جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) بر لزوم تبیین ضرورت حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات به صورت مستدل و قانع کننده تأکید کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا سروریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این که دشمنان کشور این همه بر طبل عدم مشارکت در انتخابات می کوبند، خودش نشان دهنده بخشی از دلایل اهمیت و ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است.

وی افزود: دشمنان و معاندین گرچه در ظاهر شاید اختلافاتی با هم داشته باشند، اما در این روزها و شب ها در یک مساله متفق القول هستند و آن هم چیزی نیست جز دلسرد کردن مردم و نسل جوان از بابت حضور در انتخابات که این هدف شوم خود را به کمک ابزارها و شیوه های رسانه ای و فضای مجازی و ... دنبال می کنند.

مدرس و پژوهشگر قرآن و حدیث همچنین گفت: برای خنثی کردن توطئه و ترفند دشمنان همه باید پای کار بیاییم و در جهاد تبیینی و اقناعی، مردم را دعوت به حضور گسترده در انتخابات کنیم که بی شک در این راستا نخبگان حوزه و دانشگاه، اساتید و چهره های صاحب نفوذ، همچنین رسانه های جمعی و فعالان فضای مجازی، تکلیف مهم تری برعهده دارند.

وی اضافه کرد: آن چه حائز اهمیت است این که به آنانی که تمایل به حضور ندارند، بگوییم که ضرر عدم مشارکت بسیار بیشتر از سود آن است و این در حالی است که در نگاه کلان قضیه، یکی از عوامل ثبات و تقویت امنیت کشور، همین مشارکت بالای مردم در عرصه انتخابات می باشد.

حجت الاسلام سروریان همچنین خاطرنشان کرد: بی شک یکی از آسیب های جدی مشارکت حداقلی این است که رئیس جمهور منتخب در مقابله با دشمنان ملت ایران که در این سال ها این همه مشکلات برای ما ایجاد کرده اند، چه بسا آن پشتوانه عظیم رأی مردم را با خود نداشته باشد، چرا که وقتی انتخابات با حضور حداکثری ملت همراه باشد، فرد منتخب بهتر می تواند در برابر بیگانگان و از جمله دشمنان از حقوق مردم و منافع ملی حفاظت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha