم.

وی با بیان این‌ که افزایش سواد جمعیت ایران و تشکیل مدارس حتی در دورترین نقاط کشور از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، گفت: بر اساس منشور گام دوم انقلاب اسلامی، ما دولتی می‌خواهیم که زمینه ساز ارتقای علمی و رشد فکری جامعه را در عرصه‌های مختلف فناوری، دانش‌های نو و ... باشد و با زمینه سازی اخلاق و معنویت در جامعه، اقتصاد ما را بر اساس اقتصاد مقاومتی بنیان نهد، نه این‌که دل در گرو کدخدا ببندد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: دولت ایران اسلامی آتی باید زمینه اشتغال، ازدواج، مسکن و ارتقای جمهوری اسلامی را فراهم سازد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که انتخابات حق مردم است، گفت: ما باید انسجام و همبستگی خود را در قالب یک تیم ملی برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی حفظ کنیم که در این راستا نباید جناح بندی سیاسی را مدنظر قرار داد، بلکه باید در زیر لقای مقتدای انقلاب اسلامی، نظامی مبتنی بر ولایت فقیه با حفظ تمامی ارزش‌ها، اصول‌ها و آرمان‌های شهدا تشکیل دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که رئیس جمهور می‌تواند با پشتوانه عظیم مردمی در کشور مدیریت کند، ادامه داد: ما نیازمند یک دولت کارآمد، انقلابی، جهادی و برخاسته از متن مردم هستیم.

وی افزود: دولتی که توام با عقلانیت، معنویت را هم در جامعه جاری کند و حافظ فرهنگی اسلامیت جامعه باشد، تقوای الهی داشته باشد، روحیه انقلابی، ایستادگی، اعتقاد به اصول انقلاب، پاک دستی، ساده زیستی، استکبار ستیزی و مرزبندی با دشمن داشته باشد، باید به روی کار آید.

وی گفت: برنامه کم نداریم، از سند چشم انداز ۲۰ ساله گرفته تا برنامه‌های متعدد پنج ساله، اما ما دولتی می‌خواهیم که مجری این برنامه‌ها باشد و بتواند با مدیریتی کارآمدی در عرصه داخلی و خارجی بروز و ظهور کند.

وی در خاتمه با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا نیز گفت: شورای اسلامی شهر و روستا به اندازه مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است و پارلمان شهری را تشکیل می‌دهد، اگر عمران، آبادانی، زیبایی و فرهنگ شهروندی خود را می‌خواهیم، باید کسانی را  انتخاب کنیم که دغدعه عمران و آبادانی شهر ما را داشته باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha