جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زاهره سادات میرجعفری*

حوزه/رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور در یزد گفت: بانوان طلبه با تأسی از حرکت تبلیغی زنان صدر اسلام و بانوان جهادگر معاصر در فرصت باقی مانده تا انتخابات به تبلیغ برای دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، خانم زاهره سادات میرجعفری، ظهر امروز با حضور در نشست فرهنگی تبلیغی بانوان طلبه و کادر مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها شهر یزد با موضوع « ضرورت تبیین مشارکت حداکثری در انتخابات توسط طلاب» که به صورت مستقیم از تالار پژوهشی سامانه مدرسه برای دیگر طلاب هم پخش شد، به بررسی ابعاد گوناگون اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و ظیفه تاریخی بانوان طلبه در این برهه حساس پرداخت.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یکی از الگوهای تمام عیار بانوان طلبه در زمینه تبلیغ هستند که در طول سفر خود به سمت ایران در هر فرصتی روشنگری می کردند.

میرجعفری تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها در مکان ها و مناطقی که مأمون، امام رضا علیه السلام را از رفتن به آنجا ممنوع کرده بود، حضور می یافت و این الگوی تبلیغی ایشان از یک کشور به یک کشور دیگر برای بانوان طلبه مطرح است.

وی برخی از ویژگی های حرکت تبلیغی حضرت معصومه سلام الله علیها را اخلاق نیکو، شجاعت، صلابت، درایت، زیرکی، ارتباط با افراد تأثیر گذار، جذب قلوب مؤمنین، سعه صدر و پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردم با بهره مندی از علم و دانش برشمرد.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی یکی از مصادیق حرکت تبلیغی بانوان طلبه را الگوبرداری از سیره حضرت معصومه سلام الله علیها در زمینه تبلیغ دانست و افزود: مشارکت سیاسی اجتماعی زنان ما با توجه به الگوهای معاصر و صدر اسلام زیاد است و در دوران معاصر یکی از مصادیق سخن مشهور امام خمینی(ره)در سال ۴۲ که «سربازان من در گهواره اند»در واقع زنان سرباز پرور و مادران انسان ساز دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند که به یاری انقلاب شتافتند.

میرجعفری، صبر و مقاومت زنان انقلابی قبل از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس ونیز صبر و مقاومت بانوان خانواده معزز شهدا«مادران، خواهران، همسران و دختران شهدا» را در طول دوران انقلاب اسلامی ستود و گفت: در کنار این بانوان ایثارگر، زنانی همچون بانو مجتهده امین هم در عرصه علم فعالیت می کردند.

وی یادآور شد: امام خمینی رحمت الله علیه الگوی زن فعال سیاسی را به ما نشان دادند و اکنون زنان ما در همه عرصه ها به خصوص جهاد فرزندآوری و فرزندپروری می توانند فعال باشند.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور حضور زنان حوزوی در عرصه مبارزه با کرونا و مهار آن را در طول دو سال گذشته در زمینه های کمک به نیازمندان، دوخت ماسک و البسه بیمارستانی، تغسیل اموات کرونایی، جهاد رسانه ای در فضای مجازی و کمک به کادر درمان در بیمارستان ها را ستود.

میر جعفری خاطر نشان کرد: اکنون بانوان حوزوی چه به صورت چهره به چهره و چه به صورت مجازی می توانند در زمینه دعوت از خانواده ها و جامعه زنان با شروع از محله و اطرافیان خود برای حضور حداکثری در انتخابات مشارکت نمایند و برگ زرین دیگری را در کارنامه درخشان فعالیت های تبلیغی و جهادی خود بیفزایند.

وی گفت: در عرصه بین المللی تمام برنامه ها، افکار و عملکرد مردم ما رصد می شود و اکنون که ما در منطقه قدرت یافته ایم باید با حضور حداکثری این قدرت بین المللی و منطقه ای را تقویت کنیم و با کمی صرف وقت و گفتگو با اطرافیان از خانواده تا محله، افراد را نسبت به شرکت در انتخابات حساس کنیم.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی اظهار کرد: گرچه جنگ نظامی به پایان رسیده، ولی جنگ رسانه ای دشمنان اسلام و انقلاب همچنان ادامه دارد و هر روز با ایجاد شبهات بسیار در فضای مجازی و رسانه ای خود سعی در مأیوس کردن مردم دارند و ما هرچه در زمینه پاسخگویی به شبهات فعالیت نماییم باز هم جای کار دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمیه IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    موفق باشید