پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات

در ایام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بانوان همدانی پای کار آمدند و برای تبلیغ چهره به چهره در نقاط مختلف شهر حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، در ایام و آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم؛ این روزها وقتی در فضای شهر قدم می‌زنم حال و هوای خاصی را در شهر مشاهده می‌کنم؛ از فضای تبلیغات کاندیداها و ستادهای انتخاباتی که بگذریم، در هر گوشه شهر گروه‌های مختلفی را می‌بینم که به صورت خود جوش یا سامان‌دهی شده در تشکل‌های مردمی در زمینه حضور حداکثری دست به فعالیت‌هایی می‌زنند.

در بین همه این فعالیت‌ها بانوان همدان همانند گذشته باز هم دست روی دست نمی‌گذارند و می‌بینم که در پارک‌ها، بازار، مرکز شهر و پاساژها در بین مردم حضور یافتند تا با با روش تبلیغ چهره به چهره مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

به آنها نزدیک می‌شوم و  گفت‌وگویشان را به مناظره می‌نشینم؛ آقایی از بی‎رونقی کسبش و شرمندگی او در رفع نیازهای معیشتی خانواده‌اش می‌گوید؛ دیگری از جوانان بیکاری که دارد درد دل می‌کند و و طلبه خواهر صبورانه نه تنها پای درد دل‌هایشان می‌نشیند بلکه با آنها هم‌دردی می‌کند و به آنها می‌گوید که ما هم با این مشکلات روبه رو هستیم.

این خواهر طلبه در ادامه فرد را متوجه می‌کند که آیا مشکلات باید باعث شود تا ولی فقیه خود را تنها بگذاریم؟ آیا نباید در جهت تغییر شرایط تلاشی بکنیم؟ آیا باید اجازه دهیم دشمن وارد خاک کشورمان شود یا خود گامی برای رفع مشکلاتمان برداریم؟ پس خون این همه شهید که نامشان زینت‌بخش کوچه‌های شهرمان است چه می‌شود؟

آنچه خواندید، روایتی است از حال و هوای این روزهای  بانوان طلبه که شده‌اند پرچمدار «تواصی» برای ایفای نقش شهروندی در مهمترین رویداد کشوراست. بانوانی که خود مادرانی دغدغه‌مندی که خوب می‌دانند تک‌تک رأی‌های مردم جامعه در یک روز، در تعیین سرنوشت جامعه در چند سال آینده مؤثر است. همزمان با گرم‌تر شدن تنور انتخابات، ۲، ۳ هفته‌ای است پویش خودجوش  طلاب خواهر در نقاط مختلف شهر شکل گرفته و گروهی از بانوان خوش‌فکر و آگاه با حضور داوطلبانه در مراکز عمومی، تلاش می‌کنند از طریق گفت‌وگو، بانوان مردد را برای شرکت پرشور در انتخابات دعوت کنند.

بازار تریبون آزاد این‌روزها بسیار داغ است و در اطراف میدان امام خمینی(ره) گروه‌های متعدد مردمی اعم از دانشجویان، فعالان فرهنگی و طلاب به برپایی تریبون آزاد و  برگزاری جشن رأی اولی‌ها مشغول هستند؛ عده دیگر از بانوان جوان خوش فکر در پیاده‌راه بوعلی شاخه‌گل‌هایی که بر روی آن کارت‌های حاوی سخنان رهبر انقلاب با کناف متصل شده را در بین مردم توزیع می‌کنند.

تنور داغ انتخابات در فضای شهر با حضور فعالانه بانوان همدانی

مردم به اطاعت از رهبر انقلاب معتقدند

زهرا اکبری رشید، طلبه سطح دو است که مادر چهار فرزند است اما علی رغم وظایف سنگین مادری و همسرداری از وظایف اجتماعی خود غافل نشده است؛ در ادامه مشروح گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری «حوزه» را با وی می‌خوانیم.

وی اظهار می‌کند: از زمان آغاز تبلیغات کاندیداها تشکل‌ها و نیروهای انقلابی بر آن شدند که در دعوت مردم به مشارکت بالای مردم اقداماتی داشته باشند و امر رهبر انقلاب را لبیک گویند و طلاب خواهر نیز در این زمینه پای کار آمدند.

اکبری با بیان اینکه در زمینه انتخابات مردم به سه گروه تقسیم می‌شوند، می‌گوید: ابتدا با حضور در تعدادی از روستاهی همدان به امر تبلیغ به چهره به چهره پرداختیم و روزهای پایانی انتخابات که بسیار مهم است را در مراکز مختلف شهر حضور پیدا کردیم.

وی اضافه می‌کند: عده‌ای از مردم معتقد هستند که بر اساس امر رهبر و فتوای مراجع تقلید باید در انتخابات شرکت کنند و عده دیگر هنوز مردد بودند که این افراد قصد رأی ندادن هم نداشتند فقط به راهنمایی و روشن‌گری نیز داشتند که بیان مطالبی به راحتی متوجه شدند که  شرکت در انتخابات وظیفه آنها  است و این راه ادامه راه شهدا و حاج قاسم است.

این بانوی طلبه اذعان دارد که عده‌ای مخالف شرکت در انتخابات بودند و دلیل آنها مشکلات و عدم تحقق وعده‌های کاندیداهای قبل بوده اما بعد از گفت‌وگو همه به این نقطه مشترک می‌رسیدند که باید امر رهبری را اطاعت کنند حتی می‌گفتند کاش حضرت آقا خود کاندیدای ریاست جمهوری شود که رِأی ۱۰۰درصدی همه ما ایشان است.

وی می‌گوید: اصل شرکت در انتخابات، انجام یک واجب است، اما واجب دوم این است که برای پست ریاست جمهوری، اصلح و شایسته ترین را انتخاب کنیم.؛ مقام معظم رهبری فرمودند: «مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند، چون چیز کوچکی نیست.»

تنور داغ انتخابات در فضای شهر با حضور فعالانه بانوان همدانی

«بچه‌های حاج قاسم» مردم را به مشارکت دعوت می‌کنند

از مرکز شهر فاصله می‌گیرم، مطلع شده بودم که عده ای در پارک مردم همدان که محوری ترین پارک شهر و محل تجمع جوانان و خانواده‌ها برای گذران عصرهای گرم خرداد است، ستادی تحت عنوان بچه‌های حاج قاسم برپا کرده‌اند لذا برآن شدم تا در آنجا حضور یابم گزارشی از فعلالیت‌های ان انعکاس کنم.

به فاطمه‌السادات موسوی، عضو ستاد رأی اولی‌ها؛ بچه‌های حاج قاسم جوان ۱۸ ساله‌ای است که مشغول مباحثه و گفت‌وگو  و پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات با جوانان هم‌سن خود بود نزدیک شدم و همینکه کمی سرش خلوت شد با او به گفت‌وگو نشستم.

وی اظهار می‌کند: این ستاد پیرو دستور مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری در انتخبات تشکیل شده تا در زمینه تحقق مشارکت بالای مردمی فعالیت‌هایی را در دل شهر انجام دهیم.

موسوی بیان می‌کند: محور همه فعالیت‌های ستاد جوانان هستند؛ تهیه کاردستی، توزیع بادکنک به کودکان و نقاشی چهره کودکان از جمله اقداماتی است که جهت جذب خانواده‌ها انجام می‌شود و در این فرصت با والدین آنها را دعوت به حضور در انتخابات می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: برگزاری تربیون آزاد اقدام دیگری است که مورد استقبال جوانان قرار گرفته؛ در تربیون آزاد موافقان و مخالفان مشارکت در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و دلایل خود را آزادانه مطرح می‌کنند و با هم به مباحثه می‌پردازند.

این جوان همدانی ابراز می‌کند:  تبلیغات چهره به چهره با حضور طلاب حوزه خواهران فعالیت دیگر این ستاد است که کلاس‌های بصیریتی ویژه جوانان برگزار می‌شود و علاوه بر پاسخ‌گویی به شبهات رایج شیوه‌های ارتباط‌گیری در جامعه به  تیم‌های دو، سه نفری آموزش داده می‌شود تا این افراد در سطح شهر حضور یابند و به تبلیغ چهر به چهره بپردازند.

به گفته فاطمه‌السادات بیشتر افراد هنوز تصمیم نگرفته‌اند و برخی نیز مخالف مشارکت در انتخابات هستند و آنها سعی می‌کنند در مرحله اول میزان هم‌دردی خود را در خصوص مشکلات جامعه به آنها انتقال دهند و بگویند که ما هم در این شرایط قرار داریم، اما معتقد هستیم که برای تغییر این شرایط باید تلاش کنیم که مشارکت در انتخابات یکی از راه‌ها است و باید با انتخاب اصلح بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

تنور داغ انتخابات در فضای شهر با حضور فعالانه بانوان همدانی

جوانان باید مهارت‌های تبلیغ را آموزش ببینند

سمیه نجفی، معاون پژوهش مدرسه آموزش عالی سطح سه فدک که به عنوان مبلغ در یکی از غرفه‌های ستاد بچه‌های حاج قاسم فعالیت دارد، می‌گوید: با توجه به قرار گرفتن در ایام انتخابات و پیشرو داشتن بزرگ‌ترین رویداد کشور که در ۲۸ خرداد  انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رقم می‌خورد نباید از نقش بی‌بدیل جوانان غافل شد.

وی ادامه می‌دهد: در مجموعه‌ای که به نام بچه‌های حاج قاسم با محوریت رأی اولی‌ها فعالیت دارد، حضور دارم تا با جوانان در این‌بار گفت‌وگو کنیم و موضوع انتخابات و مشارکت مردم را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم و در کنار آن تعدادی از جوانان را برای تبلیغ و حضور در سطح شهر آموزش دهیم.

نجفی تصریح می‌کند: جوانان با اشتیاق بالایی از موضوع انتخابات استقبال می‌کنند چراکه باید در سرنوشت کشورشان نقش‌افرینی داشته باشند و باید در یک انتخاب بزرگ ملی مشارکت کنند و دیگران را به مشارکت در این رویداد مهم دعوت کنند.

وی اضافه می‌کند: هنگامیکه ذوق و اشتیاق جوانان را مشاهده می‌کنیم و اینکه تحت تأثیر هیجانات خاصی هستند درمی‌یابیم که باید مهارت‌ها و مباحثی در زمینه انتخابات به آنها ارائه شود تا با علم و اشراف به مباحث تصمیم‌گیری کنند.

این طلبه سطح سه اذعان دارد: در تبلیغ چهره به چهره که تأثیرگذارترین و مهم‌ترین روش تبلیغی است ما معیارهای انتخاب اصلح و پاسخ به شبهاتی که رسانه‌های معاند ایجاد کرده‌اند را در این ستاد کوچک مردمی برای جوانان بیان می‌کنیم و درصدد هستیم که آنها را در مرحله اول به مشارکت بالا در انتخابات و نقش مشارکت مردم در استحکام نظام اسلامی بپردازیم و سپس معیارهای انتخاب اصلح را از نگاه رهبر انقلاب و قرآن کریم بیان می‌کنیم.

وی بیان می‌کند: متأسفانه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه عده‌ای بر این باورند که اگر رأی ندهند بهتر است، اما ما به عنوان مبلغان حوزه خواهران وظیفه داریم که در گفت‌وگو با جوانان، آنها را نسبت به وظیفه شرعی و ملی درخصوص انتخابات آگاه کنیم.

گزارش: مریم بیگدلو

تنور داغ انتخابات در فضای شهر با حضور فعالانه بانوان همدانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha