جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه اردکان با حضور در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)  این شهرستان

امام جمعه اردکان با حضور در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) این شهرستان گفت: بانوان و رأی اولی‌ها، سهم بزرگی در سرنوشت کشور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، همزمان با دهه کرامت و  در آستانه سیزدهمین  انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در مراسم جشن «رأی اولی‌ها و بانوان اردکانی» که روز گذشته در کانون امام خمینی (ره) اردکان برگزار شد،  با اشاره  به حضور حداکثری به خصوص مشارکت  بانوان و رای اولی ها در انتخابات گفت: در برخی کشورها زنان نه تنها حق رانندگی ندارند، بلکه از حق رای دادن و تاثیر گذاری در سرنوشت کشور خویش محروم می‌باشند و با تشکیل  انجمن‌هایی قصد دارند که لااقل حق رای را به دست آورند اما الحمدلله در جمهوری اسلامی ایران این حق برای زنان محفوظ است.

وی تصریح کرد: مبلغان و رسانه‌ها در ایران وظیفه تبیین و روشنگری در مورد رأی دادن و تأثیر آن بر جامعه در ابعاد مختلف را دارند و نمی‌توان کسی را مجبور به شرکت در این امر مهم کند.

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به فراز «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ ؛ من تسلیمم و در صلحم با کسی که با شما در صلح است و در جنگم با هر کس که با شما در جنگ است تا روز قیامت» زیارت عاشورا، بیان کرد: از آنجایی که نظام کشور ما بر اساس اسلام و دین بنا شده است و ما دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) و پیرو راه امام حسین(علیه السلام) هستیم اگر انتخاب ما هیچ تاثیر اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و... در کشور نداشته باشد و تنها باعث ناراحتی دشمنان اسلام و دشمنان امام حسین (علیه السلام) شود ، لازم است که همگی  در این عرصه شرکت کنیم.

حجت الاسلام  شاکر افزود: اگر کسی  به هر دلیلی نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند تبلیغ رأی ندادن انجام ندهد، زیرا با توجه به حوادثی که در اوایل انقلاب بخاطر مشارکت پایین مردم در این زمینه رخ داد ، فرصت توطئه را برای منافقان  و دشمنان نظام اسلامی فراهم می‌کند .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم ایران با مشارکت پای صندوق‌های رأی به وظیفه خود عمل کنند تا شرمنده شهدا نشوند.

مولودی خوانی، نمایش طنز، اجرای سرود و مسابقه از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha