دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام باطنی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه وحدت ملی حاصل انتخابات پرشور است گفت: فضلا و روحانیون باید در گروه های محلات و خصوصاً در بین جوانان شبهات مربوط به انتخابات را رفع کنند و در این فرصت اندک به صورت اقناعی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌ الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، شب گذشته در دومین نشست مجازی که با موضوع «انتخابات ۱۴۰۰؛ مشارکت حداکثری»، اظهار داشت: انتخابات از یک منظر حق  و از منظر دیگر وظیفه و تکلیف است

وی افزود: خدا انسان را مختار آفرید و قدرت انتخاب به او داد و در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی نیز این اختیار به او داده شده و در تمامی محاسبات الهی این اختیار درنظر گرفته می شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: محاسبات الهی هم مترتب بر نوع انتخاب ما در زندگی، سبک زندگی، شغل و روش ارتزاق، منابع درآمدی، انتخاب خانواده و شیوه های تربیتی فرزندان، می باشد که مهمترین انتخابها، انتخاب کسانی است که عهده دار امور ما در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این حق خدادادی است و قانون اساسی هم آن را به رسمیت شناخته و اصولی را برای دستیابی به آن پیش بینی کرده، با یک نگاه در قانون اساسی می توانیم این حق خدادادی را مشاهده کنیم.

باطنی در ادامه به این نکته اشاره کرد که حتی رکن اصلی نظام اسلامی یعنی ولی فقیه هم بر اساس انتخاب؛ تصدی این منصب را عهده دار می شود و خبرگان جامعه با رای ملت؛ مجلس خبرگان را تشکیل می دهند و مجلس خبرگان رهبر را انتخاب نموده و بر عرصه هایی که در اختیار رهبری است نظارت می کنند.

وی افزود: مردم به صورت مستقیم ریاست جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب می کنند و وزرای کابینه دولت؛ عملا به صورت غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.

استاد حوزه با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا اذعان کرد: در مدیریت شهر و روستا نیز شوراهای شهر و روستا مستقیم از آرای مردم بر می خیزند و با آرای مردم انتخاب می شوند.

باطنی با یادآوری شرایط نظام پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب چیزی به نام انتخابات نداشتیم و نظام شاهنشاهی برقرار بود، و به صورت موروثی در خانواده شاه، سلطنت دست به دست می شد.

وی ابراز کرد: حتی اگر فرزند شاه به سن تکلیف نرسیده بود قانون اساسی آن زمان میگفت باید همسر شاه جانشین او شود و تا فرزند وی به سن قانونی برسد؛ باید او اداره کشور را بر عهده بگیرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: کسانی که امروز آرزوی بازگشت نظام شاهنشاهی را دارند به این نکات توجهی ندارند.

وی اظهار داشت: از حق خود برای حضور در انتخابات باید استفاده کنیم ولی استفاده درست و آگاهانه داشته باشیم و کسانی را انتخاب کنیم که با سر پنجه تدبیر بتوانند جامعه را اداره کنند.

 باطنی در ادامه از مردم به ویژه فضلا و روحانیون برای شرکت در انتخابات یاد کرد و ابراز داشت: برای رضای خدا و پاسداری از خون شهدا که ایران را در سطحی از عزت و اقتدار در منطقه بین المللی قرار داد، باید انتخاب پرشور و درست برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: فضلا و روحانیون باید در گروه های محلات و خصوصاً در بین جوانان شبهات مربوط به انتخابات را رفع کنند و دراین فرصت اندک به صورت اقناعی عمل کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه به ارزش حضور در انتخابات از منظر امنیت ملی پرداخت و اظهار داشت: اگر انتخابات بی رمقی اتفاق بیفتد؛ تردید نکنیم که در امنیت کشور تزلزلی ایجاد می شود و هزینه آن را مدافعین امنیت خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: با تنوع قومی و جغرافیایی کشور، عده ای تلاش می کنند جنگ و نزاع بین اقوام مختلف کشور ایجاد کنند ولی ذهی خیال باطل، وحدت ملی حاصل انتخابات پرشور است.

استاد حوزه عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید مردم اداره جامعه را به فردی که اهل آن باشد بسپارند بنابراین باید بهترین فرد را شناسایی کنیم و سپس انتخاب صحیح داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه عقلی، دینی و ملی است اذعان کرد: وحدت ملی، اقتدار و امنیت ملی در گرو حضور در انتخابات است.

وی افزود: به فرموده رهبری باید حضور انقلابی داشته باشیم و دیگران را نیز  به حضور در پای صندوق های رای تشویق کنیم و در اولین دقایق شروع رای گیری پای صندوق ها حضور پیدا کنیم.

باطنی خاطرنشان کرد: وقتی فرد و سابقه فرد و مدیریت جهادی او را بشناسیم باید یافته‌های خود را در قالب تعرفه رای در صندوق رای انداخته و رئیس جمهور را انتخاب کنیم.

وی در ادامه اشاره‌ای به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشت و گفت: در انتخاب خود نباید به زیبایی چهره و قد و قامت و سن و سال فرد رای دهیم، بلکه باید کسانی را انتخاب کنیم که از زوایای مختلف به لحاظ اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و آماده کردن شهر برای زندگی بهتر مردم تخصص داشته باشند.

جانشین مدیر حوزه  علمیه اصفهان اظهار داشت: در اصفهان سالهاست که با پیشگامی برخی از علمای انقلابی و بزرگان حوزوی مجمعی به نام نیروهای انقلاب سراپا شده که حدود هفت سال است فعالیت نموده و تلاش این مجمع بر این بود که افراد اثرگذار انتخاب شوند.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha