دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصاحبه با معاون پؤوهش مرکز مدیریت استان تهران

حوزه/ حجت الاسلام اکبری با بیان اهمیت تشکیل نهاد مطالبه گری در نظام اسلامی، گفت: اگر نهادی برای مطالبه گری وجود داشته باشد تا در طول مسیر به مسئولان تذکر بدهد که  از مسیر اصیل امام(ره) و انقلاب خارج نشوند و در پایان مسئولیت، اگر خسارت، کم کاری یا مرتکب خیانتی شده باشد، در مقام پاسخگو قرار بگیرند، برخی افراد هیچ گاه جرات ورود به عرصه مدیریتی را پیدا نمی کردند.

حجت الاسلام اکبری، معاون پژوهش مدیریت حوزه  علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مورد انتخابات و مناظرات ریاست جمهوری که از صدا و سیما پخش شد،اظهار داشت: یکی از خلأهای نظام، نبود نهاد مطالبه گری است.  افرادی در این نظام به گونه های مختلف در هنگام ثبت نام برای انتخابات، تبلیغات یا در مناظرات انتخاباتی مطالبی را بیان کردند که هم غیر واقعی است  و هم هزینه سنگینی بر نظام  تحمیل می کند و خیلی جنجال برانگیز بوده و در واقع حرف بیگانگان است. این سخنان تضعیف نظام جمهوری اسلامی است. 

وی ادامه داد: حقیقتا امروز اگر کسی حق گرا و منصف باشد متوجه می شود که چه کسی برنامه دارد و چه کسی علاوه بر برنامه، کارنامه خوبی دارد و چه کسی اصلا برنامه ای ندارد. چه کسی برنامه تخریبی و یا کارنامه بسیار منفی دارد که حقیقتا اگر کمی تامل شود می توان تشخیص داد و کار مشکلی نخواهد بود.

 حجت الاسلام اکبری در پاسخ به این سؤال که آیا مناظرات توان روشنگری و تصمیم گیری برای عموم مردم را داشت، افزود: با توجه به موضع گیری نامزدهای انتخاباتِ ریاست جمهوری، وضعیت روشن است. اگر در سخنان برخی از این نامزدها دقت شود مشخص می شود که مواضع آنها از روی  جهل نیست، بلکه از روی تجاهل و یا لجبازی است. به نظر می رسد رویکرد مردم نیز در رای دادن اگر از روی انصاف باشد اصلح انتخاب می شود، ولی گاهی برخی لجاجت دارند و خود و دیگران را به انحراف می کشانند.

وی اظهار کرد: مردم متدین باید دقت داشته باشند کسانی که با دروغ در صدد تایید سیاست های غلط هشت سال گذشته هستند و با اندیشه نئولیبرالی قصد دارند ارزش های ملی و دینی را نابود کنند و یکی از آن موارد ولنگاری زنان است که خود غرب با این فرهنگ ضد اخلاقی در حال فروپاشی است.

حجت الاسلام  اکبری در پایان گفت: اگر نهادی برای مطالبه گری وجود داشته باشد تا در طول مسیر به مسئولان تذکر بدهد که  از مسیر اصیل امام(ره) و انقلاب خارج نشوند و در پایان مسئولیت، اگر خسارت، کم کاری یا مرتکب خیانتی شده باشد، در مقام پاسخگو قرار بگیرند، برخی افراد هیچ گاه جرات ورود به عرصه مدیریتی را پیدا نمی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha