پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور حداکثری در انتخابات

حوزه/ در انتخابات بحث جناح و فکر مطرح نیست، بلکه برای دشمن مهم از هم گسستگی حضور مردم است و دنبال زمینه ایجاد اغتشاش و کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق رأی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، برگزاری انتخابات­‌های متعدّد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون، در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین­ کننده مردمی ارزیابی می ­شود.

از این رو مکرّر بنیانگذار نهضت، حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات خویش و نیز مقام معظم رهبری، حضرت آیت­ الله خامنه­‌ای نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت، در پیش، هنگام و پس از برگزاری هر انتخابات، بیانگر اهتمام جدّی رهبران نظام به این نقش و تکیه نظام اسلامی به مردم در همیشه دوران بوده است.

بیانات این بزرگواران در خصوص انتخابات، از جهت دیگری نیز حائز اهمیت است که در کلام مقام معظم رهبری متبلور شده است. ایشان با اشاره به نقش «الگودهندگی رهبری به مردم»، بیانات و ارشادات رهبری خطاب به مردم را در جلب اعتماد مردم و خلق حماسه­‌های عظیم مردمی در هر انتخابات، دارای نقش معرفی می­‌کنند: "آن جایی که می­‌خواهند صندوق­‌های انتخابات را خلوت کنند و مردم را از حضور در پای صندوق­‌ها و رأی دادن مأیوس نمایند، رهبری است که به مردم الگو می دهد و می­‌گوید که انتخابات وظیفه است. آن گاه مردم اعتماد می­‌کنند، وارد می­‌شوند و حماسه عظیمی می­ آفرینند. آن جایی که جایگاه ابراز نظر مردم در مسائل انقلاب است، چشم مردم به دهان رهبری است".

در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا برآن شدیم تا نظرات ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان‌جنوبی را در این زمینه جویا شویم.

مولوی سیداحمد عبداللهی: انتخابات یک حق عمومی است

مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با بیان این‌که انتخابات یک حق عمومی است، ابراز کرد: در انتخابات بحث جناح و فکر مطرح نیست، بلکه برای دشمن مهم از هم گسستگی حضور مردم است و دنبال زمینه ایجاد اغتشاش و کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق رأی هستند.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است آن است که انتخابات،یک موضوع بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی بوده که باید ملت ایران به کوری چشم دشمنان و ابرقدرت‌ها در پای صندوق‌های رای حضور حداکثری داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه شرکت پرشور مردم در انتخابات را دارای اثرات مهمی دانست و افزود: استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی،به نمایش گذاشتن اتحاد و انسجام مسلمین،اثبات اقتدار و عزت نظام اسلامی و همچنین خنثی‌ سازی توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران از جمله موارد مذکور است.

مولوی عبداللهی با اشاره به این نکته ما با حضور یکپارچه خود به دشمن ثابت می‌کنیم مسلمانان در یک صف واحد قرار دارند و دشمن توان برهم زدن این برادری را ندارد،تاکید کرد:مردم فهیم شهرستان اسدیه نیز باری دیگر باشکوه هرچه تمام در این انتخابات بزرگ و سرنوشت‌ساز حضور خواهند یافت و از همه برادران و خواهران مسلمان کشور اعم از شیعه و سنی تقاضا می‌شود تا در این انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

مولوی حسینی: شرکت در انتخابات سرنوشت کشور را رقم  می زند

مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه شهر اهل سنت طبس مسینا نیز در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند،بیان کرد: شرکت در انتخابات به دلیل این‌که باعث رقم خوردن سرنوشت استان و کشور می‌شود یک امر بسیار مهم بوده و در واقع، یک وظیفه شرعی است.

وی ضمن اشاره به دخالت‌های دشمنان در امور کشور و همراهی عده‌ای ناآگاه در داخل با بیگانگان، تصریح کرد: خوشبختانه مردم ایران بیدار هستند و با بیداری کامل در انتخابات شرکت می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با تاکید بر این‌که حضور یکپارچه مردم در انتخابات باعث خواری چشم دشمنان است، بیان کرد: مردم خراسان‌جنوبی و شهرستان درمیان همانگونه که طی سال‌های گذشته پای صندوق رای رفته‌اند این بار نیز با حضور خود فرد اصلح را چه در کرسی ریاست جمهوری و جه در بحث شوراهای شهر روستا انتخاب خواهند کرد.

 مولوی حسینی با بیان این مهم که دشمن از طریق فضای مجازی از کوچک‌ترین فرصت برای ناامیدی مردم و ممانعت آنان برای حضور در انتخابات برنامه‌ریزی کرده است، متذکر شد: مردم هوشیار باشند و هیچ وقت مطالبی که در فضای مجازی مطرح می شود جدی نگیرند به دلیل آن‌که منافقان به دنبال ایجاد اختلاف،تفرقه‌افکنی و همچنین ضربه زدن به مسلمانان هستند.

مولوی خسروی: شیعه و سنی در انتخابات شرکت می کنند

مولوی محمد رضا خسروی، امام جمعه اهل سنت هندوالان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند انتخابات را یک نوع آزادی دانست و گفت: در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری، مردم با رای خود یک نفر را برای مسئولیت ۴ ساله ریاست جمهوری انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به این مهم که برای اصل مهم انتخابات مشارکت حداکثری لازم است، اذعان داشت:آنچه مسلم است آن است که این مشارکت سبب تضمین نظام جمهوری اسلامی است.

 امام جمعه هندوالان ادامه داد: حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات پاسخی دندان شکن به دشمنان داخلی و خارجی است که وحدت ایرانیان را نشانه رفته اند.

مولوی خسروی حضور مردم در عرصه انتخابات را باعث ناامیدی دشمنان دانست و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از مدت ها قبل برای عدم حضور مردم در انتخابات برنامه ریزی کرده اند و ان شاءالله این انتخابات با حضور حداکثری مردم چه شیعه و چه سنی، دشمن را ناامید خواهد کرد.

مولوی خالقی: شرکت در انتخابات وظیفه ملی دانست

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه اهل سنت درمیان نیز ضمن اشاره به بحث شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال جاری، اظهارکرد:بر کسی پوشیده نیست که انتخابات، یک اصالت قانون مداری است و هر ایرانی باید احساس تکلیف کرده و در انتخابات شرکت کند.

وی شرکت در انتخابات را یک امر مهم و وظیفه ملی دانست و تصریح کرد:بر هر فرد واجد شرایط رای دادن، لازم است پای صندوق رای حاضر شده و به فرد اصلح رای دهد.

 امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد: انتخابات باعث بخشیدن روحیه آزادی به مردم می‌شود و حضور افتخارآفرین مردم در پای صندوق‌های رای و همچنین انتخاب اصلح آنان،باعث افتخار در نزد جهانیان می‌شود و به جهانیان ثابت می‌شود که حکومت ایران،حکومت کاملا مردمی است.

مولوی خالقی با اشاره به این‌که دشمن از ماه‌ها قبل در راستای مایوس کردن مردم و ممعانت حضورشان در انتخاب از طریق فضای مجازی برنانه‌ریزی کرده است،تصریح کرد:اما به لطف خداوند،ملت ایران دارای بصیرت کافی بوده و در مدت چهل سال و اندی که از عمر این انقلاب می‌گذرد،در هر دوره‌ای در انتخابات مختلف حضور چشمگیری داشته‌اند و با حضور سبز و چشمگیرشان در همه انتخابات،مشت محکمی بر دهان استعمار و یاوه‌گویان کوبیده‌اند.

وی با بیان این‌که ملت ایران حامی مقام معظم رهبری بوده و دولت را خودشان تعیین می‌کنند،عنوان کرد:در بحث انتخابات تلاش می‌کنیم که افرادی را انتخاب کنیم که خیرخواه جامعه اسلامی باشند و در دفاع از اسلام و آرمان‌های مقدس جامعه اسلامی حرکت کنند.

 امام جمعه اهل سنت درمیان، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز مهم برشمرد و یادآور شد:باید کسانی در منصب شهر و روستا بر کرسی ریاست شوراها بنشینند که درد کشیده و سختی کشیده باشند و درد مردم را بفهمند و با مشکلات مردم،غریبه نباشند.

مولوی خالقی در ادامه متذکر شد: بنده از همه مسلمانان ایران چه شیعه و چه سنی تقاضامندم که فرصت را غنیمت شمرده و در انتخابات امسال نیز همانند ادوار گذشته شرکت نمایند تا دشمن کور شود و به این باور برسد که وحدتی که در این مرزو بوم حکمفرماست، تشیع و تسنن ندارد، بلکه اسلام است و اسلام نیز هیچ مرزی ندارد.

سخن پایانی

بر کسی پوشیده نیست که اقتضای زندگی جمعی مشارکت در تصمیمات است و حیات یک جامعه به میزان مشارکت افراد در تصمیمات سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن‌هاست، چرا که اگر مشارکت افراد در جامعه ضعیف باشد به معنی این است که جامعه حیات لازم را ندارد، پس شرکت در انتخابات یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

 امروز به برکت انقلاب و خون شهیدان این فرصت برای مردم ما فراهم شده است که آن‌ها به صورت مستقیم بتوانند در آینده و سرنوشت کشور خود سهیم شوند و به گونه‌ای عمل کنند که جامعه به رشد و تعالی برسد.

 ان شاءالله همگی ما در ۲۸ خرداد با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) در انتخابات شرکت خواهیم کرد و با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی خواهیم کوبید.

گزارش: فرزانه احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha