سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان گفت: شرکت‌کنندگان در انتخابات می توانند از تمامیت ارضی کشور حراست و استقلال آن را از بیگانگان حفظ نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم ربابه کابوسی در نشست هم‌اندیشی به مناسبت انتخابات که از سوی مدرسه علمیه الزهراء(س)گرگان با حضور شماری از کارکنان و اساتید برگزار شد، بیان کرد: در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حضور حداکثری و فعال مردم در عرصه انتخابات، یک اصل مهم و دارای اهمیت ویژه­ای است.

وی افزود: مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی، حق همه آحاد جامعه و اصلی عقلانی و شرعی است.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: لزوم احساس مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت فردی و جمعی خویش، از ارزش‌های پذیرفته اسلام است، به­‌گونه­‌ای که این مطلب در آیات، روایات و سیره مسلمانان مورد تأکید قرار گرفته است، بر همین اساس، مشارکت افراد در اداره­ امور اجتماعی و تعیین کارگزاران، از حقوق اولیه هر مسلمانی به حساب می آید.

کابوسی تصریح کرد: در جامعه دینی، حفظ نظام و تعیین سرنوشت جامعه وظیفه الهی است؛ از این رو، حضرت امام خمینی(ره) همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌های خویش، بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشتند.

وی با استناد به کلامی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، لزوم حضور حداکثری را موجب حفظ جمهوریت نظام دانست و افزود: تکلیف خواندن لزوم حداکثری، طبق دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، موجب عزت­مندی، وفاق و اقتدار ملی، استقلال و آبروی اسلام است.

مبلّغ مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) خاطرنشان کرد: اسلام به انسان حق انتخاب در سرنوشت خویش و تعیین مسئولان و رهبران کشور را داده است، بر این اساس عدم حضور در پای صندوق‌های رأی، مذموم و ناپسند است؛ زیرا عدم توجه به وظیفه شهروندی است.

کابوسی با اشاره به کلامی از امام راحل(ره)، عدم شرکت در انتخابات را موجب بروز صدمه به اسلام و مصالح اجتماعی دانست و اظهار کرد: همگی در این زمینه مسئول هستیم و باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

وی عنوان کرد: شرکت­‌کنندگان در انتخابات می توانند از تمامیت ارضی کشور حراست و استقلال آن را از بیگانگان حفظ نمایند.

استاد حوزه خواهران در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین شرط انتخاب افراد با آگاهی کامل و مبتنی بر فهم صحیحی از شرایط و نیازها و اولویت های کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha